Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Stand van zaken van uw visum dossier

Gestart door Digos, vrijdag 26 februari 2010, 09:25:14

Vorige topic - Volgende topic

Digos

         
                   


De Belgische Ambassades en Consulaten moeten in bepaalde gevallen de visumaanvragen voor beslissing voorleggen aan de Dienst Vreemdelingenzaken van de Federale Overheidsdienst Binnenlandse Zaken, de enige bevoegde instantie voor wat betreft de binnenkomst, het verblijf, de vestiging en de verwijdering van vreemdelingen van het Belgisch grondgebied.

Wanneer het dossier voorgelegd wordt aan de Dienst Vreemdelingenzaken, deelt de Ambassade of het Consulaat u het referentienummer van uw dossier mee.

Dit nummer laat u toe contact op te nemen met de Dienst Vreemdelingenzaken om de stand van zaken van uw dossier na te gaan (Antwerpsesteenweg 59B, 1000 Brussel, T : 02/206.15.99, F : 02/206.14.63, helpdesk.dvzoe@dofi.fgov.be).

U kan bovendien op basis van dit nummer de stand van zaken van uw visumaanvraag controleren op de website van de Dienst Vreemdelingenzaken.

De Belgische Ambassade of Consulaat zal u in elk geval schriftelijk, telefonisch of mondeling informeren over de beslissing die genomen werd over uw visumaanvraag.

:link:

LIVE ONCE - LIVE IT

Gago

Mijn vrouw heeft de visum gezinshereniging ingediend 19 augustus 2010.
En sindsdien controleer ik dagelijks het status van de aanvraag. Tot nog toe nog niks aangepast.
Toen dacht ik maar eens het nummer die achter ons aanvraagnummer komt in te tikken, en daar zag ik dat de visumaanvraag al was goedgekeurd!!! Dus op een aanvraag die later dan het mijne werd ingediend.

Mijn vraag nu: zijn die nummers oplopend? of worden deze willekeurig toegekend? En hoe kan het dan dat een nummer die na het mijne komt wel al behandeld en goedgekeurd is?

greetz
Man man hoeveel keer op een dag dat ik die site check zeg. Haha tis sterker dan mezelf  :crazy: .

pvgossum

normaal oplopend, maar alle visatypes zijn wel doorheen, ook deze van studenten (die met VLIR-beurs komen studeren) en kort verblijf

Johan En Elvie

Citaat van: Gago op zaterdag  9 oktober 2010, 14:35:08
Mijn vrouw heeft de visum gezinshereniging ingediend 19 augustus 2010.
En sindsdien controleer ik dagelijks het status van de aanvraag. Tot nog toe nog niks aangepast.
Toen dacht ik maar eens het nummer die achter ons aanvraagnummer komt in te tikken, en daar zag ik dat de visumaanvraag al was goedgekeurd!!! Dus op een aanvraag die later dan het mijne werd ingediend.

Mijn vraag nu: zijn die nummers oplopend? of worden deze willekeurig toegekend? En hoe kan het dan dat een nummer die na het mijne komt wel al behandeld en goedgekeurd is?

greetz
Man man hoeveel keer op een dag dat ik die site check zeg. Haha tis sterker dan mezelf  :crazy: .

Ingediend op 19 augustus 2010 en je verwacht al resultaat?
Eer alle papierwerk is gedaan zal er nog veel water door de zee lopen denk ik.
Het onderzoek hier bij het gerecht zal moeten gebeuren en dat zal tijd vragen je weet toch hoe snel ze hier werken.
Ik hoop voor jouw dat alles zo wat binnen de 6 maand kan afgewerkt worden dan zal je heel veel geluk hebben.
Bij ons was het 1 jaar en 5 maanden en ken er nog zo dat het meer dan een jaar heeft geduurd.
Misschien kunnen wij hieraan eens een nieuw topic over plaatsen.
Hoe lang heeft het geduurd na uw HUWELIJK voor uw partner bij u kon intrekken in België en of Nederland?
Zal dat eens posten ze.
Iedereen hoefd enkel de termijn door te geven zonder al die uitleg erbij.

Groetjes,
Johan
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

dolfijn76

Johan & Elvie,

Dan gaan de mensen groen van jaloezie zien bij mij.  Want mijn man was onmiddellijk bij mij na huwelijk.  Wij zijn in België getrouwd en dit was juli 2005


Digos


@ Johan

Een nieuw topic over "Hoe lang heeft het geduurd na uw HUWELIJK voor uw partner bij u kon intrekken in België en of Nederland?"

Is misschien wel een idee, maar lost niet direct iets op, en voor de mensen die nu nog in de hele procedure zitten kan het wel meer frusterend werken  :crazy:

Maar om te voort te gaan op Dolfijn76.....dan word je in ons geval nog groener dan de Hulk.

Getrouwd in 2005 in de Phils, en sindsdien iedere minuut samengeweest.

Wat ik maar wil aan geven is dat ieders situatie/zaak/dossier anders is en moeilijk te vergelijken is met andere.

Jouw vraag is.....zonder uitleg te geven....maar ik denk dat er al veel mensen nieuwsgierig zijn nu.

Anno 2010 is er feitelijk niet veel veranderd sinds 2005 voor de hele procedure.

Al de regels volgen en een groot portie geluk en geduld is aan de bak nu.....Mabuhay welcome in Belgium zou ik zeggen nu.

Maar ik gun het voor iedereen dat de hereniging snel mag zijn.

O0

LIVE ONCE - LIVE IT

Johan En Elvie

Citaat van: dolfijn76 op zondag 10 oktober 2010, 13:25:03
Johan & Elvie,

Dan gaan de mensen groen van jaloezie zien bij mij.  Want mijn man was onmiddellijk bij mij na huwelijk.  Wij zijn in België getrouwd en dit was juli 2005



Kan goed zijn maar jij bent vrouw en je man Filipijn en daar zal het verschil wel liggen.
hoeveel maak je dit mee? niet zo heel veel denk ik.
Meestal zijn het mannen die een filipijnse vrouw zoeken.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

dolfijn76

Hi Johan en Elvie,

Kan zijn dat het geslacht een verschil maakt maar zoals je kan zien bij Digos was dit in 2005 wel mogelijk.  Mijn man deed ook lange omvaart en misschien dat dat ook een verschil maakte ik weet het niet.

@Digos. Mijn man en ik waren al samen van 19 dec 2004 vooraleer we trouwden in juli 2005. Ben wel 4 maanden weggeweest voor het varen tussenin maar mijn man is steeds in België kunnen blijven. (niet illegaal hoor, alles legaal).  Dus groener dan de hulk ga ik absoluut niet worden :-p

pvgossum

digos: zeer snel, spijtig dat het nu niet meer mogelijk is
de regels zijn inderdaad niet zo veel veranderd, alleen is "schijnhuwelijk" een hot issue geworden, terwijl vroeger (als je kijkt naar de parlementaire vragen) eerder het gezinsleven (en dus minder strenge controle) centraler stond. Nu zie ik nauwelijks nog interesse in valse positieven (een huwelijk dat ten onrechte als een schijnhuwelijk wordt gekenmerkt) en eerder een interesse om de kans op valse negatieven (een schijnhuwelijk dat niet herkent wordt als schijnhuwelijk) minimaal te krijgen

dolfijn76

pvgossum,

Je hebt waarschijnlijk gelijk.  Maar je ziet hier dat er toch nog een heel aantal zijn die precies trouwen met de eerste de beste (of misschien is liefde blind). Binnen de maand ligt het huwelijk al aan duigen en een paar maanden later willen ze al terug trouwen met hun nieuwe filippijnse vriendin. Nu ja dan kan ik wel aannemen dat ze het hen moeilijk maken en schijnhuwelijk een vraag wordt.  Maar ja voor diegene waar dit niet het geval is en zij toch beticht worden van een schijnhuwelijk is het zeer moeilijk om dit te weerleggen.