Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

isabela basilan island

Gestart door buizesmurf, vrijdag 14 december 2012, 12:40:16

Vorige topic - Volgende topic

buizesmurf

Wie heeft er meer informatie over isabel basilan island?Het ligt aan de zuid oost kant van Zamboanga city?Alle informatie is welkom...
Groetjes rudi
Three switched swiss withes watch three swiched swiss swatch watches, witch  switched swiss witch watch to wich swiched swiss swach watch

bananacreek

Citaat van: buizesmurf op vrijdag 14 december 2012, 12:40:16
Wie heeft er meer informatie over isabel basilan island?Het ligt aan de zuid oost kant van Zamboanga city?Alle informatie is welkom...
Groetjes rudi

Ik heb daar geen informatie over maar denk dat het zeer gevaarlijk zou zijn vanwege de ABU SAYAF die daar zit....en vergeet niet die  :nederlandsevlag: vogelkenner die daar (of daar vlak in de buurt) NU VANDAAG nog steeds "vastzit" (of is onthoofd?... :weetikniet: :weetikniet:)



Ik zou daar voor geen enkele prijs heen willen gaan........... :neeneenee: :neeneenee: :neeneenee:

Dit is op JOLO, maar op Basilan is dat niet anders voor zover ik vernomen heb in het verleden........



Uit 2010:
http://vorige.nrc.nl/buitenland/article1790074.ece/Abu_Sayyaf_onthoofdt_zeven_gijzelaars

Baliw-katok

Basilan schijnt een mooi eiland te zijn met vele watervallen en rubberplantages.  Het is tevens het grondgebied van de Yakan, een stam die zich doorheen de jaren bekeerde tot de Islam. Maar zoals creek vermeldt is dit samen met Jolo een bolwerk van de Abu Sayaf en naar mijn mening totaal onverantwoord om dit als Westerling te gaan bezoeken.

gosternokke

Je moet voor de lol eens op google , basilan island intikken en dan op afbeeldingen klikken.  Vrijwel uitsluitend fotoos van militairen en gevechtshandelingen.

Voor  :nederlandsevlag: staatsburger geld er nog steeds een negatief reisadvies voor  de Suluarchipel, waar ook Basilan toebehoord.

Ik weet niet hoe het zit als je  :belgiesmiley:  onderdaan ben ?  :weetikniet:


P.S. Wlkom terug na afwezigheid op het forum Rudy.  Ben toch wel benieuwd wat je in Basilan gaat doen ?


   Ik ging er  i.g.g heen , er zijn nog minimaal 7000 andere eilanden in  :smiley-philippines: die minder gevaarlijk zijn

O.B.Bommel

Citaat van: gosternokke op vrijdag 14 december 2012, 16:21:16
...  Ben toch wel benieuwd wat je in Basilan gaat doen ?

Ik ging er  i.g.g heen , er zijn nog minimaal 7000 andere eilanden in  :smiley-philippines: die minder gevaarlijk zijn
Ben eigenlijk ook wel benieuwd waarom je die info nodig hebt, maar misschien wel helemaal niet om er naar toet te gaan.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

buizesmurf

Het is gedaan met mijn vriendin dit na 7 jaar,ze was in juli nog in Belgie geweest,maar kom leven gaat voort en heb een vrouw leren kennen die van deze lokatie is.Ze zei me al daar NIET heen te gaan..Maar ken de filipijnen toch al een beetje en was toch nieuwschierig.Waar ik de laatste 3 jaren heb gewoond,Lotus resort in Calubian,Leyte was geen internet daarom niet zo actief meer hier...ook hier heb ik de nodige problemen met de eigenaar...denk eraan terug naar Dumaguete,Cebu, te gaan wonen.La Union zou misschien ook een optie zijn,alvast bedankt voor de reacties....
Three switched swiss withes watch three swiched swiss swatch watches, witch  switched swiss witch watch to wich swiched swiss swach watch

gosternokke

Best jammer dat je daar niet veilig heen kan, ik zag fotoos van Tawi-Tawi  , ook een eiland in de Sulu provincie, ligt nog zuidelijker dan Basilan, en dat ziet er heel mooi uit  :thumb:


   

Baliw-katok

Citaat van: gosternokke op vrijdag 18 januari 2013, 19:33:05
Best jammer dat je daar niet veilig heen kan, ik zag fotoos van Tawi-Tawi  , ook een eiland in de Sulu provincie, ligt nog zuidelijker dan Basilan, en dat ziet er heel mooi uit  :thumb:
   

Tawi-Tawi is de meest zuidelijke provincie van de Filippijnen. De zgn. Sulu-archipel bestaat uit de provincies Basilan, Jolo en Tawi-Tawi.  Ik denk zelfs dat die 2 vogelaars gekidnapt werden in Tawi-Tawi.

Baliw-katok

Citaat van: Darko69 op zaterdag 19 januari 2013, 11:31:35
Als je eenmaal in Zamobanga city bent begrijp je eigenlijk ook meteen wel waarom je niet naar dat eiland moet gaan. Veel militaire posten daar en heel veel politie op straat. Iedereen heeft mij het afgeraden om daar toch naartoe te gaan, alleen een Hollander heeft tegen me gezegd dat als je low profile met wat locals erna toe gaat het wel te doen is. In de tijd dat ik in Zamboanga city was heb ik zoveel narigheid gehoord van iedereen dat ik het er maar bij laat.

Ik denk dat ik  mij al niet echt veilig zou voelen in Zamboanga City .... terecht of onterecht ? hoe heb jij dat ervaren ?