programma "Liefs Uit" met de Nederlandse Jorn (25 )& Filipijnse Elaine (29)

Gestart door PHwaarde, vrijdag 10 oktober 2014, 18:12:35

Vorige topic - Volgende topic

Amice

Citaat van: Bulldozer op zaterdag 11 oktober 2014, 01:37:49
Gosternokke,

Heb jij wel eens op een cruise schip gewerkt? Ik wel. (Zo'n 8 jaar) en mijn vrouw (toen vriendin) werkte daar ook in de receptie. Geloof mij maar dat de Filippijnse die daar werken alles behalve kakmedammen zijn. Als je weet dat de man/vrouw verhouding daar 7:1 is hoeft ze ook niet zo "desperate" te zijn als je denkt.

Tja, misschien nieuw voor jou dat er ook Filippijnse zijn die zichzelf kunnen bedruipen en dus meer willen dan alleen afhankelijk zijn van een buitenlander met een (klein beetje) geld. In mijn ogen niets mis mee. Ik ben benieuwd wat ze gaat doen.

Zo te lezen was ze toch bereid om dat kleine beetje geld achterna te reizen en eens daar volgt ze een oude regel die filipina's mee krijgen.
"let him bring you abroad -send his money to your family-get independant- so you can send more".

Daarmee is het dus 'love for money not for a heart'

Oftewel de liefde voor geld gaat dieper dan voor de persoon die dat alles mogelijk maakt.
Afijn we zullen zien welke aap er uit de mouw komt.



Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: PHwaarde op vrijdag 10 oktober 2014, 18:12:35
http://liefsuit.kro.nl/seizoenen/seizoen_4/afleveringen/23-10-2014

Deze uitzending is te zien op 23 oktober 2014 om 21:29 uur op NPO 1
Programma gemist is te bekijken vanaf (ongeveer) 23 oktober 2014 22:29 uur.

Liefde op een cruiseschip
De Limburgse evenementencoördinator Jorn (25) ontmoet de Filipijnse receptioniste Elaine (29)  op het cruiseschip waar ze beiden werken in 2011. Het is niet direct liefde op het eerste gezicht. Maar omdat ze weken samen onderweg zijn en elke dag lief en leed delen, leren ze elkaar kennen en groeit er toch al snel iets moois.
Maar dan krijgt Jorn een goede baan in Amsterdam, op de vaste wal.

Carrière zit liefde in de weg
Het stel besluit dat het tijd is om echt te settelen. Elaine zal Jorn achterna komen en ook in Amsterdam gaan wonen. Zodra Jorn een huis heeft gevonden komt Elaine. Maar ze is niet onder de indruk van Amsterdam en van het appartement dat Jorn gevonden heeft. Op de Filipijnen is ze veel meer luxe gewend. En douchen in een typische Amsterdamse bezemkast is niet haar idee van prettig wonen. Bovendien vindt ze niet direct werk in Amsterdam en baalt ze ervan dat ze financieel van Jorn afhankelijk is. Als klap op de vuurpijl krijgt Elaine een belangrijk telefoontje van de cruisemaatschappij:  als ze terug komt, kan ze een flinke promotie krijgen.

Zal de grillige Elaine kiezen voor de liefde in Amsterdam, of toch voor haar carrière op zee?
ik kan mij niet voorstellen dat een Filipijnse die op de fils in luxe leeft een baantje zoekt op een cruiseschip , hier klopt iets niet!!!! .
op cruse schepen zie je heel vaak Filipijnse bemanning, die zijn niet zo duur en werken doorgaans hard.
ik denk dan ook dat deze dame voor een combinatie gaat .     
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: Bulldozer op zaterdag 11 oktober 2014, 01:37:49
Gosternokke,

Heb jij wel eens op een cruise schip gewerkt? Ik wel. (Zo'n 8 jaar) en mijn vrouw (toen vriendin) werkte daar ook in de receptie. Geloof mij maar dat de Filippijnse die daar werken alles behalve kakmedammen zijn. Als je weet dat de man/vrouw verhouding daar 7:1 is hoeft ze ook niet zo "desperate" te zijn als je denkt.

Tja, misschien nieuw voor jou dat er ook Filippijnse zijn die zichzelf kunnen bedruipen en dus meer willen dan alleen afhankelijk zijn van een buitenlander met een (klein beetje) geld. In mijn ogen niets mis mee. Ik ben benieuwd wat ze gaat doen.
ik vraag mij af of uwe vrouw dan ook in luxe heeft geleefd op de fils .
ik kan mij de redenering van Gosternokke wel voorstellen ,gewoon een kakwijf die met de poes op de loop is ,of een grote leugenaar , of gewoon een avonturier . maar iets klopt er niet aan dit verhaal.
wij kennen helaas te weinig van haar achtergrond om er een oordeel over te vellen . maar omdat men nu eenmaal eerder word overreden door een strontkar  dan door de goudenkoets ga ik met Gosternokke mee, gewoon een kakmadam een geldiger . omdat ze van mij niet het voordeel van de twijfel krijgt .

:atyourservice:  :lachen: 
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

peldoman

Citaat van: yepyep op zaterdag 11 oktober 2014, 01:56:58
Goed verwoord Bulldozer, gelukkig kennen wij ook de andere kant van de medaille en hebben we een echtgenote die niet alleen op geld uit is.


Bestaan die echt???? Jullie menen dit echt??  dus er is Hoop??
Keep dreaming!!! :jajaja:

josv

Citaat van: peldoman op zaterdag 11 oktober 2014, 11:23:31
Citaat van: yepyep op zaterdag 11 oktober 2014, 01:56:58
Goed verwoord Bulldozer, gelukkig kennen wij ook de andere kant van de medaille en hebben we een echtgenote die niet alleen op geld uit is.


Bestaan die echt???? Jullie menen dit echt??  dus er is Hoop??
Keep dreaming!!! :jajaja:

Jij wel.................................................................... :floet:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Amice

Citaat van: peldoman op zaterdag 11 oktober 2014, 11:23:31
Citaat van: yepyep op zaterdag 11 oktober 2014, 01:56:58
Goed verwoord Bulldozer, gelukkig kennen wij ook de andere kant van de medaille en hebben we een echtgenote die niet alleen op geld uit is.


Bestaan die echt???? Jullie menen dit echt??  dus er is Hoop??
Keep dreaming!!! :jajaja:

Die bestaan idd echt ja maar dan moet je denk ik niet in  :nederlandsevlag: blijven zitten want dan heb je de grootste kans op de spam.

So move your ash & come over here  :lachen:

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

gertve

Citaat van: peldoman op zaterdag 11 oktober 2014, 11:23:31
Citaat van: yepyep op zaterdag 11 oktober 2014, 01:56:58
Goed verwoord Bulldozer, gelukkig kennen wij ook de andere kant van de medaille en hebben we een echtgenote die niet alleen op geld uit is.
Bestaan die echt???? Jullie menen dit echt??  dus er is Hoop??
Keep dreaming!!! :jajaja:

Met zo'n bril ga je haar niet vinden inderdaad. Maar ze bestaan.

bananacreek

Citaat van: jens op zaterdag 11 oktober 2014, 08:38:39
Citaat van: PHwaarde op vrijdag 10 oktober 2014, 18:12:35
http://liefsuit.kro.nl/seizoenen/seizoen_4/afleveringen/23-10-2014

Deze uitzending is te zien op 23 oktober 2014 om 21:29 uur op NPO 1
Programma gemist is te bekijken vanaf (ongeveer) 23 oktober 2014 22:29 uur.

Liefde op een cruiseschip
De Limburgse evenementencoördinator Jorn (25) ontmoet de Filipijnse receptioniste Elaine (29)  op het cruiseschip waar ze beiden werken in 2011. Het is niet direct liefde op het eerste gezicht. Maar omdat ze weken samen onderweg zijn en elke dag lief en leed delen, leren ze elkaar kennen en groeit er toch al snel iets moois.
Maar dan krijgt Jorn een goede baan in Amsterdam, op de vaste wal.

Carrière zit liefde in de weg
Het stel besluit dat het tijd is om echt te settelen. Elaine zal Jorn achterna komen en ook in Amsterdam gaan wonen. Zodra Jorn een huis heeft gevonden komt Elaine. Maar ze is niet onder de indruk van Amsterdam en van het appartement dat Jorn gevonden heeft. Op de Filipijnen is ze veel meer luxe gewend. En douchen in een typische Amsterdamse bezemkast is niet haar idee van prettig wonen. Bovendien vindt ze niet direct werk in Amsterdam en baalt ze ervan dat ze financieel van Jorn afhankelijk is. Als klap op de vuurpijl krijgt Elaine een belangrijk telefoontje van de cruisemaatschappij:  als ze terug komt, kan ze een flinke promotie krijgen.

Zal de grillige Elaine kiezen voor de liefde in Amsterdam, of toch voor haar carrière op zee?
ik kan mij niet voorstellen dat een Filipijnse die op de fils in luxe leeft een baantje zoekt op een cruiseschip , hier klopt iets niet!!!! .
op cruse schepen zie je heel vaak Filipijnse bemanning, die zijn niet zo duur en werken doorgaans hard.
ik denk dan ook dat deze dame voor een combinatie gaat .     

Ik heb hier een aantal dames gekend die ook op een cruiseship hebben gewerkt en werkten daar als "kamermeisjes" of wat dan ook......... en kwamen van de  "arbeidersklas" families hier


Donnie

Tjonge wat een vooroordelen. Eerst maar eens de uitzending bekijken voordat men zijn mening vormt?
Elk mens, elk stelletje is uniek.  Toch jammer dat er zelfs mensen met een buitenlandse (ZO Azië) partner zijn die krom liggen van de vooroordelen (leeftijdsverschil: man een stuk ouder, het gaat vooral om geld etc. etc.).  Afhankelijk van het karakter, achtergrond etc van beide kan er van alles spelen.   En uiteindelijk verschillen, als we toch alles over 1 kam scheren, alle dames op deze aarde niet veel: ze willen alle zekerheid. Iemand die hen dat bied door fianciele zekerheid, bescherming, wellicht een gezinnetje, kortom veiligheid, warmte en stabiliteit. De ene zet wat meer in op fianciele zekerheid, de ander wat meer op warmte...  Misschien dat er door de boot genomen meer dames uit Azië zijn die fianciele zekerheid zwaarder laten mee wegen als ze het zelf niet zo makkelijk hebben. Maar we kennen de achtergrond niet van deze mevrouw. En zelfs als ze uit een straat arm gezin komt weet je nog niet wat haar primaire drijfveren zijn. Dat zullen we wel merken. Zo kan het even goed zijn dat ze thuis en op het schip normale faciliteiten had, voldoende inkomsten, dat ze zelf en haar familie dus niet een sponsor nodig hadden. Dat het gewone een leuke vent is en ze met hem verder wil maar dat het een zware domper is zo zonder werk te zitten en wellicht in een minder moderne woning te belanden. Hoeveel leden hier zouden terwijl ze nog jong (zouden) zijn emigreren en dan noodgewongen maanden zonder inkomsten willen leven i een klein huisje met weinig luxe? Kan me voorstellen dat dit een behoorlijke domper zou zijn. Helemaal als je ook nog eens een goede contactenkringt achterlaat in je geboorteland. 

Liefs Uit heeft leuke uitzendingen, het eerste seizoen vond ik nog het mooist.

peldoman

ELKE VROUW IS TE KOOP!!!!! :jajaja:

En ik heb de goede bril op!!!!

Wordt wakker!