Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

MARITON TRAVEL FAILLIET.

Gestart door klootzakken (voorheen Jens), dinsdag 13 juli 2010, 21:52:28

Vorige topic - Volgende topic

Budgie

Citaat van: opinie op dinsdag 27 juli 2010, 16:47:38
Citaat van: Kano op dinsdag 27 juli 2010, 03:45:21
It is not my intention to vicitmized Mariton Clients. I am the victims of the Econimic Crisis nowadays.

Tesa Malalo-an Fabiosa Holland

"victimize" niet vicitmized
"I'm the victim" niet I am the victims

Dat voor iemand die een reisbureau uitbaat met continu internationale contanten.

@Opinie Bedoel je internationale contacten soms

Voorts zal ik iemand nooit op taalfouten beoordelen of hij of zij goed een bedrijf kan leiden Ik ken namelijk in mijn geboortedorp een groot internationaal bedrijf dat goed floreert en ongeveer 500 mensen in dienst heeft
Alle 11 broers vormen de directie en bijna geen van hen heeft vroeger de lagere school afgemaakt De meeste waren 15 en zaten in klas 4 of 5 maar ze hebben een neus om de juiste mensen aan te trekken voor de dingen die ze niet kunnen
Getting older beats the alternative -dying young

opinie

Citaat van: Budgie op woensdag 28 juli 2010, 21:18:19
Citaat van: opinie op dinsdag 27 juli 2010, 16:47:38
Dat voor iemand die een reisbureau uitbaat met continu internationale contanten.

@Opinie Bedoel je internationale contacten soms

:lachen: een woordspeling.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

opinie

NU op Nederland 1 bij Max gaat het o.a. over Mariton.

Ned 1 om 21u30
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

stip66

Thx voor de info, Opinie.

Heb gekeken, komt er op neer dat de mensen hun geld voorgoed kwijt zijn, sommigen hebben meer dan â,¬ 5000 tegoed.

Echt triest...

opinie

170 Slachtoffers dusver. Vijf klachten wegens oplichting bij de politie.

Als je dan het verhaal van de familie Bax hoort:
  • 24 juni prijsverhoging bijbetaald
  • 2 juni was echter de reis geannuleerd door Mariton
  • Oplichting is geld vragen voor een dienst waarvan je weet dat je hem niet levert

Een goede raad uit de uitzending is het nemen van een verzekering voor faling van reisbureau of vliegmaatschappij. Neem de verzekering NIET via hetzelfde reisbureau. Anders ben je dat geld ook kwijt en heb je tweemaal niets.

Citaat van: stip66 op maandag  9 augustus 2010, 21:48:16
Heb gekeken, komt er op neer dat de mensen hun geld voorgoed kwijt zijn, sommigen hebben meer dan â,¬ 5000

Ja, die groep met vijf voor â,¬ 5.600
Gezin van drie voor â,¬ 3.300 en andere kosten (waarschijnlijk binnelandse reizen enz) totaal â,¬ 4.600
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Mawibata





Mariton Air Travel is failliet




Vliegticket (Bron Flickr/Kalleboo)





Mevrouw Besselink boekt dit voorjaar drie vliegtickets naar de Filipijnen. Het vertrek staat eind juli gepland. Aan haar voorpret komt abrupt een eind, wanneer ze te horen krijgt dat haar reis niet doorgaat.

Mariton Air Travel, het Rotterdamse reisbureau waar mevrouw al jarenlang haar vliegtickets boekt, blijkt failliet. De 3.300 euro die ze voor de vliegreis betaalde, is in rook opgegaan. Op dit staat het reisbureau onder de curator. Deze bekijkt of er na het afbetalen van de schuldeisers nog geld voor haar en andere gedupeerden beschikbaar is.

Veilig een ticket boeken
Op dit moment geldt de SGR-garantie niet voor losse tickets. Dit betekent dat uw reisgeld niet verzekerd is bij faillissement. Stichting de Ombudsman vindt dat er wel een keurmerk in de vorm van een garantiefonds moet komen om klanten te beschermen.

Wanneer u een los ticket boekt, boek deze dan wel bij een SGR-aangesloten bureau. Deze bureaus zijn financieel goed doorgelicht en tickets worden daar direct doorgestuurd en geboekt. Mocht het reisbureau in dat geval failliet gaan, dan is het ticket al betaald.


Bijk de aflevering     Hier



Herhalingen
donderdag 12 augustus 2010 15:10 uur, Nederland 2
woensdag 18 augustus 2010 15:15 uur, BVN-TV
woensdag 18 augustus 2010 03:15 uur, BVN-TV






Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

careca

#46
Citaat van: opinie op maandag  9 augustus 2010, 21:57:16
170 Slachtoffers dusver. Vijf klachten wegens oplichting bij de politie.

Als je dan het verhaal van de familie Bax hoort:
  • 24 juni prijsverhoging bijbetaald
  • 2 juni was echter de reis geannuleerd door Mariton
  • Oplichting is geld vragen voor een dienst waarvan je weet dat je hem niet levert

Een goede raad uit de uitzending is het nemen van een verzekering voor faling van reisbureau of vliegmaatschappij. Neem de verzekering NIET via hetzelfde reisbureau. Anders ben je dat geld ook kwijt en heb je tweemaal niets.


Een echte SCHANDE !!! Zulke mensen komen er dan meestal nog mee weg ook...
Ik heb trouwens vroeger ook bij Mariton geboekt en was er zeer ontevreden over,ze gaven een slechte service.
we moesten bv.zelf aandringen om de tickets op te sturen,hebben uiteindelijk via email de boekingnummer aangekregen...(en maar goed ook want de papieren tickets kwamen pas aan toen we hier al ion de Filipijnen zaten)

Herbie

Ik betaal nu voor mijn vlucht voor 7 september 680 euro en voor mijn vlucht
volgend jaar 31 januari 540 euro toch niet slecht hee. Met Etihad.
Gewoon lekker uit zoeken. Vorig jaar ben ik eens gevlogen via Bangkok 299 euro
en vlucht Bangkok Manila geen en terug 48 euro. Via Hongkong ook 465 euro en
naar manila 75 euro geen en terug lekker goedkoop.
Met klm vlieg ik niet meer veel te duur en die miles trekken op niets vroeger
kreeg je nog 100 procent dan 50 en al twee jaar 25 procent.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Rich

Citaat van: herbiehoi op zondag 15 augustus 2010, 14:41:54

Met klm vlieg ik niet meer veel te duur en die miles trekken op niets vroeger
kreeg je nog 100 procent dan 50 en al twee jaar 25 procent.

Tja, de concurrentie in de luchtvaart is moordend. KLM richt zich nu iets meer op het marktsegment vrachtvervoer, en haalt een stijging van 2% en op Noord Amerika zelfs 6,2%.
Gaat het bij het ene wat slechter dan richten zij zich op de andere doelgroep. Als je ziet wat ze momenteel in Amerika doen. Gaat goed hoor met KLM.
Rich de Nederbelg.

Phille

CitaatTja, de concurrentie in de luchtvaart is moordend. KLM richt zich nu iets meer op het marktsegment vrachtvervoer, en haalt een stijging van 2% en op Noord Amerika zelfs 6,2%.
Gaat het bij het ene wat slechter dan richten zij zich op de andere doelgroep. Als je ziet wat ze momenteel in Amerika doen. Gaat goed hoor met KLM.

Ha dit verklaart alles, KLM biedt vrachtvervoer aan ipv passagiersvervoer, dat verklaart het service niveau ... nu is het duidelijk  :jajaja: