Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Opstarten Visum Aanvraag

Gestart door Raftie, donderdag 4 oktober 2012, 07:25:14

Vorige topic - Volgende topic

Raftie

Dag Allen


Weet iemand of we gezinshereniging kunnen aanvragen op basis van ons huwelijk op de Filippijnen ? België doet moeilijk over de overschrijving van het huwelijk, we wachten al bijna meer dan een jaar!

Bedankt voor de antwoorden

Raf

bruno13

Natuurlijk zo hebben wij het ook gedaan

BartBec

Maak u niet te veel zorgen over die erkenning van het huwelijk. Ik ben ondertussen ook al 5 maand aan het wachten op een antwoord hierover. De laatste keer dat ik informeerde zeiden ze dat het normaal was en dat er mensen al meer dan een jaar wachten op de erkenning.
Hoe lang heeft het trouwens bij anderen geduurd ??
Erkenning of niiet je kan ondertussen wel al de aanvraag tot gezinshereniging opstarten. Veel succes ermee :-)

bruno13

Wachten tot ze in belgie is zeiden ze tegen me voor erkenning

Rich

Mijn vrouw is op 14 juli aangekomen in België.

Het huwelijk is ondertussen erkend en ze heeft haar identiteitskaart reeds.
De SIS kaart krijgt ze binnen een week ongeveer.

Ze wilde met alle geweld aan het werk, en ze heeft sinds maandag een job. Volgende week gaat ze aan het werk.
Rich de Nederbelg.

tillschweiger

Het is volgens mij van gemeente tot gemeente verschillend.
Ben na terugkomst na het huwelijk naar het gemeentehuis geweest, inschrijven was geen enkel probleem, kon gewoon de engelse versie inleveren, hoefde niets te laten vertalen. Binnen 14 dagen was het ingeschreven.

Groetjes,
Rob

Mawibata

Citaat van: tillschweiger op donderdag  4 oktober 2012, 12:50:10
Het is volgens mij van gemeente tot gemeente verschillend.
Ben na terugkomst na het huwelijk naar het gemeentehuis geweest, inschrijven was geen enkel probleem, kon gewoon de engelse versie inleveren, hoefde niets te laten vertalen. Binnen 14 dagen was het ingeschreven.

Groetjes,
Rob

Er is een groot verschil tussen inschrijven en overschrijven, wist je dat ?


:hoedjeaf:
Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Rich

Citaat van: tillschweiger op donderdag  4 oktober 2012, 12:50:10
Het is volgens mij van gemeente tot gemeente verschillend.
Ben na terugkomst na het huwelijk naar het gemeentehuis geweest, inschrijven was geen enkel probleem, kon gewoon de engelse versie inleveren, hoefde niets te laten vertalen. Binnen 14 dagen was het ingeschreven.

Groetjes,
Rob

Maar dat wil dan nog niet zeggen dat je huwelijk erkend is. Dat is dus wel heel iets anders.
Rich de Nederbelg.

ladgar

Als het huwelijk ingeschreven is het erkend.
Het overschrijven is niet noodzakelijk , daarvoor moeten de akten wel vertaald worden door beëdigd vertaler , wel echter als ze bvb Belg wil worden , ook best bij aankopen onroerend goed edm. Ik heb echter al gehoord dat er gemeenten zijn die akten ouder dan 6 maand niet meer willen overschrijven.

josv

Citaat van: Rich op donderdag  4 oktober 2012, 13:17:34
Maar dat wil dan nog niet zeggen dat je huwelijk erkend is. Dat is dus wel heel iets anders.

Rich, een huwelijk dat in de PH volledig volgens de wetten voltrokken wordt is in NL ook geldig. Het wordt gewoon geregistreerd mits alle ( gecertificeerde etc. ) documenten aanwezig zijn. Toevallig was ik 4 weken geleden in Den Haag om alles in te leveren. Kan wel lang duren voordat je alles binnen hebt. Het schijnt er erg druk te zijn. :floet:

Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Mawibata

Citaat van: josv op donderdag  4 oktober 2012, 13:47:31


Kan wel lang duren voordat je alles binnen hebt. Het schijnt er erg druk te zijn. :floet:



Jos, was er geen fixer dan ?     :lachen:
Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.