Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

papierwerk?

Gestart door Michael, dinsdag 31 augustus 2010, 02:56:25

Vorige topic - Volgende topic

Michael

beste forumlezers,

ik ben onlangs op reis geweest naar de Pinas en heb er een vriendin leren kennen... in november ga ik terug naar daar en als ik in maart zou teruggaan, zou ik haar ten huwelijk vragen... maar het schijnt is dat zo'n warboel met papieren en dergelijke!!
kan iemand me helpen of raad geven, adressen,...
ik heb daarstraks een mail gestuurd naar de Filipijnse Ambassade in Brussel om hen ook wat raad te vragen...

tx

Michael

Kano

 :welcome: Michael. Veel lees- en postplezier hier.  

Kun je iets meer over jezelf en je vriendin vertellen? Bedoel je, dat je in november naar de Filipijnen gaat om je vriendin te bezoeken en daarna opnieuw in maart volgend jaar om dan jouw vriendin ten huwelijk te vragen?

Heb je al de info van dit forum gelezen die hier staat? http://www.filippijnen.org/index.php/board,99.0.html

:hoedjeaf:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

infas

Citaat van: Michael op dinsdag 31 augustus 2010, 02:56:25
beste forumlezers,

ik ben onlangs op reis geweest naar de Pinas en heb er een vriendin leren kennen... in november ga ik terug naar daar en als ik in maart zou teruggaan, zou ik haar ten huwelijk vragen... maar het schijnt is dat zo'n warboel met papieren en dergelijke!!
kan iemand me helpen of raad geven, adressen,...
ik heb daarstraks een mail gestuurd naar de Filipijnse Ambassade in Brussel om hen ook wat raad te vragen...

tx

Michael

@ Michael, begin eens met grondig dit forum te lezen, ik denk dat de meeste info ondertussen reeds gepost is.
En de ambassade in brussel heb je helemaal niet nodig :happy2:

Michael

inderdaad Kano, dat is wat ik bedoel...

misschien heb ik zo wat meer tijd om het papierwerk te regelen voor het huwelijk?

Ik ben van België en niet van Nederland maar voor de wet ginder zal het allemaal wel gelijk zijn, zolang je maar aan hun eisen voldoet?

groeten,

Michael

Michael

hey;


ja inderdaad op deze site/forum staat alles wat ik in theorie zou nodig hebben...

Kunnen jullie me ook zeggen wat een huwelijk ginder ongeveer kost?

Mag mijn vrouw dan zomaar met mij meekomen nadat we gehuwd zijn? ik veronderstel van niet?

M.

Phille

Michael,

Die vraag heb ik hier ooit eens gesteld, bedragen varieren nogal, ik ben op dit ogenblik bezig met alle prijzen aangaande een huwelijk aan het opvragen, van zodra ik wat meer weet zal ik het je laten weten.

En nee je kan je vrouw niet onmiddelijk mee naar huis nemen, eerst een gezinshereniging procedure opstarten.

Robert

Citaat van: Michael op zaterdag 11 september 2010, 00:14:14
inderdaad Kano, dat is wat ik bedoel...

misschien heb ik zo wat meer tijd om het papierwerk te regelen voor het huwelijk?

Ik ben van België en niet van Nederland maar voor de wet ginder zal het allemaal wel gelijk zijn, zolang je maar aan hun eisen voldoet?

groeten,

Michael
Michael, ik bedoel het niet slecht, maar waarom wil je meteen trouwen, je hebt haar 1 keer ontmoet.
Waarom elkaar niet beter leren kennen en eens kijken hoe alles loopt.
Meteen naar België halen, waarom, misschien vind ze het daar niet leuk.
Laat haar eerst eens een keer komen, ga daar nog een keer heen.
Ik ben zelf niet zo meteen trouwen, dus misschien dat ik daarom een beetje mijn twijfels heb, ging je het beste, maar ik vind het allemaal snel moet ik zeggen.

Luke

Met al die (gruwel)verhalen die ik al gehoord en GEZIEN heb zou ik ook wat gas terug nemen en wat langzamer te werk gaan.
Het is niet om je te ontmoedigen maar om wat voorzichtiger te zijn.
Sommige dames hebben een eigen agenda en zoeken een uitweg (of iemand) om dat waar te maken.

Michael

Inderdaad,

te snel is ook niet goed...

daarom dat ik in november terugga...
en in maart en in juli.

als het in juli nog goed zit, kunnen we nog huwen...

@Phille: gezinsherreneging? hoe moet je daar dan aan beginnen? met de ambassade hier? of ginder?
tx

Michael

buizesmurf

Gouden raad,doe stap voor stap,een ding tegelijk en zo naar het volgende.Plak er zeker geen termijn op voor jezelf.Hier een gast in Lotus,amerikaan onlangs gehuwd na de papierberg.Nu wilt ie zijn vrouw naar US overbrengen,nu blijkt in de geboorteakte van haar dat ze ,,Male,, is.Zeker wanneer ze in de provincie geboren zijn dat spellingsfouten in naam,verkeerde datums,etc meer regel dat uitzondering zijn.Dus goed informeren,tussen de regels door lezen,en stap voor stap.Verder veel succes gewenst en hou ons op de hoogte,want ervaring van een nieuw forumlid is toch ook weer een beetje anders dan anderen.En wij zijn ook nooit te oud om iets bij te leren.
Three switched swiss withes watch three swiched swiss swatch watches, witch  switched swiss witch watch to wich swiched swiss swach watch