Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

MARITON TRAVEL FAILLIET.

Gestart door klootzakken (voorheen Jens), dinsdag 13 juli 2010, 21:52:28

Vorige topic - Volgende topic

callebaut

@ Phill , bedankt voor de tip ... 19h10 is een betere optie dan die 01h15 ....  :thumb:
Ik boek ook met Etihad Airways ( Mnl - Bru - Mnl ) prijs is 1001,56 $  omgerekend naar euro = 787  :jajaja:

Robert

Citaat van: Phille op woensdag 14 juli 2010, 23:09:04
Ik heb gisteren een vlucht geboekt via Joker.be, aan 825,00 euro (met Etihad natuurlijk), vertrekken 27 Juli en terugkomen 10 Augustus.

Ik probeer toch zoveel mogelijk met Etihad te vliegen om de miles te kunnen sparen, dan kan ik volgend jaar als mijn vrouwtje naar hier komt ze verwennen met een vlucht in business.

Als men op donderdag of zondag wilt vertrekken dan is de wachttijd in Abu Dhabi idd 7 uur, op Maandag, Dinsdag en Vrijdag is het drie uur.

Als men daar op een dinsdag of woensdag vertrekt dan is de vlucht om 19:10, vind ik beter dan om 1 uur 's nachts te moeten vertrekken.





ik weet niet of dat kan, dat jij iemand anders in businessclass neerzet, snap al helemaal niet dat je doet trouwens.
meeste Filipijnen slapen toch, zijn niet groot, dus waarom zou je ze in businessclass zetten. dat zou ik gewoon lekker voor mezelf houden als je naar daar gaat.

xav

Citaat van: Robert op donderdag 15 juli 2010, 08:20:13
Citaat van: Phille op woensdag 14 juli 2010, 23:09:04
Ik heb gisteren een vlucht geboekt via Joker.be, aan 825,00 euro (met Etihad natuurlijk), vertrekken 27 Juli en terugkomen 10 Augustus.

Ik probeer toch zoveel mogelijk met Etihad te vliegen om de miles te kunnen sparen, dan kan ik volgend jaar als mijn vrouwtje naar hier komt ze verwennen met een vlucht in business.

Als men op donderdag of zondag wilt vertrekken dan is de wachttijd in Abu Dhabi idd 7 uur, op Maandag, Dinsdag en Vrijdag is het drie uur.

Als men daar op een dinsdag of woensdag vertrekt dan is de vlucht om 19:10, vind ik beter dan om 1 uur 's nachts te moeten vertrekken.





ik weet niet of dat kan, dat jij iemand anders in businessclass neerzet, snap al helemaal niet dat je doet trouwens.
meeste Filipijnen slapen toch, zijn niet groot, dus waarom zou je ze in businessclass zetten. dat zou ik gewoon lekker voor mezelf houden als je naar daar gaat.

je kan idd enkel zelf je airmailes opdoen... dus ticket op eigen naam...

Phille

Citaatik weet niet of dat kan, dat jij iemand anders in businessclass neerzet, snap al helemaal niet dat je doet trouwens.
meeste Filipijnen slapen toch, zijn niet groot, dus waarom zou je ze in businessclass zetten. dat zou ik gewoon lekker voor mezelf houden als je naar daar gaat.

Of ik iemand anders dan mezelf kan upgraden naar Business, wel ik denk van wel want er is een "family membership"


When any member of your Family Membership travels with us or one of our partner airlines, 100% of the Etihad Guest Miles earned by the Family Guest will be transferred to the Family Head's account, along with any bonus miles earned. You don't need to travel together to accrue all the benefits of Family Membership.

Family Guests enrolled in a Family Membership continue to receive 100% of the Etihad Guest Tier Miles they earn and carry on receiving all their personal tier benefits - so they'll also be eligible for promotion to Etihad Guest Silver and Etihad Guest Gold, and all the benefits of membership of these exclusive premium tiers.


En waarom ik dat wil doen, wel ... gezien de timing, we trouwen in februari, ik vermoed dat de gezinshereniging procedure een maandje of 5 in beslag neemt, dus zal ze vermoedelijk rond august/september kunnen vertrekken daar; dat is de periode waarin ik meestal mijn jaarlijkse vakantie neem en dus zal ik waarschijnlijk naar daar gaan en samen met haar terugkomen en waarom dan niet in stijl  :jajaja: ... en ja ja, ik leg mijn vrouwtje iets teveel in de watten  :happy:



Robert

Phille,

Je moet ook doen wat je zelf wil, maar vaak zeg je zelf dat je niet moet overdrijven.
Je gaat wel met de bus naar Batangas om naar Puerto Galera te gaan, maar nu wil je haar meteen in de business class zetten.
Is echter jouw geld en eventuele punten die je hebt gespaard, dus veel succes ermee.

Paring Belga

#15
De vliegtuigen van Etihad zijn heel mooi vergeleken met KLM.   :offtopic:  Je hebt een groot TV scherm in ieder zetel waar je van 77 (ja, seventy seven) verschillende films kan kiezen.

Heb een recente foto gezien van KLM die naar Manilla vloog en er zit nog geen TV scherm in de zetels.  Moet dus wachten om een film te zien of is dat zo niet?  Ook dat blauw in je ogen en nu een beetje that orange op het vliegtuig.

Maar gauw, rechtstreeks naar Manilla.  Voor sommigen is dit iets waard.

Wanneer wij die route doen MANILLA-ABU DHABI-BRUSSELS met Etihad, nemen "we de tijd" om eens eruit te wippen in Abu Dhabi, een bus (van Etihad) nemen die gratis je naar Dubai rijdt (mits jij je instapkaart van het vliegtuig kan tonen) en daar eens naar de shopping malls gaan en eens op het hoogste gebouw te klimmen (lift) van de wereld.  FYI, de lift gaat 18m per seconde naar beneden of omhoog eens je naar de 124ste verdieping wil of naar beneden.  Hoogste verdieping voor de toerists.

Phille

CitaatPhille,

Je moet ook doen wat je zelf wil, maar vaak zeg je zelf dat je niet moet overdrijven.
Je gaat wel met de bus naar Batangas om naar Puerto Galera te gaan, maar nu wil je haar meteen in de business class zetten.
Is echter jouw geld en eventuele punten die je hebt gespaard, dus veel succes ermee.

Robert, ben ik helemaal mee eens, maar geld zou ik er niet aan geven, mijn punten ervoor gebruiken wel en als ik haar, op dat moment mijn vrouw, dan deel ik die graag. Ikzelf geef ook geen geld aan Business Class, dus dat zou ik voor haar ook niet doen. Vanaf het moment dat we getrouwd zullen zijn en zij hier zich komt vestigen zal ik ook niet zo frequent naar de Filipijnen vliegen, dan zou dat normaal gezien een (1) keer per jaar zijn om de familie daar eens te gaan bezoeken.

Als ik geen punten genoeg heb dan zal het gewoon economy worden.  :jajaja:



Phille

CitaatDe vliegtuigen van Etihad zijn heel mooi vergeleken met KLM.   offtopic  Je hebt een groot TV scherm in ieder zetel waar je van 77 (ja, seventy seven) verschillende films kan kiezen.

Heb een recente foto gezien van KLM die naar Manilla vloog en er zit nog geen TV scherm in de zetels.  Moet dus wachten om een film te zien of is dat zo niet?  Ook dat blauw in je ogen en nu een beetje that orange op het vliegtuig.

Wat de schermen betreft, hangt het er echt van af hoe oud het toestel is, de wat oudere toestellen bij Etihad hebben ook een klein scherm. Dat er bij KLM geen multimedia is, dan betwijfel ik. Voor ik met Etihad vloog boekte ik altijd bij KLM, en ik heb geen enkele keer meegemaakt dat er geen schermen waren. Of ze altijd correct functioneerde was niet altijd het geval, maar schermen waren er altijd aanwezig.

Het interieur van de Eithad vliegtuigen komen aangenamer over wegens de kleuren die men gekozen heeft, zand ipv dat harde blauw en wit.

Robert

De 777 serie van de KLM hebben allemaal eigen schermen in de zetels. Zijn meer dan 100 films te zien, dus dat is prima verzorgd.

disnoke

Citaat van: Robert op donderdag 15 juli 2010, 13:38:39
De 777 serie van de KLM hebben allemaal eigen schermen in de zetels. Zijn meer dan 100 films te zien, dus dat is prima verzorgd.

zover ik weet vliegt klm enkel met de 777  op MNL, er is multimedia aanwezig voor iedereen indivudueel met keuze tussen muziek, veel films waaronder heel recente of die zelfs in BelgiĆ« nog niet in de cinema lopen, spelletjes, text messaging (betalend) dus je kunt je goed amuseren.

In de eerste rij en in buisness zitten deze schermen in je armsteun, in de andere in de hoofdsteun

Ik denk dat ik nog een jaar met klm vlieg om mijn miles op te maken, voorlopig denk ik genoeg voor twee vluchten in buisness naar MNL  :biggrinn: moet gewoon nazien wanneer ik terug betalend moet vliegen voor ze vervallen.