Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Filippijnse via internet

Gestart door Alexander355, donderdag 8 december 2011, 18:55:57

Vorige topic - Volgende topic

Digos

Citaat van: pepefrombelgium op donderdag 15 december 2011, 19:23:02

Ik bevind me momenteel in moeilijk fase van mijn leven. Getrouwd, kinderen; maw vrij goed 'gesettled'.

Citaat van: pepefrombelgium op donderdag 15 december 2011, 21:41:17
@ganda
Ik klink waarschijnlijk naief en onbezonnen, ik weet het.
Maar ik wil gewoon zo goed mogelijk de opties inschatten.

Scheiden zowiezo eerst.
Maar het maakt wel een verschil te weten dat je daarna alleen komt te staan, een illusie armer,
Of dat je weet, al duurt het 1 jaar, 2 jaar, je uiteindelijk zal kunnen bouwen met die persoon.

Klikt het niet na de 1ste ontmoeting, ok, life goes on, and don't look back..

Hou er ook rekening mee dat scheiden lijden is als man, en zeker met meerdere kinderen.

Niks is nog hetzelfde meer als daarvoor en zeker financieel niet, toch wel een puntje om eens goed over na te denken.

Misschien toch nog wel best om nog effe het verstand zen ding te laten doen, en alles eens goed op een rijtje te zetten.

Het gaat toch zo maar niet over eens gauw effe een andere wagen aanschaffen.

LIVE ONCE - LIVE IT

Rich

Citaat van: pepefrombelgium op donderdag 15 december 2011, 19:23:02
hallo allen,

misschien hoort volgende thuis in een nieuwe topic, neem me dan niet kwalijk.
Mijn eerste bericht hier na reeds heel wat topics doorlezen te hebben.

Ik bevind me momenteel in moeilijk fase van mijn leven. Getrouwd, kinderen; maw vrij goed 'gesettled'.
*Sinds kort heb ik echter via mailen, chatten, webcam iemand leren kennen die woont in Zamboanga (City).
Het klikt enorm goed. Ik ken de vooroordelen, ik ken de risico's om in ware liefde te geloven, maar toch doe ik het.

Mijn verstand zegt wat anders dan mijn hart. Ik kan momenteel niet beslissen welke weg in te slaan.
Nu is mijn vraag vooral praktisch. Is het uberhaupt mogelijk om haar naar België te laten komen? Welke problemen
staan er dan te wachten, op welke periode moet ik rekenen alvorens we definitief samen zouden zijn?

Zover is het nog niet natuurlijk. Eerste stap zou zijn om naar daar (Zamboanga is af te raden weet ik) af te reizen
en rustig te kijken of die 'klik' blijft bestaan.

Geld sturen heb ik enkel gedaan zodat zij dit kan gebruiken om via internet in contact te blijven. Ze woont bij haar ouders;
en hebben het naar Filipijnse normen vrij goed. Redelijk huisje, televisie, laptop, gsm's, werkt halftijds en studeert nog.

Over mij oordelen mag, veroordelen niet aub;
praktische raad is echter hetgeen ik momenteel naar op zoek ben

Pepefrombelgium, welkom op het forum  :welcome:

* En dat is ook de reden waarom je verstand botst met je hart. Het is immers allemaal nog te vaag en te onzeker. Het eerste wat ik mij afvroeg was, hoelang "kent" hij haar al?

Momenteel leef je in een roes en je begint over alles en nog wat na te denken. Heel normaal neem ik aan, maar één ding begrijp ik echt niet. Je stuurde geld naar iemand die je nog nooit hebt ontmoet en nog maar recent kent van enkel te chatten?  Let wel, ik veroordeel je niet hoor, maar zoiets gaat totaal boven mijn verstand. Temeer omdat ze blijkbaar niets tekort komt. Onbegrijpelijk vind ik dat  :jajaja: maar ok, iedereen maakt het voor zichzelf uit wat hij met zijn geld doet.

Heeft zij gevraagd om geld?

Ik hoop voor je dat je haar spoedig kan gaan bezoeken en dat er dan meer duidelijkheid zal zijn voor je.

Succes.
Rich de Nederbelg.

Kano

Pepe  :welcome:  Wil je nu van je vrouw (en kinderen) scheiden alleen vanwege jouw waarschijnlijk charmante chatmate in Zamboanga?
Hoe kun je spreken over "ware liefde" als je haar nog nooit in persoon hebt ontmoet. Is het niet alleen verliefdheid, aantrekkingskracht van je chatmate? Weet je heel zeker dat zij te vertrouwen is en niet slechts een een geslepen scammer of golddigger?
Bedenk dat het gras altijd groener is aan de overkant en soms blijkt dat gras slechts kunstgras te zijn. Neem geen overhaaste stappen, dat kan je nog zuur opbreken.

:hoedjeaf:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

xav

Citaat van: Kano op vrijdag 16 december 2011, 02:20:55

Bedenk dat het gras altijd groener is aan de overkant en soms blijkt dat gras slechts kunstgras te zijn.

das een goeie  :thumb:

josv

#44
Pepe, ik denk dat je eerst maar eens voor jezelf een adempauze in moet lassen en heeeeeeel goed na moet gaan denken ( met je hersens dus ) wat je allemaal van plan ben. Voordat je het weet is er geen weg meer terug en als dan blijkt dat de dame in kwestie niet is wat ze zegt ben jij straks ook 1 van die figuren waarvan we hier in de krant lezen dat ze weer eens 'n "broodje" hebben gedaan. Lees dit forum maar eens door dan zal je er genoeg tegen komen.
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

westhoek

Citaat van: pepefrombelgium op donderdag 15 december 2011, 21:41:17
@ganda
Ik klink waarschijnlijk naief en onbezonnen, ik weet het.
Maar ik wil gewoon zo goed mogelijk de opties inschatten.

Scheiden zowiezo eerst.
Maar het maakt wel een verschil te weten dat je daarna alleen komt te staan, een illusie armer,
Of dat je weet, al duurt het 1 jaar, 2 jaar, je uiteindelijk zal kunnen bouwen met die persoon.

Klikt het niet na de 1ste ontmoeting, ok, life goes on, and don't look back..

Ja, denk nog maar even, want je zegt hier dingen die op 't randje zijn, van een kind en dat het visum dan makkelijker gaat,.... :ikkeniebegrijp:
Samen een kindje moet overwogen zijn en moet ontspruiten uit pure liefde in wederzijds respect en verantwoordelijkheid, en niet voor een stuk papier sneller te krijgen.

Phille

Citaat van: pepefrombelgium op vrijdag 16 december 2011, 07:39:11
Eerst even iedereen al bedanken voor alle reacties.
Het doet écht goed om dit verhaal eens te kunnen vertellen, ipv alles zelf trachten te verwerken.

@digos
Ik denk dat ik financieel redelijk zal wegkomen uit een scheiding. Al weet je zoiets nooit natuurlijk,
het zal een hele herrie zijn, met vooral een grote impact voor de kinderen, maar financieel moet het daarna mogelijk zijn om redelijk op eigen benen
te staan.

@rich
ze heeft zelf niet achter het geld gevraagd. Ze gebruikt de laptop van haar ouders, maar mag die maar 1x/5 dagen gebruiken om internetverbinding
mee te maken. met het geld kan ze dagelijks online zijn. Het gaat dus niet om bergen geld die ik verstuurd heb. Heb het gevoel dat ze financieel
net de eindjes aan mekaar knopen, maar dat is natuurlijk naar Filippijnse normen.

@kano
wat is ware liefde hé... zolang je elkaar niet echt ontmoet heb kan je dat niet weten hé.
hoe kom ik te weten of ik haar echt kan vertrouwen? Ik zie haar facebook, ken enkele vrienden van haar, zelfs al met een goede vriendin van haar gechat.
Ze had onlangs ook een probleem op haar laptop en gaf me zonder probleem toestemming haar pc van op afstand 'over te nemen' om het probleem op te lossen (terwijl
zij al sliep). Ik heb de pc niet afgespeurd, maar je krijgt meteen wel een idee natuurlijk.

@westhoek
ik begrijp je punt. het is ook een maar een idee natuurlijk. tuurlijk moet je zoiets héél goed overwegen en groeien uit liefde.
maar stel dat je samen daar voor gaat en dan uiteindelijk blijkt dat na trouwen in de filippijnen en een kind samen hebben, zij nog altijd niet naar België kunnen komen;
dan ga ik niet gelukkiger zijn dan dat ik momenteel ben; eerder omgekeerd...
ps ; no money, no honey? :) ook niet meteen de definitie van ware liefde? :)

ik zie dit zeker niet als de aanschaf van een nieuwe wagen. Ik tracht iets beter voor iemand te zorgen dan dat stuk blik :)

ik vertrouw natuurlijk ook niet blindelings hé : ze verandert geregeld van telefoon nummer. Ze zegt dit te doen om te wisselen van 'prepaid' kaart.
haar oudste broer woont in de filippijnen, heeft een dochtertje. Dat dochtertje blijft geregeld bij haar en haar ouders slapen. Mama is een Spaanse, maar woont niet
in de Filippijnen. zelf werkt ze als een soort secretaresse van de major van de stad en gaat nog naar school (nurse). Al begrijp ik niet goed welke 'level' van school dat is. (ze is 21).


@Pepe, je schrijft dat je na je scheiding "redelijk" op je eigen benen kan staan; je schrijft ook dat je kinderen hebt; mogen wij weten hoeveel en hoe oud ze zijn?

balikbayan

#47
Ik vertrouw natuurlijk ook niet blindelings hé : ze verandert geregeld van telefoon nummer.

Ze zegt dit te doen om te wisselen van 'prepaid' kaart.


:ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:

Ik zou eerst eens even goed nadenken waar je mee bezig bent.

Ik zou niet graag hebben dat mijn kinderen door een ander opgevoed worden omdat ik iemand leuk heb ontmoet op chat  :ikkeniebegrijp:

Je kan nog zo een draak van een vrouw hebben maar dan nog.


klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: xav op vrijdag 16 december 2011, 04:43:27
Citaat van: Kano op vrijdag 16 december 2011, 02:20:55

Bedenk dat het gras altijd groener is aan de overkant en soms blijkt dat gras slechts kunstgras te zijn.

das een goeie  :thumb:
das zelfs een hele goeie van kano, overigens  :welcome: hier PEPEFROMBELGIUM.
hoevaak hebben we dit al meegemaakt? en hoevaak maken wij dit nog mee. getrouwde man met kinderen word verliefd op chat vriendin .
ik vraag mij af hoe gek een man kan zijn om een gezin in te ruilen voor zo,n jonge muts uit de filippijnen , oke zo,n jong gleufdier trekt natuurlijk meer dan 10 paarden ,maar dan moet je weer opnieuw beginnen . GANDA heeft het al gezegd bezind eer ge begint .
wat denk u eingelijk tegen te komen? neem van mij aan dat het allemaal moelijk is , bij de één vind je wat en bij de ander laat je wat.
het is allemaal 1 pot nat.
ik zou er nog eens goed over nadenken alvorens de handoek in de ring te gooien , wat heb je te winnen? en wat heb je te verliezen?
denk ook eens aan je kinderen , of spelen die geen rol? wat komt er van ze terecht en waar komen ze terecht, ik moest er niet aan denken dat mijn kinderen door één of andere lozer werden op gevoed . ik heb dit ook meegemaakt , tot mijn jongste zoon bij mij kwam en vroeg, pap kan ik niet bij jou komen wonen , ik zal je de details besparen maar nog dezelfde dag was mijn zoon terug bij mij.

ik weet niet in hoevere jullie huwelijk al voorbij is , maar lees de post van diverse members eens goed door en trek er leer uit .
veel succes met je verdere leven .

jens.....
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

balikbayan


Filipina .....   maakt meer kapot dan je lief is  :denk: of was het nu alcohol