Verzenden van Dozen (Balikbayan door to door service)

Gestart door Johan En Elvie, zaterdag 20 februari 2010, 16:36:37

Vorige topic - Volgende topic

Johan En Elvie

Citaat van: gosternokke op zondag 14 oktober 2012, 11:47:52
Ja, als je het druk hebt ga je ook wat steken laten vallen.   januari  drie dozen plus een bosmaaier naar   :smiley-philippines: opgestuurd.  Bosmaaiers zijn in   :smiley-philippines: ook te koop maar dit zware model 5 pk heb ik nog niet gezien.

Maart komen onze dozen in Palawan aan netjes aan huis bezorgd, echter van een bosmaaier weet de forwarder uit Puerto die de spullen bezorgd niks.  Ik gemaild naar Johan, voor die bosmaaier was geen plek in de container van januari, is met die van febrari mee gegaan, en word  voor 20 april bezorgd.
Had ie me op zijn minst wel kunnen laten weten.

20 april nog steeds geen bosmaaier, ik bel de forwarder in Puerto, en die zegt tot mijn stomme verbazing, dat ding staat al 10 dagen hier.
maar hij wil alleen voor dat ding geen 100 kilometer naar ons toe rijden.

Uiteindelijk heb ik dat ding toen ik de volgende week toch in Puerto moest zijn maar opgehaald,  maar het verdiend natuurlijk geen schoonheidsprijs.

Ik weet dit is Johan niet aan te rekenen,  maar tis wel jammer dat ie zelf zoveel tijd en energie er in steekt, en de bezorgers in  :smiley-philippines: er een potje van maken.

Dat zo verder is gelopen weet ik niet ik lees dit hier nu maar.
Het is waar dat ik je had moeten inlichten dat je bosmaaier er niet meer bij kon maar heb dit wel gedaan naar mijn agent toe die dan zijn klanten inlicht, waarschijnlijk is die dat vergeten maar toch beken ik hieraan schuld en leer hier uit.
volgende keer als er iets noodgedwongen moet blijven staan zal ik zelf naar die mensen bellen om het uit te leggen.
Nu is het zo zoals Blody zegt dat ik alle doosnummers op de website plaats en je dus zelf kan zien of je doos of dozen op die container zitten, staan de nummers er niet bij dan zitten er op de volgende.
Er zijn vorige maand 37 dozen hier blijven staan die er ook niet meer opkonden.
Wat heb ik dan gedaan? ik heb dozen hier gehouden die moeten geleverd worden in Metro Manila of dicht bij in Luzon.
Deze dozen zijn maar 1 tot 2 dagen onderweg na aankomst in Manila en die van Luzon maar een paar dagen langer.
Dit betekend dat die klanten hun dozen als alles goed op tijd verloopt hun dozen ook voor kerstmis zullen krijgen.
Hopelijk heeft de boot dan niet te veel vertraging onderweg maar daar kan ik dan niets aan doen.
Het had geen zin om dozen hier te houden die 15 tot 20 dagen onderweg zijn na aankomst in Manila want daar was ik dan zeker van dat deze niet meer zouden aankomen op bestemming voor kerstmis.

Het probleem waar we nu mee kampen is dat we voor sommige perioden te veel dozen hebben.
Er zaten op die 40 voet vorige maand zo'n 340 stuks op (kleine en grote dozen bij elkaar) en dan was het nog een high cube 40 feet dus groter was er niet beschikbaar.
ik weet nu gaan er zeggen er is ook 45 feet maar die company heeft deze niet en zou die moeten gaan lenen voor een to hoge kostprijs.

Wij zitten in de andere perioden nu een beetje tussen 2 vuren, een kleine container is te klein aan het worden en een 40 feet is nog te groot, dus kan ik het volgende doen.
Ofwel wacht ik tot er genoeg zijn voor een 40 voet, ofwel laat ik de 20 voet op tijd vertrekken en hou ik steeds dozen hier.
In het eerste geval is alles iets langer onderweg en in het 2de geval hebben die dozen die hier moeten blijven de pech dat ze een maand langer onderweg zijn.
Soms is het niet eenvoudig hoor om voor iedereen goed te doen.
Maar vlug zal het probleem met te weinig dozen voor een '0 voet opgelost zijn en zullen we telkens WEL genoeg dozen hebben om die allemaal tijdig te laten vertrekken want er komen er altijd steeds meer en meer bij.
En dan heb ik keuze om een gewone 40 voet of een 40 voet high cube te nemen.

Aan Gosternokke, had u me gezegd dat die agent daar bij jullie uw doos niet wilde brengen dan had u me dit direct moeten bellen of mailen, als ik dit weet en ik bel naar ginder springen ze in hun voertuig en brengen ze u dat pak zeker weten.
We hebben door to door delivery en ze moeten dit doen, maar ja als ik van niets weet kan ik ook niet puchen.
Dat is typisch filippijns hé, ze weten dat ze hun werk moeten doen maar er zitten er toch tussen die er hun voeten aan vagen.
Als ik dan tegen de hoofd firma zeg dat ze dan maar een andere agent moeten zoeken die wel sneller werkt dan doet die soms net hetzelfde, alhoewel ik zo al enkele problemen van de baan heb geholpen hoor, als ze dan met anderen werken zijn er geen problemen meer tot nader order natuurlijk want dat is ook Filipijns je weet het nooit zeker, het kan even goed gaan tot het weer mis is.

Maar zolang het enkel maar die kleine probleempjes zijn ben ik dik tevreden, nog nooit hebben we een doos verloren of zijn er zaken in de dozen gestolen en dat is het belangrijkste.

We moeten ook opletten met andere agenten in te schakelen voor een klein probleem omdat er nu ook al NEPfirmas zijn die dozen zogezegd leveren.
De grote firmas worden aangesproken door kleinere firmas uit een bepaalde streek die voor hun agent wil zijn en dus de dozen verder tot bij de klant brengt maar in plaats daarvan houden die nepfirmas de dozen voor henzelf en gaan ze totaal verloren en komen ze nooit aan bij de eigenaar.
die grote firmas betalen die nepfirmas op voorhand om die dozen te brengen ze ontvangen dus geld plus de dozen en doen er niets mee.
En als ze die nadien willen opsporen zijn ze plots onvindbaar, vals adres en firmanaam, andere gsm enz...

Nu moet ik jullie meegeven dat wij met een goede firma werken en dat deze ook goede agenten hebben, deze worden pas betaald nadat ze de dozen veilig hebben afgeleverd (fotos en of handtekening van ontvanger als bewijs)
Als er dan eens eentje tussenzit die een doos iets later afleverd omdat hij te lui is of omdat hij andere zendingen verwacht in de komende dagen zodat hij dit samen kan doen dan vergeven we hem dit graag hé.
Het is wel niet de bedoeling dat mijn klanten hun dozen ZELF gaan halen.

Dit was echt verkeerd van u Gosternokke want wat gebeurt er?
Nu gaan ze in het vervolg denken die komt er toch zelf om en houden je dozen daar tot je zelf reageert.
Op die manier hebben ze minder werk en worden ze normaal betaald.
Neen laat ze hun werk helemaal doen, u neemt toch ook de taak halverwege niet over van een loodgieter die je afvoer komt repareren en je zegt ook niet hier al je geld ik zal wel verder doen.

Dus in het vervolg dit even melden en ik lost het op.
als ik bel zijn ze er mee binnen de 2 dagen zeker weten.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

O.B.Bommel

Citaat van: Johan En Elvie op vrijdag  9 november 2012, 15:10:50
....
Er zijn vorige maand 37 dozen hier blijven staan die er ook niet meer opkonden.
Wat heb ik dan gedaan? ik heb dozen hier gehouden die moeten geleverd worden in Metro Manila of dicht bij in Luzon.
......
Het probleem waar we nu mee kampen is dat we voor sommige perioden te veel dozen hebben.
Er zaten op die 40 voet vorige maand zo'n 340 stuks op (kleine en grote dozen bij elkaar) en dan was het nog een high cube 40 feet dus groter was er niet beschikbaar.
ik weet nu gaan er zeggen er is ook 45 feet maar die company heeft deze niet en zou die moeten gaan lenen voor een to hoge kostprijs.

Wij zitten in de andere perioden nu een beetje tussen 2 vuren, een kleine container is te klein aan het worden en een 40 feet is nog te groot, dus kan ik het volgende doen.
Ofwel wacht ik tot er genoeg zijn voor een 40 voet, ofwel laat ik de 20 voet op tijd vertrekken en hou ik steeds dozen hier.
In het eerste geval is alles iets langer onderweg en in het 2de geval hebben die dozen die hier moeten blijven de pech dat ze een maand langer onderweg zijn.
Soms is het niet eenvoudig hoor om voor iedereen goed te doen.
....
Tja, beetje lastig, maar als je niet kunt leveren wat je belooft is dat het probleem van de ondernemer.
Als je gewoon zegt dat je vol zit en dat je niet meer capaciteit hebt krijg je die problemen niet. Dan kunnen de potentiele klanten op zoek naar iemand die wel kan leveren.
Die dozen versturen is duur genoeg, daar zit het ondernemersrisico in verwerkt zou ik zo zeggen. Dan maar een grotere container met een beetje loze ruimte.

Als dat veel gaat voorkomen raak je de klanten kwijt. Een ondernemer die zijn tent niet goed kan draaien is geen lang leven beschoren.
Het is maar een tip hoor, jij bent de ondernemer.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

gosternokke

Ja ,ik weet het Johan ik jouw moet inlichten i.p.v de doos meenemen toen ik toch in Puerto was.    maar ja ik was al lang blij dat ie gearriveerd was , want ik liep maar te denken dat ding is vast kwijt.   Dus ik heb zonder na te denken dat ding meegenomen, achteraf gezien niet zo verstanding.  maar gedane zaken nemen geen keer.

En nogmaals ik neem U niks kwalijk want je wist van niks.   En mij ben je dan ook zeker niet kwijt als klant

antzan

Ik wil dozen sturen naar Iligan City  en woon in Heerlen .
Waar kan ik terecht hiervoor ?
antzan
Foodmaster

Johan En Elvie

Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op vrijdag  9 november 2012, 15:38:08
Citaat van: Johan En Elvie op vrijdag  9 november 2012, 15:10:50
....
Er zijn vorige maand 37 dozen hier blijven staan die er ook niet meer opkonden.
Wat heb ik dan gedaan? ik heb dozen hier gehouden die moeten geleverd worden in Metro Manila of dicht bij in Luzon.
......
Het probleem waar we nu mee kampen is dat we voor sommige perioden te veel dozen hebben.
Er zaten op die 40 voet vorige maand zo'n 340 stuks op (kleine en grote dozen bij elkaar) en dan was het nog een high cube 40 feet dus groter was er niet beschikbaar.
ik weet nu gaan er zeggen er is ook 45 feet maar die company heeft deze niet en zou die moeten gaan lenen voor een to hoge kostprijs.

Wij zitten in de andere perioden nu een beetje tussen 2 vuren, een kleine container is te klein aan het worden en een 40 feet is nog te groot, dus kan ik het volgende doen.
Ofwel wacht ik tot er genoeg zijn voor een 40 voet, ofwel laat ik de 20 voet op tijd vertrekken en hou ik steeds dozen hier.
In het eerste geval is alles iets langer onderweg en in het 2de geval hebben die dozen die hier moeten blijven de pech dat ze een maand langer onderweg zijn.
Soms is het niet eenvoudig hoor om voor iedereen goed te doen.
....
Tja, beetje lastig, maar als je niet kunt leveren wat je belooft is dat het probleem van de ondernemer.
Als je gewoon zegt dat je vol zit en dat je niet meer capaciteit hebt krijg je die problemen niet. Dan kunnen de potentiele klanten op zoek naar iemand die wel kan leveren.
Die dozen versturen is duur genoeg, daar zit het ondernemersrisico in verwerkt zou ik zo zeggen. Dan maar een grotere container met een beetje loze ruimte.

Als dat veel gaat voorkomen raak je de klanten kwijt. Een ondernemer die zijn tent niet goed kan draaien is geen lang leven beschoren.
Het is maar een tip hoor, jij bent de ondernemer.

Tja 99% of meer van onze klanten kunnen we tevreden stellen het is daarmee dat wij altijd meer en meer klanten hebben en wat die grote container betreft wij hadden al de grootste en dan nog bleven er 37 dozen voor metro manila hier staan maar ook deze zullen dus zoals de klanten verwachten voor kerstmis kunnen geleverd worden dus is het geen probleem.
En dan is er nog een probleem.
De meeste dozen komen pas binnen net voor de laatste ophaaldag en dan pas weet je hoeveel dozen je precies hebt er zitten daar soms heel grote dozen bij (TV, fietsen enz) en ook kleinere dozen (formaat bananedoos enz.)
Het is dus pas bij het laden zelf dat je merkt of het er allemaal in kan of niet.
Wat ik wel doe is ervoor zorgen dat ik mijn container groot genoeg neem en ik er niet om geef dat er wat open ruimten zijn dat is trouwens gemakkelijker voor ons om te laden en te puzzelen.
Mijn agenten geven me wel op voorhand door hoeveel dozen ze hebben staan en welke dozen zodat ik hiermee rekening kan houden, maar soms als ik dan mijn rekening maak kom ik tot de vaststelling dat er te veel zijn.
Maar je moet weten dat er bij elke agent nog dozen binnen komen die laatste dag dus als dit dan allemaal bij elkaar geteld word kom je soms voor een verrassing te staan en dan is het aan mij om uit te zoeken wat zeker op de container moet en wat minder belangrijk is.
Nu hebben wij al een tijdje een systeem met RODE bollen op de dozen, ikzelf en mijn agenten hebben rode bollen die ze op dozen kleven die niet dringend zijn, deze dozen hou ik voor het laatste en als die er dan niet meer bij kunnen is het geen ramp.
Nu moet ik wel zeggen dat de meeste klanten we heel graag hebben dat HUN dozen er wel opzitten hé hoe zou je zelf zijn.
Dan is het aan mij als ik niet genoeg dozen heb met rode bollen om uit te maken wat ik er dan wel opsteek.
Dan kies ik voor dozen die het minst lang onderweg zijn, metro manila wordt al dezelfde dag of de dag nadien na afladen bij de mensen geleverd dus kies ik dan voor die dozen.
Het heeft geen zin om dozen voor visayas of mindanao dan hier te houden omdat die dan veel te lang onderweg zijn.

Dus O.B.Bommel en Tom Poes het is niet mogelijk om tegen klanten te zeggen dat we vol zitten omdat je dit pas op het aller einde weet.
En tegen wie moet je dan zeggen dat je vol zit? tegen diegene die hun dozen bij mijn agenten al 1 of meer weken hebben staan voor ik ze ophaal.
Het zou zo moeten zijn dat de laatste binnengekomen dozen moeten blijven staan, maar hoe ga ik weten dat die er niet meer bij kunnen? het aantal dozen verschild van elke zending omdat je met verschillende formaten zit.
Als je dan tegen mensen zegt we zitten vol en bij de lading merk je dan dat er toch nog plaats op was is dit wel jammer.

Maar met die rode bollen lossen we wel veel problemen op.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

Johan En Elvie

Citaat van: antzan op zaterdag 10 november 2012, 08:51:25
Ik wil dozen sturen naar Iligan City  en woon in Heerlen .
Waar kan ik terecht hiervoor ?
antzan

Aztan,

Op onze website op de homepage staan alle telefoonnummers van onze agenten (ook in Nederland, Vlaardingen, Rotterdam, Eerbeek (tegen Apeldoorn) en Delft )
Neem contact op met de dichtsbijzijnde en ze zorgen voor de rest
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

Budgie

@ Johan
De plaatsen die jij in Nederland noem liggen voor Heerlen in ons Limburg wat ver Denk dat je het beste in je bestand moet kijken wie het dichtste bij, bij voorbeeld Genk in Belgie ligt of bij Luik
Getting older beats the alternative -dying young

vvjoris

Citaat van: Johan En Elvie op zaterdag 10 november 2012, 09:14:33
Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op vrijdag  9 november 2012, 15:38:08
Citaat van: Johan En Elvie op vrijdag  9 november 2012, 15:10:50
....

....
Tja, beetje lastig, maar als je niet kunt leveren wat je belooft is dat het probleem van de ondernemer.
Als je gewoon zegt dat je vol zit en dat je niet meer capaciteit hebt krijg je die problemen niet.

....

Tja 99% of meer van onze klanten kunnen we tevreden stellen


Wat mij betreft doen Johan en Elvie héél erg hun best en leveren ze véél meer kwaliteit af dan kan verwacht worden voor zo'n lage prijs. Als je zeker wil zijn dat je doos in de container zit die op 10 december vertrekt, dan lever je wat vroeger aan dan 9 december é...
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Johan En Elvie

Citaat van: Budgie op zaterdag 10 november 2012, 20:55:38
@ Johan
De plaatsen die jij in Nederland noem liggen voor Heerlen in ons Limburg wat ver Denk dat je het beste in je bestand moet kijken wie het dichtste bij, bij voorbeeld Genk in Belgie ligt of bij Luik

Op de homepage van onze website staan ook alle agenten vermeld, de mensen kunnen daar dan de dichtstbijzijnde kiezen.
zou Diepenbeek tegen Hasselt niet het dichtste bij zijn dan voor Heerlen?
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

Johan En Elvie

Citaat van: vvjoris op zondag 11 november 2012, 01:56:27
Citaat van: Johan En Elvie op zaterdag 10 november 2012, 09:14:33
Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op vrijdag  9 november 2012, 15:38:08
Citaat van: Johan En Elvie op vrijdag  9 november 2012, 15:10:50
....

....
Tja, beetje lastig, maar als je niet kunt leveren wat je belooft is dat het probleem van de ondernemer.
Als je gewoon zegt dat je vol zit en dat je niet meer capaciteit hebt krijg je die problemen niet.

....

Tja 99% of meer van onze klanten kunnen we tevreden stellen


Wat mij betreft doen Johan en Elvie héél erg hun best en leveren ze véél meer kwaliteit af dan kan verwacht worden voor zo'n lage prijs. Als je zeker wil zijn dat je doos in de container zit die op 10 december vertrekt, dan lever je wat vroeger aan dan 9 december é...

Wat we ook doen nu is prioriteit geven aan dozen die VOLLEDIG zijn ingetaped zoals wij altijd vragen aan onze klanten en ook op de website en facebook enz steeds vermelden.
Sommigen nemen dit niet zo nauw en doen het niet om onverklaarbare reden.
Ze vinden geen tape in de winkels? ze vinden het misschien te duur? (bij ons 1,50 euro per rol en 1 rol is goed voor 1 doos)
Of de doos is reeds eerder ongeschonden zonder tape afgeleverd, dat kan wel goed zijn maar heeft het er dan op geregend? Dit kan je maar beter uitsluiten.
Het is wel zo dat de container aangenomen wordt en in het magazijn binnen wordt uitgeladen dus niet in de regen maar de dozen moeten ook verder gedragen worden door vele handen en het kan dus zijn dat je doos op een vessel staat waar het wel in regent of de trycycle die het laatste deel moet doen of zelfs helemaal aan het begin van de trip hier in België als we de container laden, dan moeten wij met de dozen op paletten naar buiten met de vorklift om ze op de container te plaatsen en als het dan juist regent is het ook mis.
We kunnen dan dozen die zijn getaped eens afdrogen met een doek en klaar is kees.

Als na aandringen de klanten hun dozen totaal niet getaped aanleveren en we hebben niet meer de tijd om dit allemaal zelf te doen dan houden we dozen zonder tape hier.
Ik wil namelijk nooit dozen sturen die niet VOLLEDIG getaped zijn, als de klanten het niet doen doe ik het dan maar zelf als er dus tijd voor is.
Maar als je de laatste 2 a 3 dagen 100 dozen krijgt zonder tape dan is het voor mij ook onmogelijk om die allemaal nog te tapen.

Waarom vind ik dit zo belangrijk?
Nu zal je zeggen als ze het niet doen hoef jij dat toch niet te doen in hun plaats, en daar ben ik het volledig mee akkoord maar toch tape ik ze zelf.
Waarom dan?
Als er iets met hun doos gebeurd dan nadien tijdens het transport (dozen worden uitgeladen en het regent en het karton gaat stuk en hun doos scheurt open) wat of wie gaan ze dan blameren?
Juist dan komen ze bij mij terecht maar niet rechtstreeks, dan gaan ze dat overal rondvertellen zonder er natuurlijk bij te zeggen dat het hun eigen fout is hé.
Het is het resultaat dat telt, doos stuk goederen verloren, hoe dit dan tot stand is gekomen is van minder belang wij zitten met de gebakken peren.
Daarom geef ik hen niet de kans om dit te gaan vertellen en zorg ik er wel voor dat dit niet kan gebeuren ook al kost het mij dan een rol tape en het werk.

Er zijn er ook die de doos maar half tapen, juist boven en onderkant maar de regen loopt ook over het middendeel hé dus gaat de doos daar stuk, je doos is sterk boven en onder en in het midden zwak en de ketting breekt aan de zwakste schakel.
Het is zelfs zo dat de doos dan nog sneller gaat scheuren omdat de boven en onderkant zo sterk is dat dit het middendeel volledig open scheurt.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.