Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Hallo, wie weet hier meer van?

Gestart door tabaco, maandag 18 oktober 2010, 13:05:11

Vorige topic - Volgende topic

tabaco

Hallo iedereen , Ik ben gehuwd en mijn Filipijnse vrouw heeft 2 kinderen , Zij is al in Belgie en heeft inburgering en school al allemaal gedaan , maar nu mijn vraag  , Is het mogelijk om de jongste zoon 10 naar Belgie te laten komen als de oudste 11 niet wil ? De jongste wil zeer graag bij ons verblijven maar de oudste wil er niet van weten en wil in de Filipijnen blijven bij zijn LOLA familie en vrienden . Weet iemand als we de papieren indienen op de ambasade voor de jongste dat ze geen bezwaar maken voor de oudste ?  :weetikniet: , Graag dringend antwoord a.u.b. ?  :thankyoufw5:

stip66

#1
Hallo Tabaco,

Dringend ?  :lachen:

Geef eens een beetje meer info.
Leeft de vader nog ? Waarom wil de oudste niet ? Geen " rush " op een filippijns forum aub. Begin eerst met de situatie te schetsen. Maybe eens door de topics bladeren, haast en spoed zijn zelden goed. Tot de leeftijd van 18 jaar gaat alles redelijk snel voor gezinshereniging. Bel of ga eens langs bij Peter VB.

BTW, heb je je vrouw haar vriendin al kunnen " koppelen " ?  :haha:


opinie

Op zich zou het geen probleem mogen zijn. Echter, wat als de oudste zijn mening herziet achteraf? Is het niet beter om hem ook de mogelijkheid te bieden en laat ons zeggen de optie open te laten dat hij na een jaar hier te zijn pas moet definitief beslissen waar hij wil wonen bij zijn moeder en stiefvader of bij zijn grootmoeder.
Mogelijk heeft hij verhaaltjes gehoord over het buitenland en is hij gewoon bang de hem bekende omgeving te verlaten. Of de twee broers kunnen niet zo goed overweg en is hij de favoriet van de grootmoeder. Of de grootmoeder wil ze niet allebei kwijt.
:weetikniet:

Vraag gewoon twee visa aan en geen hond die ernaar blaft als maar één visum gebruikt wordt. Achteraf kan hij dan ook niet zeggen dat hij niet dezelfde kansen kreeg als zijn broer.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Mawibata



Ik zou het ook zo doen. Het kost geen fortuin, en als de oudste van gedacht veranderd, kan hij ter zelfder tijd mee.


Wil hij echter niet, dan is er nog niets aan de hand.


Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

koy

Wie laat nu een kind van 11 jaar hierin beslissen???
Is het niet aan de volwassene om voor zijn kinderen de beste beslissing te treffen. Als ze meerderjarig zijn doen ze wat ze willen, of wat mij betreft iets vroeger, maar op 11 jaar komaan zeg....

Ik heb ook 2 kinderen, 8j en 12j en geen een van die kinderen kan zo'n belangrijke beslissingen zelf treffen. Dat is een kwestie van de volwassenen, vind ik. Wat als de oudste je later verwijt waarom je hem niet hebt meegenomen. Ga je dan zeggen "jij hebt toen als 11-jarige anders beslist"? Zou ik niet in jou plaats willen zijn. Anderzijds als hij na enkele jaren, als hij bvb 16 jaar is zelf terug wil, kan dat nog steeds, maar dan is het wel zijn bewuste keuze.

succes met je beslissing,
groetjes, koy.
leven en laten leven...

opinie

Citaat van: koy op maandag 18 oktober 2010, 20:50:38
Wie laat nu een kind van 11 jaar hierin beslissen???

Daarom dat ik het voorstel doe om hem naar hier te halen met "een trucje". Eens hier, gaat het vast beter.
De vraag dat ik ook impliciet stelde was of dit wel zijn idee was. Kinderen zijn gevoelig voor suggestie en dat op een manier dat ze denken dat het hun idee was.

Wat als er over een paar jaar iets gebeurd met de grootmoeder? Dan heb je direct "huis op stelten" en kan hij niet meer weg en wie zal dan over zijn opvoeding waken?
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus