pinpas na gemaakt in baybay. of niet?

Gestart door klootzakken (voorheen Jens), zaterdag 24 april 2010, 19:01:40

Vorige topic - Volgende topic

klootzakken (voorheen Jens)

pinpas nagemaakt in baybay lyte.

ik dacht nog dat overkomt mij niet , een bankpas is wel veilig . [MIS GEDACHT] in de filippijnen is niets veilig.


zo als meerdere mensen doen heb ik ook zo,n bankpas op gestuurd naar de filippijnen , naar mijn schoonzus wel te verstaan. lekker makelijk en niet duur [1.80â,¬] per transactie. ik zorgde er voor dat ik er aaltijd zo om de duizend euro op die rekening had staan.
ik heb nog geluk bij een ongeluk dat ik de laatste tijd verzuimt heb om het bedrag aan te zuiveren want ze hebben mijn rekening tot op de laatste cent geplundert , het tuig ha ha .

om dat ik nog een studend heb in cebu [neefje van mijn vrouw] en mijn schoonmoeder zo af en toe ook wel eens een paar centjes toe stop heb ik een bankpas op gestuurd naar mijn schoonzus die daar mijn schoonmoeder verzorgd , dit ging jaren perfect en het was lekker makkelijk snel en niet te duur voor mij.
mijn schoonzus is supper te vertrouwen en zou nooit misbruik maken van de situatie , hoefde ook niet want ik had een afspraak met haar , als ze geld nodig had voor welk doeleinde dan ook dan kon ze het gewoon van de bank halen ons even in te bellen en klaar was kees ,[schoonzus] , ze heeft hier nooit misbruik van gemaakt , dan was ze ook wel gek geweest om haar eigen glazen in te gooien, ze wist immers zeer goed dat bij misbruik jens de handrem er op trekt.

nu wil het feit dat mijn student in maart klaar was met zijn studie , :happy: zo hier was ik lekker van af , het heeft mij toch een flinke bom duiten gekost. dus dat scheelde al weer een slok op een borrel.  maar goed zo,n afronding kost natuurlijk ook het één en ander, wel, ik heb mijn schoonzus opdracht gegeven om mijn student in cebu zo af en toe eens wat geld te sturen , lekker makkelijk voor mij .en omdat ik 30 maart jarig was heb ik meteen gezecht om dat maar gelijk te vieren in het dorp , dit doe ik ieder jaar daar om de toch arme mensen die daar wonen en waar ik ziels veel van hou een hart onder de riem te steken en ééns lekker te verwennen, kosten plusmines 200 â,¬ maar dat kan mij niet schelen.
dus ik wist wel dat er het één en ander van de bank werd gehaalt , het is een rekening bij de fortisbank .
ik had mijn schoonmoeder een nieuwe koelkast beloofd  dus heb ik mijn schoonzus opdracht gegeven om zo,n ding te halen, ik wist niet presies hoeveel geld ik nog op die rekening bij de fortisbank had staan maar het moest toch nog wel zo,n 500â,¬ zijn dacht ik, dus ruim voldoende voor een koelkast.
de dag erop kreeg ik telefoon , filippijnen aan de draad met de mededeling ik kan geen geld van de bank krijgen jan, tsja das ook wat he , je stuurt ze naar de bank en ze krijgen geen geld uit de automaat. ik zie tegen mijn vrouw dat komt misschien wel door de brief die ik gekregen heb van de fortisbank , daar staat in dat ze samen gaan met abn amro maar ik vind zulks wel erg vreemd. gisteren kreeg ik een bankafschrift van fortis waar in staat , GRAAG Z.S.M.UW SADO AANVULLEN. voor deze niet overeengekomen debetstand wordt u een standaard renteprecentage van 15.0% in rekening gebracht. ook zulk tuig die banken.
mijn vrouw heeft direct  alle bankafschriften nagezien , en wat blijkt er waren meerdere transakties geweest bij een bank in baybay waarvoor wij geen toestemming hebben gegeven, tsja dan ga je toch wel even twijfelen aan je lieve schoonzus ha ha ha .maar ze kan het naar nader onderzoek onmogelijk geweest zijn ,[ ik weet wel dat in de fils niets onmogelijk is ha ha] .
ik heb direct de bank gebelt en het rekeningnr laten blokkeren, heb de man aan de tel uitgelegt wat er gaande was en hij heeft voor mij even gekeken hoe het geld van de rekening was verdwenen, het geld is met uw pas uit de automaat gehaald mijnheer was zijn andwoord , waarop ik zij,  dat is niet mogelijk mijnheer. dan is het geld er met een valse pas er uit getrokken vertelde deze man .
hij vertelde mij dat het wel vaker voorkwam dat ze zo,n pasje namaken.

hoe kan ik hier nu achter komen hoe het presies zit, wie het weet mag het komen vertellen hier.
in iedergeval gaat de handrem er op daar dat staat vast.

jens........



grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Kano

Jens, waarschijnlijk ben je slachtoffer geworden van "skimming".  Kijk bijvoorbeeld eens op deze site voor wat Nederlandse en Engelse info :link:

Als jouw schoonzus steeds geld pint bij één bepaalde bank dan zal het skimmen daar gebeurd kunnen zijn. Probeer eens kontakt op te nemen met die bank, misschien hebben ze meer klachten gekregen.  

Via je afschriften of je bank zou je kunnen nagaan bij welke bank en wanneer de skimmers het geld gepind. Heel misschien heeft die bank camerabeelden van de boeven gemaakt. En natuurlijk altijd aangifte laten doen van fraude. Weet niet of jouw bank een vergoeding geeft. Kijk ook eens hier :link:

Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

klootzakken (voorheen Jens)

KANO bedankt voor de info , mooi om te lezen handig om te weten zeker in mijn geval.

mijn hart zegt , op zeker mijn fam in de filippijnen heeft dit niet gedaan onmogelijk punt uit.

maar mijn verstand wil niet mee in deze redenering, mijn verstand zegt mij dat mijn schoonzus wel degelijk debet is aan de verdweining van het geld. ten eerste moet zij zuiniger zijn op de pincode dat is punt 1, punt 2 er is geld verdwenen in 4 maal een klein portie met een totaal van 170 â,¬ . als het fraude is gepleegd door derden gaan ze naar mijn mening toch direct voor de volle pot, en niet zo als bij mij voor telkens 3000 of 4000 peso, met een tijdverschil van enkele weken.
punt 3 , mijn schoonzus woond op een eiland en baybay ligt op lyte , mij schoonzus was 2 van de 3 keer in baybay aanwezig toen er gepint werd. er werd 1 keer gepint in de nacht om 2 uur. zij lag te slapen vertelde ze, ha ha .
tsja dan blijft er de ééne keer over dat ze onmogelijk in baybay aanwezig kon zijn toen er ook geld is ontvreemd, mistrieus maar mijn onderzoek is nog in volle gang.
toch weiger ik te geloven dat zij er indirect wat mee te maken heeft, dan is ze echt wel gestoord , zo gek is zelfs zij niet om het gouden kalf te slachten, ze kon immers geld halen wanneer het haar uit komt, ze had alle volmachten van ons en heeft hier nog nooit eerder misbruik van gemaakt.
punt 4 zij heeft 3 kinderen die ook wel eens voor haar naar de bank gingen geld halen , dus die 3 wisten ook de pin code maar hebben de pas niet in het bezit, ook deze 3 kinderen vallen af bij mij om de volgende reden de oudste geeft zelf les op de bisca universiteit de andere 2 volgen daar een studie, die gedeeltelijk betaald word door ons , wederom ook deze 3 kinderen besteelen ons niet , zijn ze veel te pienter voor.
tsja dan blijft er nog de mogelijkheid over dat derden mijn schoonzus de pas hebben ondvutseld en na geld te hebben gestolen [gepint] weer terug hebben gestoken in haar tas. maar hoe komen die klanten aan de pincode. en hoe hebben ze het geflikt toen zij niet in baybay aanwezig was.??
dus blijft er maar 1 mogelijkheid over , skimming.
één ding is nu wel zeker de kip met de gouden eieren is overleden, jammer dan maar dan hadden ze daar maar beter moeten opletten.
als ik zeker weet hoe het presies zit zal ik het hier wel komen vertellen.

jens.......
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Baliw-katok

wij storten op 1 rekening (jongste zus) en als andere broers/zussen geld nodig hebben, moeten ze mij eerst  toestemming vragen.  Indien ik akkoord ga dan mag de jongste zus geld afhalen en doorgeven, maar voor elke peso die van de rekening afgaat blijft zij verantwoordelijk.  Verantwoordelijkheid geven aan 1 persoon en dit duidelijk zeggen dat deze de volle verantwoordelijkheid draagt, is naar mijn mening de beste methode.  Weliswaar niet sluitend, doch mijn jongste schoonzusje laat niemand anders geld afhalen, ze weet immers dat zij ter verantwoording wordt geroepen.  Tot nu toe werkt dit uitstekend, want zij is de meest "kuripot" van de familie ... wat voor een Filipina een zeer waardevolle eigenschap is.

Allez Jens, ik hoop dat je ooit het fijne zal weten van hoe alles precies is misgelopen, maar zoals ze zelf zegt "echte dieven" gaan m.i. ook van de eerste maal voor de volle pot, dus wel waarschijnlijk wel een of andere insider.

franil

Jens, ook wij hebben een Nederlandse bankpas, die in gebruik is bij degene die ons huis bewoond als wij er niet zijn. Die pas hebben we niet opgestuurd, maar meegegeven aan iemand die naar Cagayan ging, en later in een telefoongesprek de pincode gegeven. Op die manier voorkom je al dat iemand "onderweg" de pas copieerd  en de pincode kan bemachtigen. Op de rekening komt nooit méér geld te staan, dan dat wij weten wat nodig is, bovendien hebben we op die rekening geen debet mogelijkheid! Er kan dus ook nooit méér gepind worden dan er op staat. En dat is steeds minimaal, als de rekeningen moeten worden betaald, laat men ons de hoogte daarvan weten, en dat bedrag wordt op de rekening gezet. De rest van de tijd is er dus vrijwel geen geld beschikbaar. Werkt prima!
Hoop uiteraard wel, dat je bank zich een beetje soepel opstelt, en schrap de debet mogelijkheid! :denk:
Vroeger was ik een stuk jonger........

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: franil op woensdag  5 mei 2010, 05:05:40
Jens, ook wij hebben een Nederlandse bankpas, die in gebruik is bij degene die ons huis bewoond als wij er niet zijn. Die pas hebben we niet opgestuurd, maar meegegeven aan iemand die naar Cagayan ging, en later in een telefoongesprek de pincode gegeven. Op die manier voorkom je al dat iemand "onderweg" de pas copieerd  en de pincode kan bemachtigen. Op de rekening komt nooit méér geld te staan, dan dat wij weten wat nodig is, bovendien hebben we op die rekening geen debet mogelijkheid! Er kan dus ook nooit méér gepind worden dan er op staat. En dat is steeds minimaal, als de rekeningen moeten worden betaald, laat men ons de hoogte daarvan weten, en dat bedrag wordt op de rekening gezet. De rest van de tijd is er dus vrijwel geen geld beschikbaar. Werkt prima!


Hoop uiteraard wel, dat je bank zich een beetje soepel opstelt, en schrap de debet mogelijkheid! :denk:

ik heb daar een rekening die niet in de min mag ,dus de debet mogelijkeid was er al niet , hehehe blij toe anders had jens het kopje er af gekregen. [als de pino eenmaal weet waar abraham de mostert haalt dan weet je het wel].
het is mij dan ook een raadsel hoe het mogelijk is dat ik toch 7 â,¬ in de min stond bij de bank. heb dit reeds aangevuld en het pasje laten blokeren.

jens.........
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

boldy

hoi jens kan het niet zo zijn dat die 7 euro de kosten zijn voor het gebruik van je pas ?????


ik zit bij de ing en betaal  d8 ik 7.20 per 2 maanden of per kwartaal voor me pasje .
en de bank zelf schrijft dat gewoon af ook al staat er niks op ,hoop trouwens voor je dat het mystery snel is opgelost
het leven is net een lul keihard en veel te kort

klootzakken (voorheen Jens)

ja daar zech je wat boldy, zal maar zo kunnen zijn.

jens......
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

gosternokke

schijnt trouwens wel steeds vaker voor te komen dat skimmen,en niet alleen in Filippijnen, maar tis me gewoon vorig jaar ook in Nederland overkomen.  Op een donderdagavond nog even benzine getankt bij zo,n onbemande tankstation en daar met mijn fortispas afgerekend. De volgende avond werd in Santo-Domingo= Dominicaanse republiek werd mijn  hele fortis rekening leeggepind.   Op zaterdag wilde ik in de supermarkt  met mijn pasje betalen,ging dus niet wegens saldotekort, ik gewoon cash betaald en dacht zeker een foutje van de bank en had nog steeds niks in de gaten tot ik op maandag morgen door Fortis werd gebeld. Bleek dat er die donderdagavond tientallen bankpasjes van mensen die bij dat benzinestation hadden getankt geskimt waren. Overigens het hele bedrag van Fortis terug gekregen, maar wel met de nodige rompslomp zoals het invullen van diverse formulieren.

klootzakken (voorheen Jens)

bij mij ging er telkens maar 50 of 60 â,¬ries van af haha,  ze dachten zeker dat het zo niet opviel . dus ik ben er van overtuigd dat ik het in de fam moet zoeken. wat een mafkezen.

jens.....
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Rich

Hehe Jens, begin dat maar is uit te zoeken  :jajaja:   :lachen:
Rich de Nederbelg.

klootzakken (voorheen Jens)

wel Rich voor 170 â,¬  zoek ik niet zo heel lang , laat ze het ginder zelf maar uitzoeken  :lachen:  ik heb de handrem er op getrokken dus van mijn kant komt er geen enkele peso meer , ik heb ze dat duidelijk laten uitleggen door mijn vrouw , ze was het warempel met mij ééns.hehe . laat ze maar een andere gek gaan zoeken , ziek of honger of het huis stuk verrekken kunnen ze , heb ze dat goed aan het verstand gebracht, laat mij niet door fam aldaar bestelen , dat gan niet haha. ben er aaltijd goed voor geweest maar nu hout het op.

jens.......
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.