Earthquake & Typhoon Relief => Misschien kunnen we helpen

Gestart door vvjoris, zondag 10 november 2013, 10:20:10

Vorige topic - Volgende topic

Baliw-katok

Zoals in een ander topic reeds vermeld, heb ik zelf een kleinschalig privé initiatief opgezet.  Ik heb een brief opgesteld en deze rondgestuurd naar familie,vrienden buren, lokale bedrijven, het stadsbestuur, de scholen van onze kinderen en 3 plaatselijke dagbladen.  Hierbij vertel ik de situatie en geef gewoon de kans aan mensen die graag een steentje willen bijdragen (doch niet via anonieme grote organisaties) om vrijblijvend een bedrag te storten.  Ik heb al héél wat positieve reacties ontvangen. Het is de  bedoeling dat we met het opgestuurde geld niet enkel en alleen onze eigen familie een leefbaar bestaan kunnen geven, doch ook daadwerkelijk hulp geven aan de gemeenschap van Capoocan (alwaar mijn vrouw is opgegroeid).  Elke gift (hoe klein ook) wordt van harte gewaardeerd, maar ook voor mensen die enkel wat moed inspreken doch niets storten heb ik volledig begrip.  Ik hoef immers niemand anders rekening te maken en iedereen is vrij om te doen wat hij wil ... even goede vrienden.  Ik heb bewust geen brieven of mails gestuurd naar vrienden uit de Filippijnse gemeenschap omdat elk wel zijn eigen bijdrage levert aan hun familie aldaar. 


vvjoris

Citaat van: Baliw-katok op zondag 10 november 2013, 21:14:31
Zoals in een ander topic reeds vermeld, heb ik zelf een kleinschalig privé initiatief opgezet.  Ik heb een brief opgesteld en deze rondgestuurd naar familie,vrienden buren, lokale bedrijven, het stadsbestuur, de scholen van onze kinderen en 3 plaatselijke dagbladen.  Hierbij vertel ik de situatie en geef gewoon de kans aan mensen die graag een steentje willen bijdragen (doch niet via anonieme grote organisaties) om vrijblijvend een bedrag te storten.  Ik heb al héél wat positieve reacties ontvangen. Het is de  bedoeling dat we met het opgestuurde geld niet enkel en alleen onze eigen familie een leefbaar bestaan kunnen geven, doch ook daadwerkelijk hulp geven aan de gemeenschap van Capoocan (alwaar mijn vrouw is opgegroeid).  Elke gift (hoe klein ook) wordt van harte gewaardeerd, maar ook voor mensen die enkel wat moed inspreken doch niets storten heb ik volledig begrip.  Ik hoef immers niemand anders rekening te maken en iedereen is vrij om te doen wat hij wil ... even goede vrienden.  Ik heb bewust geen brieven of mails gestuurd naar vrienden uit de Filippijnse gemeenschap omdat elk wel zijn eigen bijdrage levert aan hun familie aldaar. 



:thumb: :thumb: :thumb:

Op deze manier is het misschien het beste te helpen, ik doe hetzelfde, vooral met het oog op Bohol, dat men naar ik vermoed een beetje zal vergeten nu de dramatische beelden van Leyte en Samar de wereld rondgaan...

Bij deze wil ik graag vragen of er iemand betrouwbaar is op Bohol aan wie ik giften kan overmaken, ik vertrouw Neai wel, maar als ik een relatief groot bedrag naar haar zou sturen zou ze er onvermijdelijk de voorkeur aan geven eerst haar familie te steunen, en ik wil graag dat iedereen die dringend hulp nodig heeft die eerst krijgt. Graag gegevens doorgeven of PM sturen.

Voor algemene steun voor Typhoonslachtoffers vanuit  :belgiesmiley: kan overgeschreven worden naar het Rode Kruis: 000-0000053-53
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

vvjoris

Citaat van: vvjoris op maandag 11 november 2013, 06:09:52
Citaat van: Baliw-katok op zondag 10 november 2013, 21:14:31
..., heb ik zelf een kleinschalig privé initiatief opgezet.  ...

:thumb: :thumb: :thumb:

Op deze manier is het misschien het beste te helpen, ik doe hetzelfde, ...

Bij deze wil ik graag vragen of er iemand betrouwbaar is op Bohol aan wie ik giften kan overmaken, ....

Voor algemene steun voor Typhoonslachtoffers vanuit  :belgiesmiley: kan overgeschreven worden naar het Rode Kruis: 000-0000053-53


Ik heb per sms gevraagd aan Neai of er in Bohol (meer specifiek Tubigon, waar ze is) een betrouwbare organisatie is aan wie ik geld kan overmaken. Wanneer ik de info ontvang zal ik die hier posten.

Ik heb een beetje de vrees dat de mensen die eerst getroffen werden door de aardbeving op Bohol nu een beetje vergeten kunnen worden omdat het zo'n verschrikking is in Tacloban en omstreken... vandaar dat ik een beetje hulp voor Bohol wil sturen...
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: vvjoris op maandag 11 november 2013, 06:20:48
Citaat van: vvjoris op maandag 11 november 2013, 06:09:52
Citaat van: Baliw-katok op zondag 10 november 2013, 21:14:31
..., heb ik zelf een kleinschalig privé initiatief opgezet.  ...

:thumb: :thumb: :thumb:

Op deze manier is het misschien het beste te helpen, ik doe hetzelfde, ...

Bij deze wil ik graag vragen of er iemand betrouwbaar is op Bohol aan wie ik giften kan overmaken, ....

Voor algemene steun voor Typhoonslachtoffers vanuit  :belgiesmiley: kan overgeschreven worden naar het Rode Kruis: 000-0000053-53


Ik heb per sms gevraagd aan Neai of er in Bohol (meer specifiek Tubigon, waar ze is) een betrouwbare organisatie is aan wie ik geld kan overmaken. Wanneer ik de info ontvang zal ik die hier posten.

Ik heb een beetje de vrees dat de mensen die eerst getroffen werden door de aardbeving op Bohol nu een beetje vergeten kunnen worden omdat het zo'n verschrikking is in Tacloban en omstreken... vandaar dat ik een beetje hulp voor Bohol wil sturen...
:thumb: ja dat mag natuurlijk niet vergeten worden
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Amice

media en politici gan vaak hand inhand, dus ze zijn al lang blij dat er een nieuwe catastrofe is.

Nu nog even zien hoeveel ze kunnen graaien en voor hun is de zaak compleet, de rest kan stikken.
Nou ja omdat het anders zo opvalt doen ze wel n duit in het zakje dan.


Satirisch bedoeld uiteraard maar ik denk toch n waarheid want waar bljven de relief goederen en al dat geld,waar blijft de hulp van de overheid hier :weetikniet:

Ze zouden toch met herlicopters hulp goederen kunnen dumpen lijkt me zo, maar er gebeurd weinig, tenzij ze bedoelen dat electriciteit heraansluiting n maand of 4 zal duren dan.

Persoonlijk vind ik het niet vreemd dat winkels open gebroken worden om te kunnen overleven met zo een overheid.

Oeps, ja ff vergeten dat mag ik dan ook weer niet zeggen want Binay heeft al laten weten om niet  met de vinger te wijzen nu. nee uiteraard niet nee dat valt teveel op.  :negatief:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

gertve

Jackie geeft altijd donaties aan het GMA Kapuso Foundation, dat zal ze deze keer ook doen. Heeft iemand daar ervaring mee?

Amice

Citaat van: gertve op maandag 11 november 2013, 19:17:35
Jackie geeft altijd donaties aan het GMA Kapuso Foundation, dat zal ze deze keer ook doen. Heeft iemand daar ervaring mee?

Zelfde laken een pak, ze doen wel wat maar zelden grote acties, vaak gaat het om 1 familie in nood bv.
GMA is media,daar werkt de zus van de president tegen een dik salaris.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

vvjoris

Ik heb in samenwerking met andere mensen intussen toch iets opgezet, er komt een website binnen de week, en ik zal dan wel een nieuwe post maken met een link en de nodige uitleg waarover het juist gaat.

Kan nu al zeggen dat het een project is dat enerzijds steun zal geven op Bohol, omdat men het daar men een beetje dreigt te vergeten omwille van wat Yolanda aangericht heeft op Leyte en Samar, en anderzijds voor de heropbouw van een weeshuis in Tacloban, dat op 300 meter van de kust stond en helemaalis weggeblazen.

Wil u meer info, pm me gerust.
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Rich

Wij gaan goederen verzamelen en we gaan die naar Eljo Balakbayanbox brengen. Morgen naar de supermarkt en ga een doos laden met havermout, rijst, wat wafels, melkpoeder, en wat blikgroenten.

Verder wat financiële steun gegeven.
Rich de Nederbelg.

LMBen

Hier in cebu gaan we volgende week naar bataayan met trucks vol hulpgoederen.
Is georganiseerd door de motorclubs
De boten zijn al afgehuurd om ons over te varen
Alles met geld en goederen van forigners opgebracht
Alles buiten het goverment om en we willen zien of de barancay captains ons kan stoppen als we met de big bikes binnenkomen, geef ze weinig kans.
Na 8jaar philipijnen weer terug europa