Weeshuis in Compostella (Cebu). Wie wil meehelpen?

Gestart door Limburger, maandag 1 februari 2010, 04:03:06

Vorige topic - Volgende topic

Limburger

Stip 66.
Mijn nichtje heeft vandaag de uitslag gehad van haar "Board Exam" als verpleegster: Geslaagd.
Het huis gonst daarom sinds vanmorgen als een bijenkorf. Ik heb haar net even deelgenoot gemaakt van je opmerking. Het gegons werd alleen maar erger. Alle meiden vroegen dus gelijk om je foto nou en toen ze die zagen tuimelde het enthousiasme naar een ongekend dieptepunt, zeker nadat ik vertelde dat je waarschijnlijk getrouwd was.   
:lachen:

Rich

Komt eigenlijk net een week te laat. Ben vorige week nog met de bus door Compostella gereden.

Wil inderdaad zelf wel zien hoe het er aan toe gaat voordat ik iets stort.

Zal bij volgende bezoek zeker contact met je opnemen limburger.
Rich de Nederbelg.

stip66

Hahahahaha, maar ik wou gewoon vertellen dat ze er leuk uitziet. Yep, ik ben getrouwd sinds 21 october en in volle verwachting van de goedkeuring van haar visum. Kwist niet dat jij er zo een leuke famolie op na houdt   :lachen:

Rich

Tja, zo zie je maar Peter, de vrouwen vallen als bosjes voor je hahaha. Wat een opmerking kan teweegbrengen  :lachen: :lachen:
Rich de Nederbelg.

O.B.Bommel

Nog even een idee. In Sibulan (bij Dumaguete) liep (nu even niet, heeft zijn redenen) ook zo'n project. Als je dit organiseert is het mogelijk om tegen een gesubsidieerde manier aan rijst te komen, dat scheelde best wat. Dit had te maken met een licence die je kunt aanvragen. Misschien is dat ook mogelijk in Cebu. Was geen eerste klas rijst geloof ik, maar zeker niet inferieur.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Luc

Heb je het over die gesubsidieerde rijst van rond de 18 pesos voor 1 kilo? Die stinkt en daarmee bedoel ik letterlijk.

Een zak rijst die een tijdje staat daar komen van die kleine zwarte beestjes in. Tenzij je die gaat behandelen met chemicalien. Vandaar het reukje.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

callebaut

Zaterdag 27 februari .....Sapak dag ( Compostella )
Afgesproken met limburger om even een kijkje te nemen hoe het daar aan toe gaat . @ stip66 , nichtje van limburger ontmoet in levende lijve .....pracht van een schat .....  :thumb:
10 uur am vertrek richting Compostella ketels worden ingeladen en onderweg even gestopt om deze te vullen met pancit , spaghetti , ...
Aangekomen worden we algauw verwelkomt door de vele kinderen .
Ondanks het feit dat het om meer dan 100 kinderen zijn is het er erg rusting ze zijn zo gedisiplineerd en wachten gedwee hun beurt af.
Wij worden verwelkomt met wat gezang dat ten hore wordt gebracht en plots ..... Happy Birthday to You .....waaauw ...zal mij steeds bijblijven
In ieder geval het heeft mij een blijvende indruk gegeven van al het goede werk dat ginder wordt verzorgd .
Tot spijt kon de pater vandaag niet aanwezig zijn wegens ziekte ( van harte betershap gewenst ) en werden we rondgeleid door een charmante zuster die toen zowat de leiding had.
Ik moet zeggen chapeau voor de asawa van limburger en zijn nicht ( stonden als eerste klaar om het eten te bedelen )
Heb er ook enkele andere buitenlanders ontmoet  , waarvan een 140 stukken zeep had meegebracht voor de kinderen .
Voor minder dan 1 euro per dag opzij gelegd ( jaarbasis ) , kun je deze kinderen een maand lang voeden .....
Dus limburger , niets dan lof, een pracht van een project ..... :thumb: :thumb: :thumb:
                                     
                                     
                                     
                                     
                                     
                                     
                                     
                                     

Limburger

Citaat van: callebaut op zaterdag 27 februari 2010, 13:25:17
Voor minder dan 1 euro per dag opzij gelegd ( jaarbasis ) , kun je deze kinderen een maand lang voeden .....                          

Sorry misschien mijn verhaal was misschien niet duidelijk: niet een maand lang voeden maar één keer per maand een betere maaltijd aanbieden. De kosten van deze ene maaltijd bedragen iets van 225â,¬

Mawibata



Een mooi initiatief Limburger.

En die blije gezichten,    :happy:    . . . . .  onbetaalbaar

en ook de dank die je ervoor terug krijgt   :thumb:





Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Rich

Idem,   :thumb: :thumb:

Schitterend initiatief Limburger. Het moet een enorm goed gevoel geven.

@callebaut(Ron).....Leuke foto's!
Rich de Nederbelg.