Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Ethiad versus KLM

Gestart door Phille, woensdag 5 mei 2010, 06:16:43

Vorige topic - Volgende topic

Fail_over

Citaat van: stip66 op dinsdag 25 mei 2010, 22:45:32
een rechtstreekse vlucht bestaat niet voor ons.....

Vanuit Hamont met de auto naar Veldhoven. Auto stallen bij ons mam. 10 min lopen met die K*T koffer naar dichtsbijzijnde busstation. 30 minuten naar treinstation in Eindhoven. Koffer rolt door heel de bus. Kaartje kopen bij kaartjes automaat. Grrr, ga nooit met OV dus WTF! Lieftallige dame legt me uit.
Naar perron 5. Trein afgelast. Bommelding op Utrecht. Volgende trein. Conducteur boos want kaartje niet afgestempelt op het perron. Huh! Moest dat dan? Ik heb toch een kaartje? Dikke koffer dus 2 plaatsen bezet. Mensen boos.

Gelukkig goed rechtreeks naar Schiphol. Wanneer komt er een rechtreekse vlucht van Eindhoven naar Manila?

Rechtreeks bestaat niet... :lachen:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

stip66

Citaat van: Fail_over op dinsdag 25 mei 2010, 22:59:20
Citaat van: stip66 op dinsdag 25 mei 2010, 22:45:32
een rechtstreekse vlucht bestaat niet voor ons.....

Vanuit Hamont met de auto naar Veldhoven. Auto stallen bij ons mam. 10 min lopen met die K*T koffer naar dichtsbijzijnde busstation. 30 minuten naar treinstation in Eindhoven. Koffer rolt door heel de bus. Kaartje kopen bij kaartjes automaat. Grrr, ga nooit met OV dus WTF! Lieftallige dame legt me uit.
Naar perron 5. Trein afgelast. Bommelding op Utrecht. Volgende trein. Conducteur boos want kaartje niet afgestempelt op het perron. Huh! Moest dat dan? Ik heb toch een kaartje? Dikke koffer dus 2 plaatsen bezet. Mensen boos.

Gelukkig goed rechtreeks naar Schiphol. Wanneer komt er een rechtreekse vlucht van Eindhoven naar Manila?

Rechtreeks bestaat niet... :lachen:

Ik heb geen idee hoe het er in Nederland aan toegaat, maar meestal brengen vrienden / familie ons naar de luchthaven en picken ze ons ook wwer op  :haha:

Phille

Straks nog wat fotootjes posten hier, maar toch eerst wat bedenkingen bij een aantal reacties ivm mijn commentaar over het eten.

Sommigen halen hier een aantal dingen door elkaar, Filippijnse standaarden vergelijken met Westerse; sommigen die er zich niks van aantrekken hoe de service aan boord is, er zich niks van aantrekt wat voor eten men voorschotelt; het laatste onderhalf jaar ben ik 5 keer naar de Filipijnen geweest, prijzen varierende tussen 670 en 1100 euro ... hangt beetje van het moment af; voor die prijs mag je wel wat extra eisen stellen; als ze de prijzen zouden toepassen zoals in de Filipijnen, Manila -> CDO (heen en terug voor geen 80 euro) dan zou mijn verwachtingspatroon ook een heel pak lager liggen; als ik hier ergens een hotel zou kunnen boeken aan 20 euro de nacht dan zou ik ook niet klagen; maar dat is niet de realiteit. De Filippijnen zijn de Filipijnen met alle positieve en negatieve punten, de westerse wereld is zoals het is; niemand onder ons zou kunnen leven met het service niveau zoals gangbaar is in de Filippijnen aan Westerse prijzen, dus de meeste vergelijkingen zijn hier gewoon niet van toepassing. Alles staat in verhouding tot wat men moet betalen. Als Etihad tot vervelens toe claimt de best in the world te zijn dan creert dat ook bepaalde verwachtingen, en verwacht ik niets meer of minder dan the best service in the world, punt ander lijn.

Maar om in het topic te blijven ga ik hier niet teveel over uitwijden  :jajaja:  :ontopic:

Phille

Citaat van: stip66 op dinsdag 25 mei 2010, 23:22:02
Citaat van: Fail_over op dinsdag 25 mei 2010, 22:59:20
Citaat van: stip66 op dinsdag 25 mei 2010, 22:45:32
een rechtstreekse vlucht bestaat niet voor ons.....

Vanuit Hamont met de auto naar Veldhoven. Auto stallen bij ons mam. 10 min lopen met die K*T koffer naar dichtsbijzijnde busstation. 30 minuten naar treinstation in Eindhoven. Koffer rolt door heel de bus. Kaartje kopen bij kaartjes automaat. Grrr, ga nooit met OV dus WTF! Lieftallige dame legt me uit.
Naar perron 5. Trein afgelast. Bommelding op Utrecht. Volgende trein. Conducteur boos want kaartje niet afgestempelt op het perron. Huh! Moest dat dan? Ik heb toch een kaartje? Dikke koffer dus 2 plaatsen bezet. Mensen boos.

Gelukkig goed rechtreeks naar Schiphol. Wanneer komt er een rechtreekse vlucht van Eindhoven naar Manila?

Rechtreeks bestaat niet... :lachen:

Ik heb geen idee hoe het er in Nederland aan toegaat, maar meestal brengen vrienden / familie ons naar de luchthaven en picken ze ons ook wwer op  :haha:

Ook naar Amsterdam Peter? Nu vanuit Antwerpen valt dat misschien nog net mee, maar vanuit Tienen zou dat toch al gemakkelijk een ritje van 5 a 6 uur beteken (zonder file) mocht ik naar Amsterdam willen; naar Brussel geen probleem, dat doen ze met plezier.

Digos


Vanuit Antwerpen is het toch ook al gauw twee uurtjes naar Schiphol enkel, en moet je wel wat geluk hebben met de file's.

A'pen - Brussel niet in het spitsuur is goed te doen in 45 minuten en doen ze graag met plezier voor ons, maar effe naar Amsterdam en terug, dat verwacht ik niet van hen met de big smile en vraag dat ook niet....dan neem ik de trein of de vlieger.

Als je dan nog moet vertrekken uit een andere plaats die niet zo direct een goede verbinding geeft....is het toch nog wel een paar ander mouwen.

Ondertussen tijdens deze posting heeft phille het topic.....weer "on topic" gebracht, met mooie dingen om naar te kijken.

O0

LIVE ONCE - LIVE IT

opinie

#25
Citaat van: Fail_over op dinsdag 25 mei 2010, 22:59:20
Vanuit Hamont met de auto naar Veldhoven.

Laat dan maar eens weten als je nog gaat. Wij betaalden voor de taxi Hamont-Zaventem geen € 100. Gewoon prijs afgesproken, bij vertrek de helft en bij de retourrit de rest.
Als je per se met KLM wil dan is het goedkoper via Zaventem en kan je het verschil kwijt aan de taxi. Geen geknoei met parkeren, bus, trein enz.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Luc

2 jaar geleden de trein genomen van Maastricht tot Schiphol. Sommige treinen zijn rechtstreeks, andere moet je overstappen in Utrecht. Als ik mij goed herinner was het toen 52â,¬ enkel (voor 2 personen). De trein stopte ook in Weert. Dat is niet zo ver van Hamont.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

opinie

Citaat van: Luc op woensdag 26 mei 2010, 00:50:04
De trein stopte ook in Weert. Dat is niet zo ver van Hamont.

13 km via Budel.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Budgie

Citaat van: stip66 op dinsdag 25 mei 2010, 22:45:32
Citaat van: Budgie op dinsdag 25 mei 2010, 22:38:45
@ Stip 66 Als jij zoveel moet betalen okay maar ik heb wel met ze gevlogen in de aanbieding voor â,¬675 rechtstreeks en dan reken ik gewoon tijd en prijs is okay dus gaan Kijk namelijk alleen daar naar en vliegen is gewoon op een lange vlucht je vervelen.
No hard feelings Budgie, maar voor ons, BELGEN, is het NOOIT rechtstreeks, wij moeten eerst minimaal ( eens we in Antwerpen zijn ) 1 uur verkloten voor we in Schiphol zijn. Dus voor ons blijft het hetzelfde tijdsverlies.....
Voor mij kan het niet schelen, een rechtstreekse vlucht bestaat niet voor ons.....

No hard feelings Stip maar ik moet ook minimaal anderhalf uur rijden voor ik bij Schiphol ben en 2 uur naar Dusseldorf Schiphol is voor mij goedkoper omdat mijn zuster er vlakbij woont dus parkeer ik daar en brengen zij mij weg en halen mij weer op Scheelt veel parkeergeld of openbaar vervoer
Getting older beats the alternative -dying young

Rich

Citaat van: Fail_over op dinsdag 25 mei 2010, 22:59:20
Citaat van: stip66 op dinsdag 25 mei 2010, 22:45:32
een rechtstreekse vlucht bestaat niet voor ons.....

Vanuit Hamont met de auto naar Veldhoven. Auto stallen bij ons mam. 10 min lopen met die K*T koffer naar dichtsbijzijnde busstation. 30 minuten naar treinstation in Eindhoven. Koffer rolt door heel de bus. Kaartje kopen bij kaartjes automaat. Grrr, ga nooit met OV dus WTF! Lieftallige dame legt me uit.
Naar perron 5. Trein afgelast. Bommelding op Utrecht. Volgende trein. Conducteur boos want kaartje niet afgestempelt op het perron. Huh! Moest dat dan? Ik heb toch een kaartje? Dikke koffer dus 2 plaatsen bezet. Mensen boos.

Gelukkig goed rechtreeks naar Schiphol. Wanneer komt er een rechtreekse vlucht van Eindhoven naar Manila?

Rechtreeks bestaat niet... :lachen:

Hangt er vanaf wat men verstaat onder een "rechtstreekse vlucht".  Amsterdam of Brussel naar Manila zonder tussenstops is een rechtstreekse vlucht, en dat heeft niets te maken of je nu eerst nog met de wagen, trein of boot naar het vliegveld moet. Rechtsreeks wordt hier een beetje uit z'n context gehaald. Het gaat toch om de vlucht?

Je kan dan wel willen vertrekken vanaf Eindhoven, maar je zal er toch eerst met de wagen naartoe moeten met de wagen. Toch?

Ik vertrek meestal vanaf Amsterdam voor een rechtstreekse vlucht Hongkong maar moet wel eerst naar het station in Antwerpen worden gebracht en daarna met de trein naar Schiphol.

Ik noem dat een rechtstreekse vlucht. Vanaf thuis rechtstreeks bestaat niet en dat wordt in het topic ook niet zo bedoeld.
Rich de Nederbelg.