Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Oproep van de Belgische Ambassade

Gestart door Mawibata, woensdag 2 september 2009, 23:18:27

Vorige topic - Volgende topic

danvangent

Dan is het doodjammer dat bij de diverse bezoeken aan onze Belgische stek in Manila er door het personeel geen gebenedijd woord wordt gerept over de wens, het nut en/of de mogelijkheid zich te laten registreren.
Weet iemand wat de vereisten en de consequenties zijn?

stijn54

Ik wil dit toch even kwijt. Als mijnheer Peeters zo begaan is met het lot van zijn landgenoten waarom licht hij deze niet in dat hij negatief advies zal geven omtrent gezinshereniging omwille van het leeftijdsverschil met gevolg voor de belg hoop geld kwijt en slapeloze nachten en opgekropte woede en voor de Filippijnse vrouw gehuwd maar geen man bij haar. Neen hij laat maar trouwen en de problemen zijn voor het koppel!!! Ik begrijp niet dat je zulke werkwijze als intellectueel kunt aanvaarden en steunen. Niemand in mijn omgeving, collega's , vrienden zelfs de politie begrijpt deze werkwijze niet. Mr Peeters zegt gewoon AUB bij het afleveren van legal capacity en leeftijdsverschil meer dan.... jaar ( door jezelf in te vullen) aan het koppel dat ze nooit in Belgie kunnen samenleven in plaats van hun leven te verpesten.
Ik ben beschaamd een Belg laat staan een vlaming te zijn wat ik mijn vrouw aandoe door het zwijgen van de Belgische ambassade omtrent dit gegeven.
Hoe kun je deze werkwijze in godsnaam goedpraten. Ik heb al een mail naar minister De Padt gestuurd omtrent dit naar aanleding van zijn gezond boerenverstand over burenruzies. Waar is hier het gezond verstand? Gewoon onbegrijpelijk en onmenselijk, naar de rechtbank moeten gaan om samen te kunnen leven met je echtgenote!!!!!

Mawibata


Ik denk niet dat Mr Peeters zelf op iedere visumaanvraag advies geeft.

Het zullen de personen zijn die je interview hebben afgenomen volgens mij.

Maar op wat zij zich baseren ?  Zij hebben er toch warm of koud aan, of hebben ze misschien richtlijnen gekregen om de goedkeuringen te beperken?

De weigering van onze eerste Visa was ook opgesteld in het Frans, daar begreep Mihmi geen jota van.

Stijn, was de enige reden van weigering ? of wisten ze nog iets anders ?

Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Phille

Als ik de procedure goed begrijp moet de ambassade in Manilla een document uitgeven om in de Filipijnen te kunnen trouwen, daardoor meen in dan toch te mogen begrijpen dat hiermee de Belgische Staat akkoord gaat met het huwelijk, juist? Hoe kan men dan een gezinshereniging weigeren? Ikke nie snap nie  :weetikniet:

Kan iemand mij uitleggen hoe de procedure van huwen in de Filipijnen precies in elkaar zit? Hoe meer ik lees, hoe meer ik mij zorgen maak  :eyebrow: Kan men er echt voor zorgen dat eenmaal getrouwd mijn vrouw niet toegelaten wordt? EN wat dan?


stijn54

Phille,
Bij mijn weten zullen ze u steeds legal capacity geven als uw documenten in orde zijn en ge geen crazy zijt MAAR de gezienshereniging kunnen ze steeds weigeren en daarom geef ik je de raad om te vragen of ze positief advies gaan geven of niet. Want eenmaal getrouwd zit de Filippijnse vrouw wel met de gebakken peren!!! haar toekomst is om zeep. Maar waarschijnlijk zullen ze zeggen dat ze dat niet mogen of kunnen doen.Had ik dit geweten ik had nooit getrouwd omdat ik ook realistisch genoeg ben om te weten dat ze dit DEELS doen om hun toekomst en dat van hun familie te verbeteren maar dat wil nog niet zeggen dat je geen goed huwelijk kunt hebben. Bij mij was het leeftijdsverschil van 22 jaar te groot en dit ter info : ik heb enkele maanden geleden iemand ontmoet die op DVZ werkte en die beweerde dat 10 jaar het maximum was; dat was de mondelinge richtlijn!!!! En wees maar zeker als de ambassade negatief advies geeft,  het parket ook verwijzend naar negatief advies van ambassade en uiteindelijk DVZ. Ik kan je dit allemaal tonen als je geinteresserd bent; je hebt nameijk het recht het dossier LATER in te kijken op het parket!
Ik ben zo kwaad he phille ongelooflijke praktijken :explotieren:

Mawibata

Citaat van: Mawibata op zondag  4 april 2010, 13:06:26



Stijn, was dit de enige reden van weigering ? of wisten ze nog iets anders ?




Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Phille

Ik blijf het moeilijk hebben dat het leeftijdsverschil de enige reden is, daar kan de overheid toch geen beslissing over nemen! Zoals Mawibata het ook vraagt, was dat echt de enige reden Stijn?

stijn54

@mawibata,

Natuurlijk geeft Mr Peeters niet steeds advies maar hij zet wel zijn handtekenig en is hij  verantwoordelijken hij weet verdomd goed waarom het geweigerd wordt.
Ik blijf er bij DIT MOETEN ZE ZEGGEN VOOR HET HUWELIJK EN NIET NA HET HUWELIJK!!!! Hun website staat vol maar over dit issue NIKS . Over het belangrijkste NIKS! Ja hun verschuilen achter DVZ maar ik ben 100 % zeker Ambassade geeft negatief advies wel DVZ VOLGT. Al het geld van de belastingbetaler voor niks!! want er is geen eerlijk onderzoek het is gewoon herhalen wat de ambassade heeft geschreven wat parket en DVZ doet. Hollandse vrouw op ambassade heeft met ons 20 minuten op een onvriendelijke en vernederende manier gesproken, de politie -inspecteur 2 uur ; Besluit hollandse dame : negatief - schijnhuwelijk besluit politie ; positief - geen schijnhuwelijk.
Wordt er iets vermeld van het pv van de politie in de besluitvorming van DVZ : NEEN!!!!!
Alleen leden van het Vlaams belang kunnen dit goed vinden denk ik zulke praktijken en dat zogezegd voor een democratisch land!!
Ik geloof in het geheel niet meer in politici; gewoon huichelaars!!

stijn54

@phille, er was nog een andere reden maar nog belachelijker dan het leeftijdsverschil want dat het had niks met het nieuwe huwelijk te maken. Ik kan dit evenwel hier niet vermelden. ik wil je het wel telefonisch meedelen maar ik ben hier nog nieuw en ik weet niet hoe ik jou een alleen mijn telefoonnummer kan geven?
Groetjes

Rich

Stijn, je kunt hem een privébericht sturen. Links onderaan de naam klikken.
Rich de Nederbelg.