Verzenden van Dozen (Balikbayan door to door service)

Gestart door Johan En Elvie, zaterdag 20 februari 2010, 16:36:37

Vorige topic - Volgende topic

florecel

Citaat van: Pieter-Jan op maandag 22 maart 2010, 06:21:19
Hallo Johan en Elvie

Wnr komen die 3 dozen toe in davao die ik in december bij jullie binnen gestoken heb?
Trouwens ik lees hier 2 pls 1 gratis. Die korting heb ik niet gekregen en we hebben nual 6 dozen verstuurd.

Pieter-Jan en Kimmy

verzenden van balikbayan boxen kijk op deze website  http://www.balikbayantophil.nl

â,¬ 70.00 Metro Manila
â,¬ 80.00 Bataan Batangas Bulacan Cavite Laguna Nueva Ecija Pampanga Pangasinan Quezon Rizal Tarlac Zambales
â,¬ 85.00 Aurora Camarines Norte Ilocos Sur Isabela La Union Nueva Vizcaya Quirino
â,¬ 90.00 Abra Albay Apayao Benquet Cagayan Camarines Sur Ifugao Ilocos Norte Kalinga Mountain Province Sorsogon
â,¬ 95.00 Catanduanes Marinduque Mindoro Romblon
â,¬ 100.00 Aparri Batanes Masbate
â,¬ 105.00 Visayas cebu bohol dumaguete
â,¬ 115.00 Mindanao.
â,¬ 115.00 sulu and tawi taw we request the consignee to pick it up from our agent's location

box 75 x 55 x 62 cm = â,¬ 5,00
elke 2e box naar een adres halve prijs
the second box half price at the same address


Johan En Elvie

Waarom eerst dat eerste bericht van 22 maart 2010.
Dan waren wij nog niet begonnen met verzenden van dozen maar werkten we als agent voor iemand anders.
dus de verantwoordelijkheid voor die zendingen was niet voor ons.
Dat je hier bijplaatst dat je geen korting hebt gekregen voor uw 3de doos dat zal dan ook wel de andere zijn verantwoordelijkheid zijn geweest, wij hebben ook toen steeds bij iedereen die korting wel gegeven.
Je moet wel dan de regels ook weten hiervoor.
Dat je reeds 6 dozen hebt gestuurd maakt in deze niets uit.
2 + 1 gratis is sturen op hetzelfde moment naar hetzelfde adres anders zit je steeds met een andere zending en moeten ze dus meermaals de levering doen voor je verschillende dozen.
Of zouden ze dat in de Filipijnen gratis doen die 2de en volgende keren als ze bij u al eens zijn geweest?
Dan moet u mij dat adres eens geven dan ga ik ook met die gratis dienstverlening werken.

Ik heb helemaal niets tegen dat u een concurrent bent hoor dat is nu eenmaal zaken doen, maar met dit eerste bericht wil je ons in een slecht daglicht stellen en daar ben ik niet zo blij mee.
Zaken doen moet nog altijd op een correcte manier gebeuren.
Ik krijg de laatste tijd heel veel reactie van bezorgde Nederlanders die ook Balikbayan dozen verzorgen.
Allemaal laten ze blijken dat ze het toch niet zo mooi vinden van ons dat wij ook in Nederland proberen om een netwerk uit te bouwen met eigen agenten.
Nu moeten jullie wel weten dat Nederlandse firma's en ook Duitse dit al jarenlang doen hier in België waarom zouden wij dit dan ook niet omgekeerd mogen of kunnen doen.
De markt is open toch dat hebben jullie mij zelf getoond.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

xav

volgens mij moet je je geen zorgen maken hoor Johan... zolang je service goed is zullen jou klanten niet vlug verlopen...

voor mij is de nieuwe site geen optie... ik zou die zelf moeten ergens gaan ophalen voor palawan... dat is geen door to door service...

xav

ondertussen al 2 maal 3 dozen verstuurd met Eljo balikbayan box en moet zeggen dat de service zeer goed is  :thumb:

doe zo verder Johan...

callebaut

Citaat van: xav op maandag 19 september 2011, 14:15:11
ondertussen al 2 maal 3 dozen verstuurd met Eljo balikbayan box en moet zeggen dat de service zeer goed is  :thumb:

doe zo verder Johan...

D'as goed nieuws .....  :thumb: :happy:

Johan En Elvie

Het enige probleem die ik tot nog toe kan melden is dat sommige dozen 2 tot 5 dagen later dan voorzien zijn afgeleverd op het thuisadres in de Filipijnen dus naar Filipijnse normen mogen we niet klagen. Alle dozen zijn steeds goed afgeleverd.

Bij één van onze eigen dozen die naar Leyte moesten naar schoonmoeder was er ook eens een busje met vloeibare vloeistof opengebarsten waardoor dit andere zaken besmeurde, kan natuurlijk geen klacht tegen mezelf neerliggen hé voor mijn eigen stomme schuld.
Indien ik dit flesje in een afzonderlijke plastiek zak had ingepakt kon het niet op andere zaken zijn gelopen dus geef ik deze goede raad mee aan iedereen, pak je spullen allemaal afzonderlijk goed in zodat dit niet kan gebeuren.
als het dan openbarst en het loopt in de zak kunnen ze het product nog steeds gebruiken er zit daar zoveel in plastiek zakjes ha ha dat zijn ze daar gewoon.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

klusser

Idem, no complains at all.....
Correcte info van Jo, zelfs waarom er eventueel vertraging is.
Maar leg dat maar eens uit aan de geadresseerde  :ikkeniebegrijp:

Johan En Elvie

Het zijn meestal Filippijnse vrouwen die klagen en niet kunnen begrijpen dat een boot tot 40 tot 45 dagen onderweg kan zijn voor hij in Manila aankomt.
Ook dat van zodra de container hier thuis geladen wordt blijft hij nog een 10 tal dagen in de haven staan voor hij vertrekt maar iedereen begint te rekenen van de dag dat ik de dozen bij hen thuis ga ophalen en dat is verkeerd natuurlijk.

Ze zouden hun dozen allemaal heel snel daar willen natuurlijk maar na een uitleg hoe het echt in zijn werk gaat zijn ze toch gerustgesteld.

Meermaals krijg ik op facebook ook alle mogelijke vragen over prijzen enz. terwijl ze dit met één klik op mijn website allemaal kunnen terugvinden maar ze zijn het niet gewoon om via websites te werken en daar moet je respect voor hebben natuurlijk en steeds opnieuw de uitleg doen.

Zopas een telefoontje gekregen van een klant die vroeg of de dozen er bijna al zijn.
Nu moet je weten dat de boot maar gisteren 18 september in Antwerpen is vertrokken en hij terug 40 dagen onderweg zal zijn.
Ze was heel erg ontgoocheld toen ik zei dat haar dozen tussen 4 en 7 november zouden afgeleverd worden.
Daar moet je natuurlijk weten mee om te gaan hé, haar dozen heb ik bij haar thuis opgehaald op 20 augustus en de container is hier geladen op 9 september waarna hij dus nog een paar dagen in de haven is blijven staan.
We hadden het haar zelfs gezegd dat de container pas begin september zou geladen worden maar dat was ze al vergeten.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

klusser

Idem met het Westen Union verhaal, slechte koers, veel kost..... maar onmiddelijk beschikbaar.
Mijn madam stuurt via de Bank van De Post, duurt 1 week alvorens het ginds op de rekening staat, maar aan de beste wisselkoers en â,¬ 5 kosten.
Altijd hetzelfde verhaal, als JIJ iets vraagt is het steevast MAYBE, als zij iets nodig hebben, moest het vorige week al uitgevoerd zijn....

Johan En Elvie

Citaat van: klusser op maandag 19 september 2011, 16:12:42
Idem met het Westen Union verhaal, slechte koers, veel kost..... maar onmiddelijk beschikbaar.
Mijn madam stuurt via de Bank van De Post, duurt 1 week alvorens het ginds op de rekening staat, maar aan de beste wisselkoers en â,¬ 5 kosten.
Altijd hetzelfde verhaal, als JIJ iets vraagt is het steevast MAYBE, als zij iets nodig hebben, moest het vorige week al uitgevoerd zijn....

Die slechte western union koers daar geven ze niet om hoor als hun familie het geld maar onmiddellijk heeft om ook zo snel mogelijk te kunnen uitgeven en hoeveel het dan wel is bijzaak.
Zaken doen zit er niet zo in hé dat weten we nu al wel.

Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.