Verzenden van Dozen (Balikbayan door to door service)

Gestart door Johan En Elvie, zaterdag 20 februari 2010, 16:36:37

Vorige topic - Volgende topic

Johan En Elvie

Goed nieuws.

We zenden nu onze containers recht naar CEBU, het voordeel is een kortere transit tijd (28 tot 31 dagen in plaats van 40 tot 45 dagen naar Manila) en vluggere leveringen aan huis (alles binnen de 14 dagen).
We gaan hiervoor samenwerken met een bedrijf die dit al meer dan 10 jaar doet voor een andere Belgische firma die er mee gaat stoppen, dus wij kunnen deze goede service volledig overnemen dat heeft het voordeel dat ze daar niet te veel werk gaan hebben (anders big problem hehe), het is niet eentje erbij maar juist hetzelfde dan voorheen.
Ze hebben ook nog nooit een doos verloren of gestolen uit de dozen, ze rijden dag en nacht om alles vlot en snel af te leveren.

Dit betekend dat wij in het totaal voor de verste plaatsen zo'n 25 dagen sneller kunnen gaan leveren dan voorheen.
45 - 31 = 14 dagen (zeetransport)  en 25 - 14 dagen = 11 dagen leveringstijd
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

boldy

kijk aan das goed nieuws dan . veranderd er nog wat aan de prijzen , ik bedoel normaal gaan me dozen van manila naar angeles en nu dus van cebu uit naar angeles ,de dozen moeten dus een langere route afleggen .  ik kom btw of in december of januari weer langs
het leven is net een lul keihard en veel te kort

dolfijn76

Boldy,

Als ik het goed begrepen heb blijft hij ook rechtstreeks om Manila sturen er komt enkel ook een rechtstreekse zending op Cebu bij.  Wat goed nieuws is voor mij.  Wanneer is eerstvolgende zending Johan en wat zou dan de prijs zijn?

ladgar

Citaat van: Johan En Elvie op zaterdag 22 oktober 2011, 11:54:19

We zenden nu onze containers recht naar CEBU, het voordeel is een kortere transit tijd (28 tot 31 dagen in plaats van 40 tot 45 dagen naar Manila) en vluggere leveringen aan huis (alles binnen de 14 dagen).

Hoe komt het dat zeetransport naar Cebu +- 2 weken minder duurt dan naar Manila ?

dolfijn76

Ladgar,

Dat hangt er maar van af welk traject het schip volgt.  De schepen varen nooit rechtstreeks van België naar Manila of Cebu.  Misschien dat het schip dat op Cebu vaart minder havens aandoet voorheen en daardoor er sneller is.

Johan En Elvie

Het is waar Dolfijn het traject is korter naar Cebu wat betreft die extra zending naar cebu dat is wel niet zo al onze containers gaan nu naar cebu en niet meer naar manila, waarom? omdat het bedrijf waarmee ik werk in Manila de dozen te lang vast houd en ze niet op tijd doorstuurt en ook omdat als ze ze doorsturen daar de dozen ook te lang blijven hangen bij hun onderaannemers.
ze leveren ze wel allemaal netjes af en hebben daar geen enkel probleem mee gehad hoor maar het was enkel dus het tijd probleem.
Je weet dat klanten hun zaken zo snel mogelijk daar wensen en dat ik daar veel opmerkingen over kreeg dat ze te lang onderweg waren, en je weet dat je ze heel moeilijk kan doen sneller werken ze hadden altijd wel een goede reden om blijven verder te werken zoals ze bezig waren.
De dozen naar Visayas en Mindanao waren te lang onderweg terwijl de meeste van onze dozen voor daar bestemd waren, daarom dat ik zocht naar een firma in Cebu.
Ik heb me laten wijsmaken dat de mensen in Manila wat neerkijken op mensen uit de provincies uit Visayas en mindanao, ze vinden ze minderwaardig zij zijn trouwens van de STAD hé. En dat het daarom is dat ze het niet te serieus nemen met die mensen hun spullen.
Ik heb dit met hen ook eens aangekaart via mail dat ik wil dat iedereen op dezelfde manier behandeld zou worden, klant is klant maar dan krijg ik daar geen reactie op.

Wat gaat er nu gebeuren.
De container gaat naar CEBU, de meeste van onze dozen kunnen in visayas blijven en het transport naar Manila luzon zal ook heel vlot verlopen omdat er een team is die daar onmiddellijk mee vertrekt, hun vrachtwagen gaat mee op de boot en dezelfde mensen gaan die dozen allemaal mooi bezorgen, dus het gaat niet meer in handen van onderaannemers. Er zijn dus zo verschillende eigen teams die op deze manier gaan werken ook naar Mindanao, palawan enz.
Ze rijden dag en nacht met de dozen waardoor ALLES steeds uitgeleverd wordt binnen de 14 dagen.
Aangezien we tijd winnen op de zee zullen ook de dozen van luzon en mindanao vlugger op hun bestemming zijn of op zijn minst even snel.

Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

Johan En Elvie

Aan Boldy en Dolfijn.
De prijzen blijven ongewijzigd en wel daarom.
De prijzen voor cebu waren al bij de laagste en dat omdat wij vroeger aan die prijzen voor marjan werkte en hij reeds lang zijn containers ook in cebu laat aankomen, toen wij zelf begonnen hebben wij deze prijzen gewoon aangehouden wat ons een gevoelige meerkost aan transportkosten van manila naar cebu heeft gekost.

Wat nu de kost naar Luzon , manila betreft deze zullen ook ongewijzigd blijven omdat wij daar ook toch wel het 2de meeste dozen kunnen afzetten en we dus met eigen dezelfde mensen gaan werken en niet meer moeten betalen aan tussenpersonen.
Het zal dus op alle vlakken beter zijn.
Alle prijzen blijven trouwens ongewijzigd voorlopig en zullen bekijken in de toekomst wat hiermee te doen.
Wij hebben trouwens voor de goede verstandhoudingen samen met marjan afgesproken om onze prijzen gelijk te houden zodat wij geen regelrechte prijzenslag krijgen waardoor iedereen op termijn verliest.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

boldy

afgelopen vrijdag  naar johan en elvie gereden om daar 4 balikbayan dozen te vullen .ik kon me ogen niet geloven  toen ik daar binnen kwam ,daar stonden zoveel dozen in zijn huis dat ze amper plek hadden om normaal te zitten . Ze hebben het er duidelijk heel erg druk mee  en ik ben dan ook blij dat ze  er zoveel voor over hebben .  :thumb: (mag tog ook eens gezecht worden)
ik wou johan en elvie wee rzeer bedanken voor de gastvrijheid  :thumb:
Tot de volgende keer maar weer .
het leven is net een lul keihard en veel te kort

gosternokke

Ja, als je het druk hebt ga je ook wat steken laten vallen.   januari  drie dozen plus een bosmaaier naar   :smiley-philippines: opgestuurd.  Bosmaaiers zijn in   :smiley-philippines: ook te koop maar dit zware model 5 pk heb ik nog niet gezien.

Maart komen onze dozen in Palawan aan netjes aan huis bezorgd, echter van een bosmaaier weet de forwarder uit Puerto die de spullen bezorgd niks.  Ik gemaild naar Johan, voor die bosmaaier was geen plek in de container van januari, is met die van febrari mee gegaan, en word  voor 20 april bezorgd.
Had ie me op zijn minst wel kunnen laten weten.

20 april nog steeds geen bosmaaier, ik bel de forwarder in Puerto, en die zegt tot mijn stomme verbazing, dat ding staat al 10 dagen hier.
maar hij wil alleen voor dat ding geen 100 kilometer naar ons toe rijden.

Uiteindelijk heb ik dat ding toen ik de volgende week toch in Puerto moest zijn maar opgehaald,  maar het verdiend natuurlijk geen schoonheidsprijs.

Ik weet dit is Johan niet aan te rekenen,  maar tis wel jammer dat ie zelf zoveel tijd en energie er in steekt, en de bezorgers in  :smiley-philippines: er een potje van maken.

boldy

Hoi gosternokke jammer dat het bij jou niet helemaal goed ging. Ik ben het met je eens dat hij zeker het beste jou ff iets had laten horen dat jou bosmaaier er niet bij zat.  Waarschijnlijk had ie het te druk , maar dan nog had hij je ff een seintje mogen geven.
Als de gene in de filippijnen te beroerd is om je bosmaaier te brengen is dat wel erg jammer . Goed te horen dat je uiteindelijk tog je bosmaaier hebt maar dat je hem zelf moest ophalen is natuurlijk Niet de bedoeling.
Ik neem aan dat je dat tegen johan hebt gezecht zodat hij er miss iets mee kan doen. Zelf heb ik nog geen klachten gehad en ik hoop dan ook dat dat zo blijft.
Nu zie ik al een tijd op zijn site dat hij met nummers op de dozen werkt zodat je nu zelf kan zien of je doos op de boot is de ja of de nee. Dat vind ik wel makkelijk .
het leven is net een lul keihard en veel te kort