Weeshuis in Compostella (Cebu). Wie wil meehelpen?

Gestart door Limburger, maandag 1 februari 2010, 04:03:06

Vorige topic - Volgende topic

stip66

Citaat van: Limburger op maandag  1 februari 2010, 05:51:04
Mijn nichtje was direct weg van het kereltje:




UUUUMMMMM, mag ik zo vrij zijn om te zeggen dat ik ook direct weg was van uw nichtje ?  :lachen:  :lachen:

callebaut

Is goed voor mij , mijn steun heb je alvast ....moeten we nog wel eens afspreken waar en hoe ...

Limburger

De volgende maaltijd is gepland op zaterdag 27 februari. Ga maar gewoon mee dan kun je zien hoe het er aan toegaat en bepalen of je iets wilt doen.
Mocht je een eventueel een geschenk willen geven dan kun je dit op 27 maart doen wanneer we weer een "feeding" hebben. Dan heb je nog een maand de tijd om bij de Macro of bij White Gold 140 stuks van iets te vinden.

Met Kerstmis heeft iemand slippers gegeven. Ik had daar nooit eerder aan gedacht. Ik opperde misschien wil ik wel onderbroeken geven, daar werd hard om gelachen want die schijnen ze niet te dragen.



stip66

Citaat van: callebaut op maandag  1 februari 2010, 07:31:38
Is goed voor mij , mijn steun heb je alvast ....moeten we nog wel eens afspreken waar en hoe ...

Ik kan misschien ook een steentje bijdragen, is er soms ergens een rekeningnummer beschikbaar ?

callebaut

Wel geloof het of niet maar 27 feb is mijn verjaardagsdag  :lachen:
ik woon hier te zapatera , dus we moeten gewoon eens afspreken waar mij op te pikken ......


Limburger

Ik kan u mijn rekening nummer in Frankrijk geven maar ik heb dat eigenlijk liever niet. Het is beter indien eerst zelf gaat kijken of iemand anders  die u kent en vertrouwd.

stip66

Dat begrijp ik. Misschien is er een andere oplossing ? Zou het een optie zijn om een ( gratis ) Argenta rekening te openen, waar ieder die wil een klein bedrag kan overmaken ? Alle beetjes..... Tenslotte zijn we allemaal (on)bekenden van elkaar met een voorliefde voor het welzijn van de kinderen van het land van onze asawa ? Wat er in Haiti gebeurd is, is inderdaad erg. Maar waar zaten de hulporganisaties tijdens de laatste typhoons in  :smiley-philippines: ? Juist..... naar de tv aan het kijken  :confused2: Let op, dit is maar een idee, alle andere suggesties welkom hier.

Limburger

Callebaut: Als je wilt kunnen we elkaar om 16u30 vandaag treffen in SM. Dat praat wat gemakkelijker.

Limburger

Citaat van: stip66 op maandag  1 februari 2010, 08:01:59
Dat begrijp ik. Misschien is er een andere oplossing ? Zou het een optie zijn om een ( gratis ) Argenta rekening te openen, waar ieder die wil een klein bedrag kan overmaken ? Alle beetjes..... ...

Dat zou kunnen maar het wordt dan een beetje te grootschalig en ik ben daar toch een beetje huiverig voor.
Het is zo gemakkelijk nu: iemand geeft geld krijgt een afrekening en het teveel betaalde gaat terug of hij betaald bij. Iemand wilt iets geven die koopt het  en hij geeft het direct aan de kinderen. Er blijft niets aan de strijkstok hangen.
heb je zin om iets te doen dan doe je het, heb je geen zin of past het niet dan sla je het gewoon over.

Om je een voorbeeld te geven de maaltijd van afgelopen zaterdag heeft exact 11.263,35 Peso's gekost. De sponsor, een Engelsman heeft mijn Asawa 12,000 Peso's gegeven. Het verschil 736Peso's krijgt hij terug.
In het bedrag van de kosten zitten geen "Faux frais" zoals bezine e.d. Het gaat alleen om directe kosten waarvan ik en afrekening heb opgesteld die ik aan alle vrienden van Sapak heb gestuurd.

Wanneer kom je weer in Cebu? Het is ook veel leuker als jezelf aanwezig bent als er iets gegeven wordt.

callebaut

Zal mij niet lukken voor vandaag
en morgen vertrek ik voor een weekje naar leyte
ik stuur je wel een berichtje wanneer ik terug ben
greeetz .....