Verzenden van Dozen (Balikbayan door to door service)

Gestart door Johan En Elvie, zaterdag 20 februari 2010, 16:36:37

Vorige topic - Volgende topic

Amice

de balikbayan boxen hebben een uitzondrings positie hier in de phils waarover normaliter ook geen invoertax over behoeft te worden betaald. Het levert de belastingdienst douane niets op, dus zullen ze er ook weinig aandacht aan besteden buiten idd steekproeven.

Het verhaal(lees geklaag) van de transportsector over de 2% marge die ze hebben hoor ik al enkele decenia's maar voorlopig groeien sommige tegen die verdrukking in, dus dat zal grotendeels nog wel meevallen.

Al ik een bedrijf als bv. Wim Bosman zie die het halve industrieterrein bezit, die hij aldus met die 2% zou hebben moeten verdienen, dan weet ik zeker dat menige ondernemer met hem wil ruilen.
Wellicht is die 2% eerder het percentage wat de heer directeur in zijn zak steekt, na aftrek alle kosten  enz.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

vvjoris

Citaat van: Amice op maandag 12 november 2012, 22:52:27

Al ik een bedrijf als bv. Wim Bosman zie die het halve industrieterrein bezit, die hij aldus met die 2% zou hebben moeten verdienen, dan weet ik zeker dat menige ondernemer met hem wil ruilen.


Grote transportbedrijven streven naar een Ebit (Earnings before intrest & taxes) van 10 %, en de meeste halen dat ook wel. Voor kleintjes, die een veel minder sterke financiële achtergrond hebben, is dat echter onmogelijk omwille van de enorme concurrentie, denk maar aan al de Oost Europeanen die hier met een vrachtwagen komen rijden en de extreem hoge sociale zekerheidsbijdragen van  :belgiesmiley: blijkbaar niet hoeven te betalen.
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

kulay

Bestaat er ook een mogelijkheid om balikbayan dozen van de filipijnen naar belgie te krijgen (tegen een betaalbare prijs?). :weetikniet:

Johan En Elvie

Citaat van: Amice op maandag 12 november 2012, 22:52:27
de balikbayan boxen hebben een uitzondrings positie hier in de phils waarover normaliter ook geen invoertax over behoeft te worden betaald. Het levert de belastingdienst douane niets op, dus zullen ze er ook weinig aandacht aan besteden buiten idd steekproeven.

Het verhaal(lees geklaag) van de transportsector over de 2% marge die ze hebben hoor ik al enkele decenia's maar voorlopig groeien sommige tegen die verdrukking in, dus dat zal grotendeels nog wel meevallen.

Al ik een bedrijf als bv. Wim Bosman zie die het halve industrieterrein bezit, die hij aldus met die 2% zou hebben moeten verdienen, dan weet ik zeker dat menige ondernemer met hem wil ruilen.
Wellicht is die 2% eerder het percentage wat de heer directeur in zijn zak steekt, na aftrek alle kosten  enz.

Het is waar voor persoonlijke spullen is er geen invoertax maar om nu te stellen dat ze er geen aandacht aan schenken is te kort door de bocht en dat het hen niets opbrengt al helemaal.
Voor elke kleine 20 voet container gaat er 85000 pesos onder de tafel VOOR DE DOUANE of hij gaat niet door.
Met hun xray schann halen ze er alle zogezegde verboden zaken uit (auto-onderdelen heel dure zaken enz...)
Daarop vragen ze dan nog wat extra om het door te laten.
En begin niet met drugs en autos en motorfietsen of je hebt het helemaal vlaggen.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

Amice

Dus iedere container kost P85000 buiten de vervoerskosten?

Dat is dus enkel al zo'n 17 dozen in metro manila voor noppes verzenden, nog afgezien van de transportkosten en alle andere kosten die je noemt(neem aan dat jullie de inhoud niet scannen voor  dat het vervoert wordt).

Volgens mij ben je dan al klant van de soos met al de andere "gratis' werkzaamheden zoals tapen etc die je doet..  :weetikniet:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Lenn

85000php lijkt mij wel erg veel om een legale container binnen te krijgen.

Johan En Elvie

Citaat van: Lenn op dinsdag 13 november 2012, 11:29:24
85000php lijkt mij wel erg veel om een legale container binnen te krijgen.

en toch is het zo hoor die douaniers lopen daar met rolex uurwerken gouden kettingen en rijden met dure sportwagens en dat is niet gelogen.
Een agent van mij die ook een eigen zaak heeft probeerde om zelf een container in te voeren wat hem ook is gelukt.
Hij moest wel zelf met de douane gaan onderhandelen voor zijn persoonlijke spullen met als gevolg dat hij ook veel heeft moeten betalen onder de tafel na veel gepalaver en aandraven met wetteksten die zogezegd zeggen dat er geen invoertaxen zijn voor persoonlijke spullen.
Betaalde hij niet dan stond zijn container daar nog zo simpel is het.

Maar ja wij weten dit op voorhand onze firma betaald, zij rekenen dit aan ons door en wij aan onze klanten zo gaat dat.
Als je mijn rekening maakt zal je merken dat je hier niet zo heel veel mee kan verdienen hé, naast de vervoerkosten van hier naar Manila en die douane is er ook nog geen enkele doos aan huis geleverd hé en dat kan ook sterk oplopen voor dozen die naar visayas en mindanao moeten.
Gelukkig heb ik ook nog een sideline met verkoop van Bedrukte T-shirts.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

gosternokke

Dat meen je niet Johan 85 duizend peso voor iedere container dokken anders gaat ie niet door.  Dit is WAANZIN    :negatief:

Tijd dat iemand daar flink de bezem doorheen haalt. En dan hebben de douaniers heel wat uit te leggen.   Sportwagens die miljoenen kosten , terwijl men misschien maar 10 of 12 duizend salaris per maand heeft. 

mike-bel

behalve uzelf kan niemand  uw rekening maken, enkel gissen
maar moest ge er te weinig aan verdienen, denk ik dat ge er mee ophoudt ?
als ge de dozen zelf gratis taped voor sommige klanten, is dit een extra service die ge er graag bij neemt,
omdat het opbrengt, (heb jaren hetzelfde gedaan, juist omdat het opbracht)
en ontevreden klanten kunnen uw zaak enorm schade toebrengen, ook al heb je er zelf geen fout aan
en tevreden klanten komen steeds terug, ook al is er soms een kleine "hapering" in de dienstverlening,
en die klanten moeten blijven komen altijd weer, maar je zult er toch kwijtraken, om welke reden dan ook,
al doe je zo je best om maximale tevredenheid van je klanten te betrachten
en vergeet niet dat je nooit alleen bent in de business... en business is zo wispelturig er kan van alles misgaan, zonder dat ge er zelf vat op hebt


O.B.Bommel

Die kennis waar ik het over had betaalde 70000 om zijn huis-spullen geleverd te krijgen, anders kon het wel eens heel lang gaan duren, dus ik geloof die 85000 wel. Maar er gaan veel dozen in een container.
En de Douane is zo door-en-door corrupt dat het de hele systeem ervan vergeven is, dus dat komt niet zo gauw boven tafel.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam