Hayan 2 jaar later!

Gestart door diky dik, dinsdag 3 november 2015, 10:51:43

Vorige topic - Volgende topic

diky dik

Iedereen herinnerd zich nog "HAYAN" de tropische storm die de Filipijnen teisterde  zo ongeveer 2 jaar geleden.

We deden ons best, iedereen droeg zijn steentje bij naar best vermogen, maar de corruptie tierde weelderig.
Er werd veel geld opgehaald door diverse NGO's.

Voor Belgie ....bedrag ontglipt mij ...
Voor Nederland ... 36 miljoen  euro  :applaus:

Vanavond 3/11 om 21.25 u op NPO1

http://www.tvgids.tv/tv/36-miljoen-en-toen-wat-er-gebeurde-met-uw-giro555-gift-voor-de-filipijnen/14392562

Amice

Tja men beweerd dat 90% is uitgedeeld mar daarvan zal wel links en rechts onder de armen van de Giro555 zijn blijven plakken.

In ieder geval hebben veel getroffen gezinnen/huizen van de beloofde P75000 slechts P35000 ontvangen om de beschadigde huizen weer op te bouwen.

De Filipino's zijn een redelijk zelfredzaam, waardoor er in veel gevallen met dat halve bedrag toch  in staat is iets woonbaars te maken maar bij de volgende typhoon zal het daarmee wel weer net zo raak zijn als met hayan.

Vooral de mayors van vele gemeentes zijn de lachende derde want die houden de andere helft in veel gevallen.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

diky dik

Uitzending gemist, geen probleem wordt heruitgezonden


Meer uitzendingen van 36 miljoen... en toen?

     BVN        Wo  4 november 2015    15:15   
     BVN        Do  5 november 2015    03:15   
     NPO 1     Za   7 november 2015   16:15                                   

Fail_over

Citaat van: diky dik op dinsdag  3 november 2015, 18:24:50
Uitzending gemist, geen probleem wordt heruitgezonden


Meer uitzendingen van 36 miljoen... en toen?

     BVN        Wo  4 november 2015    15:15   
     BVN        Do  5 november 2015    03:15   
     NPO 1     Za   7 november 2015   16:15                                   


Ja vanmiddag:

Om 16:15 uur vandaag (Npo 1): 36 miljoen... en toen? - Wat er gebeurde met uw giro555-gift voor de Filipijnen

36 miljoen... en toen? - Wat er gebeurde met uw giro555-gift voor de Filipijnen
Actualiteitenmagazine, Herman van der Zandt brengt verslag uit van de situatie op de Filipijnen, bijna twee jaar na de allesverwoestende tyfoon Haiyan. Hij bekijkt hoe het staat met de wederopbouw en de besteding van het...

Kijk op http://gids.tv/14418685 voor meer info zoals trailers, IMDb-ratings of andere programma's.


Verstuurd vanaf mijn iPhone
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Rich

Nou dan ga ik kijken als ik tijd heb.

verstuurd vanaf mijn pc'tje  :lachen: :applaus:
Rich de Nederbelg.

Fail_over

Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Adik

Het programma was niet wat ik ervan verwacht had. Ze zijn van project naar project van de samenwerkende hulp organizaties gesjeesd en wat geknipte beelden van toen met wat interviewtjes nu, dus het zal allemaal wel 'politiek' correct zijn geweest (zelfs de minister probeerde een dag later in de krant een wit voetje te scoren mbt hulp om overstromingen te voorkomen), maar de voorbeelden gaven maar weinig inzage in de schaal waarin hulp werd geboden en welk verschil het maakt in het dagelijks leven voor de slachtoffers. ik heb nu niet het idee dat het likje verf voor de school, het planten van een mangrove bos, het trainen van evacuaties e.d. kostenverslindende hulp is die in de miljoenen hakt. Zonder deze projecten overigens te kort te willen doen, want duurzame en zelfredzame oplossingen zijn niet onbelangrijk.

Rich

Toevallig dit vandaag op facebook :

Less than 10% of the target houses promised for ‪#‎YolandaPH‬ victims in Tacloban City have been built so far, two years after the
powerful typhoon hit the Philippines.




https://www.facebook.com/hashtag/yolanda2yearson?source=feed_text&story_id=10153571275130168

http://www.abs-cbnnews.com/yolandatales
Rich de Nederbelg.