Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Ethiad versus KLM

Gestart door Phille, woensdag 5 mei 2010, 06:16:43

Vorige topic - Volgende topic

Phille

De etihad experience, super gewoon, ben aan het genieten van de lounge faciliteiten, ontbijtbuffet als in een hotel, all for free!

callebaut

Citaat van: Phille op woensdag  5 mei 2010, 06:16:43
De etihad experience, super gewoon, ben aan het genieten van de lounge faciliteiten, ontbijtbuffet als in een hotel, all for free!



Geniet er maar eens goed van , je hebt er lang genoeg naar uitgekeken ....
In mijn geval was er een overboeking bij etihad abu-mnl
ze gebruikten dus the pearl busnisse class ..en had geluk .... een bed aan boord , champagne en menu a la carte ....
Samen met andere gelukkige pinoy's hebben we genoten van onze 9 uur durende vlucht en dit voor de prijs van coral class  :happy:

Fail_over

Leuke foto's/verslag.

Goh, dan is het maar behelpen met het KLM voer...... ziet er goed uit!  :thumb:

Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Phille

Citaat van: Fail_over op dinsdag 25 mei 2010, 15:06:28
Leuke foto's/verslag.

Goh, dan is het maar behelpen met het KLM voer...... ziet er goed uit!  :thumb:



Wel, ik moet toch wel eerlijk zijn hoor; ik had inderdaad geluk dat ik een gratis upgrade naar Business heb gekregen in Abu Dhabi richting Manilla, want ... in vergelijking met mijn vorige vluchten met Eithad viel in economy het eten toch wel tegen; is niet meer te vergelijken met een aantal maand ervoor; waarschijnlijk zal ook bij Etihad de crisis zijn tol hebben gehad.

De vriendelijkheid, service, etc daar geen klagen over; het eten dat is serieus minder geworden; voorheen stonden er op de karretjes wijn en andere lekkere drankjes, daar moet je nu expliciet om vragen ... is toch wel anders dan wat ik gewoon was. Wat eten betreft is er zo goed als geen verschil meer met KLM. Ook waren er geen snacks beschikbaar, buiten wat zoute koekjes ... tijdens de vlucht van Manilla naar Abu Dhabi, toch een goeie 9 uur, een warme sandwich net na het opstijgen, dan een uur of 6 niks en dan ontbijt ... viel me toch wel tegen. De Etihad lounge in Manilla is ook maar niks, dag en nacht verschil met die in Abu Dhabi. Ik had een hongertje tussendoor en er was niks voorhanden, vind ik niet kunnen! Nu ja, voor 670 euro mag men de lat niet te hoog leggen veronderstel ik  :weetikniet: Als men wat drank kwam rondbrengen dan was het alleen maar water, er waren andere tijden. Ok, toegegeven, als men om iets anders vroeg dan werd het met een smile gebracht, maar dan moet men het wel zeer expliciet vragen.

Dit veranderd niets aan mijn mening wat Etihad betreft hoor, is voor mij nog steeds de meest voor de hand liggende keuze ... alleen al omdat ze vanuit Brussel vliegen. Maar toch, stel de verwachtingen bij, anders zou het wel eens een teleurstelling kunnen worden.


stip66

Citaat van: Phille op dinsdag 25 mei 2010, 15:56:51
Citaat van: Fail_over op dinsdag 25 mei 2010, 15:06:28
Leuke foto's/verslag.

Goh, dan is het maar behelpen met het KLM voer...... ziet er goed uit!  :thumb:



Wel, ik moet toch wel eerlijk zijn hoor; ik had inderdaad geluk dat ik een gratis upgrade naar Business heb gekregen in Abu Dhabi richting Manilla, want ... in vergelijking met mijn vorige vluchten met Eithad viel in economy het eten toch wel tegen; is niet meer te vergelijken met een aantal maand ervoor; waarschijnlijk zal ook bij Etihad de crisis zijn tol hebben gehad.

De vriendelijkheid, service, etc daar geen klagen over; het eten dat is serieus minder geworden; voorheen stonden er op de karretjes wijn en andere lekkere drankjes, daar moet je nu expliciet om vragen ... is toch wel anders dan wat ik gewoon was. Wat eten betreft is er zo goed als geen verschil meer met KLM. Ook waren er geen snacks beschikbaar, buiten wat zoute koekjes ... tijdens de vlucht van Manilla naar Abu Dhabi, toch een goeie 9 uur, een warme sandwich net na het opstijgen, dan een uur of 6 niks en dan ontbijt ... viel me toch wel tegen. De Etihad lounge in Manilla is ook maar niks, dag en nacht verschil met die in Abu Dhabi. Ik had een hongertje tussendoor en er was niks voorhanden, vind ik niet kunnen! Nu ja, voor 670 euro mag men de lat niet te hoog leggen veronderstel ik  :weetikniet: Als men wat drank kwam rondbrengen dan was het alleen maar water, er waren andere tijden. Ok, toegegeven, als men om iets anders vroeg dan werd het met een smile gebracht, maar dan moet men het wel zeer expliciet vragen.

Dit veranderd niets aan mijn mening wat Etihad betreft hoor, is voor mij nog steeds de meest voor de hand liggende keuze ... alleen al omdat ze vanuit Brussel vliegen. Maar toch, stel de verwachtingen bij, anders zou het wel eens een teleurstelling kunnen worden.


Ik begrijp niet dat sommige mense zeuren over de kwaliteit van het eten. Voor mij is het einddoel belangrijker. In  :smiley-philippines: zijn ze al blij dat ze iets te eten hebben, Tenslotte zijn het maar enkele uren met " minderwarig " eten. Zalig zijn de snobs van geest  :atyourservice:

Fail_over

Citaat van: stip66 op dinsdag 25 mei 2010, 16:05:41
Tenslotte zijn het maar enkele uren met " minderwarig " eten.

Klopt Stip, Opzich is het eten van KLM goed te doen. Op m'n laatste trip zelfs lekker te noemen.
De eerste keer dat ik naar Manila vloog, in 2007 (Het was de 2e keer van mijn leven dat ik vloog, de eerste keer was van Charleroi naar Triviso, Italie, 1 uur en een kwartier) heb ik 14 uur op m'n stoel gezeten zonder te eten, of naar het toilet te gaan. Ik durfde niet.  :lachen: Was allang blij dat ik m'n moppie voor het eerst in het eggie zag.

Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Phille

Een paar uur ??? 14 uur in totaal ... maar dan zal ik maar een snob wezen zekers  :jajaja:


stip66

Citaat van: Fail_over op dinsdag 25 mei 2010, 16:29:48
Citaat van: stip66 op dinsdag 25 mei 2010, 16:05:41
Tenslotte zijn het maar enkele uren met " minderwarig " eten.

Klopt Stip, Opzich is het eten van KLM goed te doen. Op m'n laatste trip zelfs lekker te noemen.
De eerste keer dat ik naar Manila vloog, in 2007 (Het was de 2e keer van mijn leven dat ik vloog, de eerste keer was van Charleroi naar Triviso, Italie, 1 uur en een kwartier) heb ik 14 uur op m'n stoel gezeten zonder te eten, of naar het toilet te gaan. Ik durfde niet.  :lachen: Was allang blij dat ik m'n moppie voor het eerst in het eggie zag.



Wel Fail Over, het laatste waar ik aan denk is ne gefambeerde steak au  Courvoisier wanneer ik naar ginds vlieg. Een van de reden is dat ik toch minder eetlust heb daar ik meer interesse heb in hetgeen wat me te wachten staat. Ik ben er 100% mee eens dat de service beter is op Ethiad in vergelijking met KLM, maar dan houdt het ook op.
Economy, Business, First class, het duurt even lang....
Sorry, maar luxury was nooit mijn reden om naar een land te vliegen waar ze blij zijn met 1 kg rijst.

Rich

#8
Citaat

Ik begrijp niet dat sommige mense zeuren over de kwaliteit van het eten. Voor mij is het einddoel belangrijker. In  :smiley-philippines: zijn ze al blij dat ze iets te eten hebben, Tenslotte zijn het maar enkele uren met " minderwarig " eten. Zalig zijn de snobs van geest  :atyourservice:

Ben het 200% met je eens Peter. Wat zijn we toch allemaal verwend hier in het westen.  :jajaja:

Vergeet niet mensen dat je in en vliegtuig zit, en dat we al blij mogen zijn met een broodje en drankje. Ok het broodje van bij de warme bakker is lekkerder, maar.......so what !! Niemand van ons hier weet werkelijk wat "honger" is, dus waar klagen we over.

Ik neem altijd wat nootjes mee voor bij een pint bier, en wat andere knabbeltjes. Ik heb heel wat gevlogen in mijn leven, en vind dat ze allemaal hun best doen het de reizigers zo aangenaam mogelijk te maken.
Rich de Nederbelg.

Johan En Elvie

Neem het leven van de zonnige kant mensen en klagen over een beetje eten is ongepast als je weet hoe het er in de Filippijnen aan toe gaat.
Wij hier zouden de eersten moeten zijn om dit alles te relativeren. Ik kan begrijpen dat andere mensen die toestanden zoals daar in de   :smiley-philippines:  niet gewoon zijn gaan klagen over kleine dingen maar ik heb het leven reeds langs een andere kant gezien.
Als er nu iemand zich druk maakt over zijn huis die te klein is of te veel moet betalen voor iets dan vertel ik een verhaaltje over daar in de  :smiley-philippines: en dan krijg ik altijd een openvallende mond te zien die niets meer kan uitbrengen, of anders zeggen ze je moet dat niet vergelijken om hun gelijk te halen
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.