Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Stand van zaken van uw visum dossier

Gestart door Digos, vrijdag 26 februari 2010, 09:25:14

Vorige topic - Volgende topic

Fail_over

Citaat van: ladgar op donderdag 18 november 2010, 11:56:55
Zo walgen van eigen land en familie.
Hopelijk gaan ze ook niet snel walgen van nieuw land en familie.

Hopelijk niet zoals ik dat doe, nee. Hopelijk zien zij wel de voordelen. Ik niet. Niet in Nederland, en niet in België.

Maar als ik eerlijk ben, zijn de kinderen hier beter af. En dan toch beter in België dan in Nederland.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

callebaut

Citaat van: Fail_over op donderdag 18 november 2010, 12:10:10
Citaat van: callebaut op donderdag 18 november 2010, 11:51:08
Mag ik dan hieruit concluderen dat wanneer men besluit om in de Phills te gaan wonen tezamen met hun asawa dat ze dan ooooh zoooo een heimwee zal hebben naar dat beter geregeld leven in  :belgiesmiley: en  :nederlandsevlag:
Ik heb daar mijn twijfels over ..... :ikkeniebegrijp:

Ho! Ho!

"Men" Nu veralgemeniseer je. Ik heb het echter alleen over mijn Asawa.

dus ......

Ik denk niet dat mijn Asawa terug wil, maar dat moet nog blijken. Ze is hier nog niet geweest he!

Daarom dat ik de vraag aan haar stelde wat te doen als ze heimwee zou krijgen. dus...

Mijn Asawa wil meer dan de armoede ontvluchten. Er zijn er ook die gewoon een fijn gezin willen hebben.........

En een gewoon fijn gezin kan men niet stichten in de Phills ....... :ikkeniebegrijp:

Fail_over

Nee, meestal niet. En daarom wil mijn vrouwtje het liefst naar mij. dus....
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Johan En Elvie

Citaat van: Fail_over op donderdag 18 november 2010, 11:20:47
Citaat van: boomerang op maandag 15 november 2010, 05:28:45
Ik zou mij kunnen voorstellen naar de cultuur hier in  :smiley-philippines:, de zon, het simpele minder gestructureerde leven, de familie, enzovoort.


De zon heeft ze ook een hekel aan. (Bruiner worden is immers geen goed teken daar)


Ja en dat komt omdat hoe bruiner je bent hoe armer je bent.
als je geen huis hebt om voor de zond te schuilen leef je op straat en wordt je bruin.
Dus hoe bleker ze zien hoe rijker, juist daarom zien ze heel graag nen bleekscheet
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

Rich

Citaat van: callebaut op donderdag 18 november 2010, 11:51:08



Hun grootste prioriteit is de armoede te ontvluchten ......


Inderdaad Callebaut, daar komt het in het kort op neer in de meeste gevallen.

Rich de Nederbelg.

Phille

Wat mogen wij gelukkig zijn om zo een goeie reputatie te hebben daar, om een onderdeel van hun dromen te mogen zijn, het gras ziet nu eenmaal groener aan de overkant en wat komt ons dat goed uit  :jajaja: ... maar ook hier zijn er mannen die geen enkele verantwoordelijkheid nemen, in de kroeg hangen, te tam zijn om te werken, vreemd gaan enzovoort ... dat gaan we ze natuurlijk niet vertellen  :neeneenee:

En indien de betreffende westerse man niet aan bovenstaande criteria voldoen dan is het iemand die hard moet werken voor zijnen boterham en dan misschien wel eens veel tijd in zijn werk steekt en bijgevolg niet veel thuis is, hoe gaan onze filipijnse dames daarmee omspringen, zich verwaarloosd voelen, zich eenzaam voelen? Iemand daar al eens blijven bij stilstaan?


Rich

Citaat van: callebaut op donderdag 18 november 2010, 12:45:54
Citaat van: Fail_over op donderdag 18 november 2010, 12:10:10
Citaat van: callebaut op donderdag 18 november 2010, 11:51:08
Mag ik dan hieruit concluderen dat wanneer men besluit om in de Phills te gaan wonen tezamen met hun asawa dat ze dan ooooh zoooo een heimwee zal hebben naar dat beter geregeld leven in  :belgiesmiley: en  :nederlandsevlag:
Ik heb daar mijn twijfels over ..... :ikkeniebegrijp:

Ho! Ho!

"Men" Nu veralgemeniseer je. Ik heb het echter alleen over mijn Asawa.

dus ......

Ik denk niet dat mijn Asawa terug wil, maar dat moet nog blijken. Ze is hier nog niet geweest he!

Daarom dat ik de vraag aan haar stelde wat te doen als ze heimwee zou krijgen. dus...

Mijn Asawa wil meer dan de armoede ontvluchten. Er zijn er ook die gewoon een fijn gezin willen hebben.........

En een gewoon fijn gezin kan men niet stichten in de Phills ....... :ikkeniebegrijp:

Een fijn gezin stichten is perfect mogelijk daar, maar hangt gewoon veel af van de omstandigheden. Hebben ze geld of niet ? Want dat kan heel veel uitmaken. Leven ze echt in pure armoede, met dikwijls drankproblemen tot gevolg ?

Het hangt af van familie tot familie. In de familiekring van mijn vriendin wordt niet gedronken, ze hebben het allemaal goed, hebben allemaal werk, en komen geweldig goed overeen, en het zijn welopgevoede nette mensen. Halen het niet in hun hoofd om geld te vragen van een foreigner want dat vinden ze onbeschoft, en zij hebben een hekel aan dat soort van filipino's.
Rich de Nederbelg.

stip66

Citaat van: Phille op donderdag 18 november 2010, 14:36:25
En indien de betreffende westerse man niet aan bovenstaande criteria voldoen dan is het iemand die hard moet werken voor zijnen boterham en dan misschien wel eens veel tijd in zijn werk steekt en bijgevolg niet veel thuis is, hoe gaan onze filipijnse dames daarmee omspringen, zich verwaarloosd voelen, zich eenzaam voelen? Iemand daar al eens blijven bij stilstaan?

Zijt ge zeker dat ge het niet hebt hierboven over een  :belgiesmiley: vrouw ??

:lachen:

Phille

Citaat van: stip66 op donderdag 18 november 2010, 14:43:59
Citaat van: Phille op donderdag 18 november 2010, 14:36:25
En indien de betreffende westerse man niet aan bovenstaande criteria voldoen dan is het iemand die hard moet werken voor zijnen boterham en dan misschien wel eens veel tijd in zijn werk steekt en bijgevolg niet veel thuis is, hoe gaan onze filipijnse dames daarmee omspringen, zich verwaarloosd voelen, zich eenzaam voelen? Iemand daar al eens blijven bij stilstaan?

Zijt ge zeker dat ge het niet hebt hierboven over een  :belgiesmiley: vrouw ??

:lachen:

Nee!  :neeneenee:

Uiteraard blijft niemand stilstaan bij mijn opmerking, maar wanneer ons vrouwtje hier toekomt, ze kent de taal niet, ze ken niemand in de omgeving, ze weet niet waar naartoe, ik stel me gewoon de vraag hoe ze hiermee omspringen, zo nen ganse dag thuis alleen zitten waar ze gewoon zijn om voortdurend omringd te zijn door mensen (vaak met veel op kleine ruimte leven) ... ik denkt dat dit een niet te onderschatten aanpassing is.

stip66

Citaat van: Phille op donderdag 18 november 2010, 14:49:16
Uiteraard blijft niemand stilstaan bij mijn opmerking, maar wanneer ons vrouwtje hier toekomt, ze kent de taal niet, ze ken niemand in de omgeving, ze weet niet waar naartoe, ik stel me gewoon de vraag hoe ze hiermee omspringen, zo nen ganse dag thuis alleen zitten waar ze gewoon zijn om voortdurend omringd te zijn door mensen (vaak met veel op kleine ruimte leven) ... ik denkt dat dit een niet te onderschatten aanpassing is.

Net zoals altijd hangt dit samen met de persoonlijkheid. Virgie is nooit een uitgangstype geweest en zat dan ook de meeste tijd thuis.
Hier heeft ze dezelfde mening en dank zij het www kan ze dagelijks met de familie en vrienden chatten.
De taal komt wel, mits haar medewerking, vrienden maakt ze wel, maak je nou maar geen zorgen Phil. Ik denk dat jij tranquilizers nodig hebt. Wij hebben de mentaliteit van " wat kan er fout gaan ? ". Zij " wat kan er nog beter gaan  ? "
Daar al eens bij stilgestaan ?