Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Stand van zaken van uw visum dossier

Gestart door Digos, vrijdag 26 februari 2010, 09:25:14

Vorige topic - Volgende topic

dimi

Er is totaal niks vanaan dat er altijd een onderzoek schijnhuwelijk moet gebeuren. Als het visum is toegekend en de echtgeno(o)t(e) komt naar belgie , is er normaal enkel de wijkagent die moet vaststellen dat ze effectief bij de echtgenoot woont. Het is mogelijk dat er na aankomst in belgie nog een onderzoek schijnhuwelijk gevoerd wordt , maar dat is heel heel uitzonderlijk.De politie en het gerecht onderzoeken normaal alleen iets als er sterke indicaties of klachten zijn.

@ ladgar politie is 2 weken geleden langsgeweest toen emlyn is aangekomen in belgie .er word altijd onderzoek gedaan naar schijnhuwelijk is het niet voor de visumgoedkeuring dan is het erna .hij komt zelf terug binnen een 2 maand voor eens met de buren te praten  voor te kijken of het hier wel echt pluis zit tussen ons.

ladgar

Als uw wijkagent binnen 2 maand met de buren komt praten , dan is dat misschien zijn persoonlijk , of een lokaal ,  initiatief . Dat gebeurt zeker niet overal. Meestal nooit.
Maar ge trekt er al direct de conclusie uit dat dat een algemene regel is . Blijkbaar kunt u even goed logisch denken als zonder dt-fouten schrijven.
En wie was het nu die op de belgische ambassade in Manilla zegt dat ge geen visumaanvraag moogt doen als de naam van uw echtgenote niet gewijzigd is.

dimi

denk dat jij het forum wel veel gebruikt om persoonlijk aantevallen en dat ik schrijfouten maak daar heb ik nog niemand horen over klagen die dankzij mij een snelle visumaanvraag hebben gedaan .vertel anders eens meer over jezelf vb hoe oud ben je en hoelang is u vrouw al in belgie dan heb ik ook even een beeld over u

Thomas

Hallo,

Het is al een tijdje geleden dat ik op dit forum nog een postje geplaatst heb, maar het waren ook drukke maanden!

In April ben ik voor de eerste keer naar de Filipijnen gegaan, na 21 dagen ben ik teruggekeerd naar Belgie om 14 dagen later terug het vliegtuig te nemen, en om te trouwen met mijn vrouw op 21 juni en op 08 augustus voor de kerk. 
Nu zit ik in de fase een paspoort aanvragen, die gereleased zal worden op 7 oktober (30 werkende dagen)  :confused2:
Ik begin hier sterk te twijfelen dat ik het niet zal halen tegen december om alles in orde te krijgen, daarom mijn vraag of ik mijn visum al kan aanvragen zonder dat ik een paspoort heb van haar.
Waarom duurt alles hier zolang in Mindanao of is het overal zo in de Filipijnen  :biggrinn: :biggrinn:

Groetjes

balikbayan

Ja wen er maar aan.  :floet:

Maak van die 30 maar 60 dan kan het alleen maar meevallen

klusser

Citaat van: Thomas op donderdag 25 augustus 2011, 10:56:25
Ik begin hier sterk te twijfelen dat ik het niet zal halen tegen december om alles in orde te krijgen, daarom mijn vraag of ik mijn visum al kan aanvragen zonder dat ik een paspoort heb van haar.

December ? Zonder paspoort op dit moment ?? Dream on.... Good Luck !! ( Ik ben niet negatief, only realist )

Carpie

Indien je een visum wil aanvragen heb je sowieso haar paspoortnummer nodig.

Dat was bij ons het geval dus vrees dat je effen zult moeten wachten.

Grtz

Johan & Michelle

Johan En Elvie

Na ons huwelijk duurde het 1 jaar en 5 maand eer mijn vrouw naar hier kon komen en haar paspoort had ze al maar er waren andere problemen.
een heel groot probleem zelfs, er stond in de tussennaam (familienaam van haar moeder) een letter verkeerd geschreven, Ramero in plaats van Romero stond er.
een heel erg groot probleem dus (in de Filippijnen toch)

Heb gewoon veel geduld en eens komt het goed als er geen onoverkomelijke problemen zijn (vaststelling schijnhuwelijk of dergelijke)

Nu bij ons duurde het zo lang maar als alles vlot verloopt kan het ook op enkele (4,5,6) maanden goed komen.

Groetjes,
Johan
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

Phille

Citaat van: Thomas op donderdag 25 augustus 2011, 10:56:25
Hallo,

Het is al een tijdje geleden dat ik op dit forum nog een postje geplaatst heb, maar het waren ook drukke maanden!

In April ben ik voor de eerste keer naar de Filipijnen gegaan, na 21 dagen ben ik teruggekeerd naar Belgie om 14 dagen later terug het vliegtuig te nemen, en om te trouwen met mijn vrouw op 21 juni en op 08 augustus voor de kerk. 
Nu zit ik in de fase een paspoort aanvragen, die gereleased zal worden op 7 oktober (30 werkende dagen)  :confused2:
Ik begin hier sterk te twijfelen dat ik het niet zal halen tegen december om alles in orde te krijgen, daarom mijn vraag of ik mijn visum al kan aanvragen zonder dat ik een paspoort heb van haar.
Waarom duurt alles hier zolang in Mindanao of is het overal zo in de Filipijnen  :biggrinn: :biggrinn:

Groetjes

Thomas, de visum procedure moet door je vrouw opgestart worden, jij hoeft hiervoor niets te doen. Je moet wel nakijken of al je documenten niet ouder zijn dan 6 maand. Bij ons heeft haar paspoort ook een 30 werkdagen geduurd (In manilla), dus abnormaal is het niet. Heeft zij de andere stappen al ondernomen, zoals Red Ribbon, CFO Seminar, NBI Clearance, enz... ?


Rich

Aanvraag paspoort duurt 1,5 tot 2 maanden, behalve als je wilt betalen voor de vlugge procedure.
                                                     
1.750 peso 15 tot 20 werkdagen. 1.450 peso voor 20 to 30 werkdagen.

Dit volgens de informatie die ik hier onlangs verkregen heb.

Rich de Nederbelg.