Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Begrijpen wie begrijpen kan ............

Gestart door stip66, woensdag 16 juni 2010, 20:12:45

Vorige topic - Volgende topic

Phille

CitaatDe redelijkheid en billijkheid dient altijd voor ogen te staan

In wie zijn ogen? Voor de ene zal 12 weken redelijk en billijk zijn, voor de andere niet!





Phille

CitaatMoest ik nu echt tegen mijn vrouw gaan vertellen dat ze in het " rijke en beschaafde " Belgie, gedurende 12 weken geen recht had op medische verzorging ?

Je mag al verdomd blij zijn dat dit überhaupt zomaar kan, dat men onmiddellijk toegang heeft tot onze sociale zekerheid, maar dit is een andere discussie!

stip66

Citaat van: Phille op dinsdag 29 juni 2010, 19:30:28
CitaatMoest ik nu echt tegen mijn vrouw gaan vertellen dat ze in het " rijke en beschaafde " Belgie, gedurende 12 weken geen recht had op medische verzorging ?

Je mag al verdomd blij zijn dat dit überhaupt zomaar kan, dat men onmiddellijk toegang heeft tot onze sociale zekerheid, maar dit is een andere discussie!

Phille, leg dat maar eens uit naar de andere " BRUINEN ", die nog nooit ene klop gedaan hebben hier, ikke ben ook al JAREN aan het betalen voor de sociale zekerheid.

Mijne huisdokter ( in Leopoldsburg ) viel bijna van zijne stoel toen hij me na 6 jaar terug op consultatie zag komen.

Ik hoop van harte dat jouw vrouwke niks aan de hand krijgt de eerste maanden, misschien zou jij dan ook stijgeren.

Antwerpen heeft 2x het verdrag van Medische hulp aan iedereen ondertekend, dus ga ik uit van mijn rechten als betalende Belg !

Nogmaals, ik hoop dat jouw vrouwke geen medische verzorging nodig heeft.

:thumb:

Fail_over

Citaat van: stip66 op dinsdag 29 juni 2010, 19:39:10
Ik hoop van harte dat jouw vrouwke niks aan de hand krijgt de eerste maanden, misschien zou jij dan ook stijgeren.

Tis goed dat je op je stip, eh, strepen bent gaan staan Stip  :thumb:

Je zou denken dat ze zo beschaaft zijn dat medische hulp meteen beschikbaar is.

Echter:

Citaat van: stip66 op dinsdag 29 juni 2010, 19:39:10
dus ga ik uit van

Check! doubble check!, trippel check!

Voor de aanvraag van ons visa dacht ik ook een inschrijving van de CM te moeten kunnen overleggen. Dit was echter helemaal niet mogelijk.
(En achteraf ook niet nodig) Ik heb wel een INTENTIE tot inschrijven verkregen voor vrouw en kids.

En dat de kids binnen die eerste drie maanden echt wel naar de tandarts gaan, kan ik je verzekeren.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Amice

Citaat van: Phille op dinsdag 29 juni 2010, 19:26:32
CitaatDe redelijkheid en billijkheid dient altijd voor ogen te staan

In wie zijn ogen? Voor de ene zal 12 weken redelijk en billijk zijn, voor de andere niet!






De rechter, die bepaald of zo'n termijn nodig was.
In nederland zijn die termijnen in een wet vastgelegd, n.a.v. jarenlange excessen door de ambtenarij. Indien die termijn verlopen is of zelfs dreigt te worden overschreden, kan men bezwaar maken.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Budgie

Citaat van: stip66 op dinsdag 29 juni 2010, 19:39:10
Citaat van: Phille op dinsdag 29 juni 2010, 19:30:28
CitaatMoest ik nu echt tegen mijn vrouw gaan vertellen dat ze in het " rijke en beschaafde " Belgie, gedurende 12 weken geen recht had op medische verzorging ?

Je mag al verdomd blij zijn dat dit überhaupt zomaar kan, dat men onmiddellijk toegang heeft tot onze sociale zekerheid, maar dit is een andere discussie!

Phille, leg dat maar eens uit naar de andere " BRUINEN ", die nog nooit ene klop gedaan hebben hier, ikke ben ook al JAREN aan het betalen voor de sociale zekerheid.

Mijne huisdokter ( in Leopoldsburg ) viel bijna van zijne stoel toen hij me na 6 jaar terug op consultatie zag komen.

Ik hoop van harte dat jouw vrouwke niks aan de hand krijgt de eerste maanden, misschien zou jij dan ook stijgeren.

Antwerpen heeft 2x het verdrag van Medische hulp aan iedereen ondertekend, dus ga ik uit van mijn rechten als betalende Belg !

Nogmaals, ik hoop dat jouw vrouwke geen medische verzorging nodig heeft.

:thumb:

Stip Ik weet dat je Nederland met België niet kan vergelijken maar als je bij ons je vrouw hier laat komen moet je aantonen voor de visa voor MVV dat je een ziektekosten verzekering heb afgesloten voor de eerste 3 maanden van het verblijf Kosten ongeveer â,¬ 400.- En dan is nog al het oude zeer van ziektes niet verzekerd want die sluiten ze uit

De inschrijftermijn bij de gemeente is na de goedkeuring van de inschrijving door de IND Dit duurt 4 tot 8 weken
maar wettelijk mag het 3 maanden Ik was marzel na 3 weken was het al rond Ligt eraan hoe druk het daar is In Nederland werken ze gewoon op volgorde van binnenkomst bij de  IND
Getting older beats the alternative -dying young

Jongske

Sorry stip, ik zou er nog niet aan denken een (mijn) vrouw naar hier te halen,indien ik niet zeker was dat ik kan instaan voor allekosten hieraan verbonden

Jongske

stip66

#67
Citaat van: Jongske op woensdag 30 juni 2010, 23:33:46
Sorry stip, ik zou er nog niet aan denken een (mijn) vrouw naar hier te halen,indien ik niet zeker was dat ik kan instaan voor allekosten hieraan verbonden

Jongske

Wat is dat nu weer voor onzin, Jongske ?
Ik denk niet dat jij enig idee hebt wat de behandeling ginder kost ?
Enkel voor de diagnose heeft ze om en bij de 500,000 PHP moeten neertellen.
Dan kan je je wel inbeelden dat een operatie voor haar onbetaalbaar was zonder een lening en de verkoop van haar huis.
Waarom zou ik niet mogen vechten tegen het procedure systeem hier ?
Misschien als ze enkele dagen in een kraan gaat zitten of een kerk bezetten was het allemaal wel in orde ? Dan werd ze nog gehuisvest met een uitkering voor de rest van haar leven, zonder ooit ene klop te moeten doen, en werden haar 10 ( fictieve ) kinderen ook nog eens onderhouden.
Ik heb inderdaad scherp uitgehaald naar bepaalde instanties en iemand ( in Europa ) het recht ontzeggen voor medische verzorging, is een regelrechte schending van de rechten van de mens. Indien ze niet hadden toegegeven was ik verder gegaan, en dat wisten ze verdomme goed.

Ik weet niet hoe jij over je ( eventuele ) vrouw denkt, maar ik zie haar verdomd graag en ik laat ze niet creperen ginder.
Als iedere ( zogenaamde ) asielzoeker die nooit ( legaal ) zal meedraaien in het systeem, waarom zou mijn vrouw niet geholpen mogen worden, die vorige week reeds legaal kon werken ( en dus belastingen betalen EN bijdragen aan de sociale zekerheid ) EN binnen een aantal maanden al een aardig mondje Nederlands zou kunnen spreken.

Voor de zoveelste keer zal ik herhalen dat haar D visum door DVZ in Brussel op 10 werkdagen is goedgekeurd ( aan de hand van haar medisch rapport ) na haar aanvraag voor gezinshereniging bijna 3 maanden heeft liggen jongen in MNL. DVZ heeft dit niet uit symphatie gedaan, in Brussel zijn ze blijkbaar beter op de hoogte van de rechten van een vrouw die gehuwd is met een Belg.

En ja, ik wist van in het begin dat haar beide nieren op haar 35ste terminaal waren ( ondertussen nog 8% van de 100% beschikbaar ).
En ja, ik ben er mij van vandaag van bewust dat ze de eerste jaar(en) minimaal 3x per dag aan een machiene moet verbonden worden.
En ja, ik heb vandaag ook mijn bloed laten analyseren. Als er een match is, sta ik direct 1 van mijn nieren af.
En ja, binnen enkele dagen zal ze full-time kunnen werken, omdat ze het graag wil. Zoals ik het hier lees willen sommigen hun vrouw een langere aanpassings periode verlenen. Dit is eveneens klinklare onzin, daar je dan juist de aanpassing gaat tegenwerken en omwille van verveling de heimwee gaat bevorderen.
En ja, ik heb dan wel het geluk gehad om een prioritaire visumbehandeling gekregen, maar langs de andere kant ben ik wel het slachtoffer geworden van de economische crisis, met als gevolg dat ik werkloos ben.
En ja, als je niet durft te protesteren tegen bepaalde procedures, zal je altijd de pineut zijn.

De kost aan de sociale zekerheid om mijn vrouw te genezen is peanuts vergeleken met de maandelijkse kost van de pseudo zieken uit andere landen. Dan zwijg ik nog over de kinderbijslag aan (on)bestaande kinderen die zich (nog) in Marokko of Turkije zouden bevinden. Ik heb ooit is ( 15 jaar geleden ) een Turkse vrouw voor mij gehad in het postkantoor met een circulaire cheque van bijna 40.000 Bfr aan maandelijkse kinderbijslag. Ze werd nog razend boos op de bediende, die haar duidelijk maakte dat de cheque eerst op haar rekening diende te worden gestort en dan opvraagbaar was. Ze snapte er geen jota van, daar ze geen 2 woorden Nederlands verstond.

Nogmaals, ik denk dat je anders zouden piepen mocht je vrouw ( die je graag ziet ) zich in dezelfde situatie zou bevinden. Ik hoop echter dat ik dit nooit te lezen krijg hier, want dat wens ik NIEMAND toe.

Zoals jij het stelt, klint het alsof ik een hond uit de filipijnen heb laten overkomen, die ik niet naar de veearts kan sturen.

:atyourservice:

callebaut

@stip66 .... ik wens jou veel sterkte toe en hopelijk valt het bloedonderzoek positief uit .... en ja ...... een gezegde zegt ... een hond moet blaffen of hij krijgt geen eten .... neem hond niet persoonlijk op .... het is een gezegde .... of ik krijg hier op mijnen toeter .....

stip66

Citaat van: callebaut op donderdag  1 juli 2010, 06:00:47
@stip66 .... ik wens jou veel sterkte toe en hopelijk valt het bloedonderzoek positief uit .... en ja ...... een gezegde zegt ... een hond moet blaffen of hij krijgt geen eten .... neem hond niet persoonlijk op .... het is een gezegde .... of ik krijg hier op mijnen toeter .....

:lachen: Neen Callebout, ik had evengoed een kat kunnen adopteren  :haha: