Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

vraag

Gestart door cebulovers, woensdag 31 juli 2013, 18:08:56

Vorige topic - Volgende topic

cebulovers

ik heb voor alle duidelijkheid toch maar even de dvz gebeld en als het een shengenvisum is; is het toegestaan om in elk shengenland te landen maar je moet je inderdaad snel melden in het land waar het visum is toegekend, dus niet ieder visum d is blijkbaar een shengenvisum
verder krijg je op de ambassade de geboorteakte en marriage certificate terug als je hierom vraagt, dus scheelt weer werk en tijd
dus ticket is ondertussen geboekt, ze land vrijdag morgen op schiphol :happy: :happy: :happy:,  volgende week vrijdag he
bedankt voor de reacties en groetjes weer

Digos

D-visum voor  :belgiesmiley: is altijd een Shengenvisum en daar kunnen ze zich mee verplaatsen en aanmelden in de gemeente van bestemming......binnen de drie dagen, no problem.

Citaatdus niet ieder visum d is blijkbaar een shengenvisum

Hebben ze dat gezegd op DVZ.... :neeneenee:

Vrijdag komt ze aan en op maandagmorgen staan jullie op het gemeentehuis  :jajaja:

Misschien wel goed om eens effe de vorige postings aandachtig te lezen.

Een D-visum is geen carte blanche.....het is om BINNEN te komen, nadien moet je procedure's volgen.....regels volgen......en dat komt goed.


Succes
LIVE ONCE - LIVE IT

Fail_over

Citaat van: Digos op donderdag  1 augustus 2013, 14:17:05
het is om BINNEN te komen, nadien moet je procedure's volgen.....regels volgen...

Idd als je dit niet doet nemen ze je de visa gewoon weer af. Net zo makkelijk.  :jajaja:

(Thx voor de aanvullingen/verduidelijkingen, zo komen we er samen weer uit  :thumb: )
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

cebulovers

ik heb het gemeentehuis gebeld en we moeten ons melden binnen de 8 dagen, dus geen 3 dagen met 3 pasfotos
dan komt later de wijkagent kijken of ze echt bij mij verblijft
dan krijgt ze een tijdelijke verblijfskaart voor 5 jaar, net als ik toen ik van nederland naar belgie ging { bij mij werd dit verkort tot 3 jaar, toen kreeg ik mijn permanente al
daarna word die automatisch omgezet naar permanent mits je in die tijd geen rare dingen doet
ik heb de reacties uiteraard allemaal gelezen maar als de dvz dit zegt en het gemmentehuis zal dit toch wel kloppen denk ik
heb ticket naar adam al geboekt en betaald, dus zal wel goedkomen anders moet ze weer van adam naar brussel vliegen hahaha

klootzakken (voorheen Jens)

wij hebben het hier over een visa van 3 maanden dus een toeristenvisum , met een toeristenvisum moet je altijd weer terug naar het land van herkomst.

en je moet je binnen 72 uur melden bij de vreemdelingendienst . er komt in Ned geen politie controleren of je wel op je adres bent . dan moet je het wel heel erg spannend maken . 
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Rich

Citaat van: jens op vrijdag  2 augustus 2013, 22:12:12
wij hebben het hier over een visa van 3 maanden dus een toeristenvisum , met een toeristenvisum moet je altijd weer terug naar het land van herkomst.

en je moet je binnen 72 uur melden bij de vreemdelingendienst . er komt in Ned geen politie controleren of je wel op je adres bent . dan moet je het wel heel erg spannend maken . 

:neeneenee:

De post is gestart door iemand die het  D visum ( gezinshereniging)) heeft verkregen, en een  :nederlandsevlag: die in  :belgiesmiley: woont.
Rich de Nederbelg.

Fail_over

Mischn een nieuwe rubriek maken?
Belgie route, of beter: Europa route. Dat heft mischien de negatieve klank op.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

cebulovers

inderdaad visum d gezinshereniging, dus permanent verblijf nu, dit is wat ze mij verteld hebben, dus ga daar maar van uit en in belgie werkt dit zo, de wijkagent komt gewoon even kijken en dan worden de papieren verder in orde gemaakt,  dit ter verduidelijking
ons toeristenvisum was voorheen al 2 keer geweigerd, vandaar dus daar getrouwd en dit visum gestart, misschien een tip voor ronny, maak je in elk geval meer kans op deze manier, groetjes

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: Rich op vrijdag  2 augustus 2013, 22:30:48
Citaat van: jens op vrijdag  2 augustus 2013, 22:12:12
wij hebben het hier over een visa van 3 maanden dus een toeristenvisum , met een toeristenvisum moet je altijd weer terug naar het land van herkomst.

en je moet je binnen 72 uur melden bij de vreemdelingendienst . er komt in Ned geen politie controleren of je wel op je adres bent . dan moet je het wel heel erg spannend maken .  

:neeneenee:

De post is gestart door iemand die het  D visum ( gezinshereniging)) heeft verkregen, en een  :nederlandsevlag: die in  :belgiesmiley: woont.

klopt Rich, je hebt volkomen gelijk. had het niet zo snel gezien omdat er veel door elkaar gehaald is hier .

mijn excuus. en Cebulovers veel succes
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

cebulovers

thanks everybody, we zijn er weer uit, ik laat nog wel weten op deze topic of ze er problemen van maken als ze land op schiphol, dan weten we dat zeker ok?
groetjes en prettig weekend verder :daag: