programma "Liefs Uit" met de Nederlandse Jorn (25 )& Filipijnse Elaine (29)

Gestart door PHwaarde, vrijdag 10 oktober 2014, 18:12:35

Vorige topic - Volgende topic

PHwaarde

http://liefsuit.kro.nl/seizoenen/seizoen_4/afleveringen/23-10-2014

Deze uitzending is te zien op 23 oktober 2014 om 21:29 uur op NPO 1
Programma gemist is te bekijken vanaf (ongeveer) 23 oktober 2014 22:29 uur.

Liefde op een cruiseschip
De Limburgse evenementencoördinator Jorn (25) ontmoet de Filipijnse receptioniste Elaine (29)  op het cruiseschip waar ze beiden werken in 2011. Het is niet direct liefde op het eerste gezicht. Maar omdat ze weken samen onderweg zijn en elke dag lief en leed delen, leren ze elkaar kennen en groeit er toch al snel iets moois.
Maar dan krijgt Jorn een goede baan in Amsterdam, op de vaste wal.

Carrière zit liefde in de weg
Het stel besluit dat het tijd is om echt te settelen. Elaine zal Jorn achterna komen en ook in Amsterdam gaan wonen. Zodra Jorn een huis heeft gevonden komt Elaine. Maar ze is niet onder de indruk van Amsterdam en van het appartement dat Jorn gevonden heeft. Op de Filipijnen is ze veel meer luxe gewend. En douchen in een typische Amsterdamse bezemkast is niet haar idee van prettig wonen. Bovendien vindt ze niet direct werk in Amsterdam en baalt ze ervan dat ze financieel van Jorn afhankelijk is. Als klap op de vuurpijl krijgt Elaine een belangrijk telefoontje van de cruisemaatschappij:  als ze terug komt, kan ze een flinke promotie krijgen.

Zal de grillige Elaine kiezen voor de liefde in Amsterdam, of toch voor haar carrière op zee?

De promo voor vanavond: http://www.youtube.com/watch?v=4junvNjuHKI

gosternokke

beetje kakmadam type zeker ?   waarom zoekt ze geen vriend met een villa in het Gooi ?    Mijn ervaring is dat de meeste pinays gelukkig anders zijn.

  die zijn tevreden met hun behuizing. zal ook afhangen wat ze in  :smiley-philippines: gewend zijn.  Komen ze daar uit een mansion, en je komt hier in  :nederlandsevlag: op 3 hoog achter, ja das effe slikken

peldoman

Wedje maken dat ze voor haar carrière kiest?
$$$$$ wint altijd van de liefde! :jajaja:

gosternokke

Weet ik zo net nog niet  :denk:   Elaine is al 29, dus niet meer piep jong voor  :smiley-philippines: begrippen . sommigen worden dan behoorlijk desperaat als ze dan nog niet aan de man zijn.      

Dus ik gok er op dat ze uiteindelijk toch haar knopen telt , en voor Jorn kiest.     Maar ik zet er geen 1000 Euro op, zelfs geen krat bier     :lachen:


nils

Deze teksten komen natuurlijk uit de pen van een tekstschrijver die alles een beetje aandikt om het interessant te doen klinken.
Maar zo gek is het toch ook niet als je graag je eigenwaarde uit het hebben van een baan en je zelfstandigheid haalt.
Bekende van mij die zijn ook naar de Filippijnen verhuisd omdat ze niet goed in Nederland kon aarden en hebben het daar nu prima naar hun zin.

gosternokke

heb ik eigenlijk nog niet vaak gehoord  dat een pinay niet in buitenland kon aarden.   voor de meesten is wonen in buitenland toch de ultieme droom.   Zolang de meesten maar hunpannetje rijst kunnen koken vinden ze het wel best.  Zeker als ze voor hun relatie naar buitenland komen.

maar ik lees het gaat om een pinay die luxe gewend is in eigen land daar liggen de zaken anders voor.

  Een  :nederlandsevlag:   man die als 30 jaar in  :smiley-philippines: woont stuurde zijn 2 zonen naar  :nederlandsevlag:  , om hier te studeren.  maar die knapen waren thuis een mansion gewend met personeel  , Ja dat was in  :nederlandsevlag:  wel anders , moesten ze zelf hun bord afwassen.   En met openbaar vervoer naar school in plaats van auto met chauffeur   :negatief:    Konden ze niet aan wennen.

ze waren binnen het half jaar terug in  :smiley-philippines: 

Luke


Ronny55

Citaat van: gosternokke op vrijdag 10 oktober 2014, 19:08:49
beetje kakmadam type zeker ?   waarom zoekt ze geen vriend met een villa in het Gooi ?    Mijn ervaring is dat de meeste pinays gelukkig anders zijn.

  die zijn tevreden met hun behuizing. zal ook afhangen wat ze in  :smiley-philippines: gewend zijn.  Komen ze daar uit een mansion, en je komt hier in  :nederlandsevlag: op 3 hoog achter, ja das effe slikken
Wat heeft dat nu met kakmadam te maken, het is niet omdat jij met alles contenet zijt als het maar niks kost dat iedereen zo wil leven, ik heb ook graag wat comfort en ben ook bereid om er voor te betalen . Dat jij dat misschien weggegooid geld vind om wat luxe te hebben , daarom moet niet iedereen zo denken.

Citaat van: gosternokke op vrijdag 10 oktober 2014, 19:24:30
Weet ik zo net nog niet  :denk:   Elaine is al 29, dus niet meer piep jong voor  :smiley-philippines: begrippen . sommigen worden dan behoorlijk desperaat als ze dan nog niet aan de man zijn.      

Dus ik gok er op dat ze uiteindelijk toch haar knopen telt , en voor Jorn kiest.     Maar ik zet er geen 1000 Euro op, zelfs geen krat bier     :lachen:

Hier nog zoiets , 29 is mss in jouw ogen oud , jij ben mss dol op jonge (20 tot 30 jaar jonger dan u) meisjes , maar ook niet iedereen denk zo. Mijn vrouw was 44 toen ik met haar trouwde in helemaal niet in paniek. Persoonlijk had ik wel problemen met het leeftijdsverschil, (15 jaar) dacht zo'n jong geweld is wel mooi in bed , maar achteraf moet je er ook mee leven . Uiteindelijk heeft ze me kunnen overtuigen dat het geen probleem was. Ken genoeg koppels met groot leeftijdsverschil waar het vrouwtje zich in alle bochten wringt om toch maar niet teveel op dat oud verrimpeld vel te moeten kruipen.  :lachen: :lachen:

Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Bulldozer

Gosternokke,

Heb jij wel eens op een cruise schip gewerkt? Ik wel. (Zo'n 8 jaar) en mijn vrouw (toen vriendin) werkte daar ook in de receptie. Geloof mij maar dat de Filippijnse die daar werken alles behalve kakmedammen zijn. Als je weet dat de man/vrouw verhouding daar 7:1 is hoeft ze ook niet zo "desperate" te zijn als je denkt.

Tja, misschien nieuw voor jou dat er ook Filippijnse zijn die zichzelf kunnen bedruipen en dus meer willen dan alleen afhankelijk zijn van een buitenlander met een (klein beetje) geld. In mijn ogen niets mis mee. Ik ben benieuwd wat ze gaat doen.

yepyep

Goed verwoord Bulldozer, gelukkig kennen wij ook de andere kant van de medaille en hebben we een echtgenote die niet alleen op geld uit is.