Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

rijbewijs halen in de filippijnen

Gestart door bruno13, zaterdag 28 juni 2014, 14:40:54

Vorige topic - Volgende topic

opinie

Citaat van: Yoghurt69 op maandag 13 maart 2017, 01:08:12
Die theorie wordt al een huzarenstuk gezien het examen niet in de Engelse taal kan afgelegd worden.
Haar rijstijl is onvoldoende (lees gevaarlijk) om nog maar aan het praktijk examen te denken.
Alle hulp of advies is welkom.

Het kan wel in het Engels, ongeveer. Er mag een examen afgelegd worden m.b.v. bijstand van een beëdigd tolk Frans, Duits of Engels. Het is het examencentrum dat de tolk kiest en je betaalt per keer 50 euro extra.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

opinie

Citaat van: stijn54 op maandag 13 maart 2017, 09:58:25
In Belgie is er geen verplichte scholing!

Deels wel!
http://www.goca.be/upload/documents_rbpc/brochures/Doc_130-WN_theorie_NL_VLA.pdf
Na tweemaal niet slagen voor het theorie-examen moet u minimum 12 uur theorieonderricht volgen in een erkende rijschool.

Citaat van: stijn54 op maandag 13 maart 2017, 09:58:25
Ik ken genoeg filipna die met aoutorijden, hangt van de persoon af.

Men moet zich één voelen met het voertuig. Net zoals je niet moet nadenken over hoe en wanneer je voet opheffen tijdens het stappen, moet je automatisch alles doen met de auto.
Dat is enkel te bereiken door oefenen. Je mag geen tijd verliezen door je af te vragen waar de pedalen hangen of de juiste versnelling is.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Michaela

Naar mijn mening is het verstandig voor ons (pinay) zowel de praktijk en de theorie af te leggen hier in Nederland of Belgie. De verkeersregels in Filippijnen is heel anders dan hier, bv: wie lef heeft heeft voorrang in Filippijnen, pinay en pinoys hebben laks aan de regels.
Een aantal jaren laten fietsen naar inburgeringscursus is zeker ook helpend om de verkeersregels te begrijpen. Bij mij is het zo gegaan, Ik kwam eind 2000 hier in Nederland, elke dag met de fiets naar Nederlandse les. In 2002 begonnen met zelfstandig theorie les met cd rom, in 2003 al af en toe begonnen met praktijk en dan gestopt vanwege de zwangerschap, in 2005 geslaagd met theorietoes, en in 2006 toen mijn theoriecertificaat bijna verlopen was had ik alsnog mijn praktijktoes gehaald! wat een feest en opluchting na al die jaren  :applaus:
Het advies van mijn rijinstructeur luidde: Zodra je je rijbewijs gehaald heb bij de gemeente, moet je meteen rijden op de snelweg, dit om simpele reden: je angst overwinnen, tis trouwens de eerste keer dat je alleen rijd. Tis mij gelukt!  :applaus: :applaus: Sindsdien ben ik de chauffeur thuis  :happy:
Het is een proces, en je kunt het niet versnellen, anders is een pinay een gevaar op de weg..

bananacreek

Tot voor kort kon je voor 2500 pesos een rijbewijs kopen  in Dumaguete (3000 Cebu city)...maar dat is nu allemaal over....en kan niet meer hoorde ik vandaag...

peldoman

Davao 5000 pesos van een politieman, ik heb het niet gedaan.
Die persoon die het wel gedaan heeft kreeg 2 maand geleden een aanrijding.
Bleek het rijbewijs niet bij LTO geregistreerd te staan, walang problema nu.

Yoghurt69

Citaat van: Pinkpanther op maandag 13 maart 2017, 09:54:13
Ik sluit niet uit dat een Fixer , een nep rijbewijs geleverd heeft.....is heel makkelijk aan te komen in Manila en Cebu...
Divorsia Mnl is alles fake te koop , ID kaart Rijbewijs Schooldiploma   I Phone etc. etc.

PP   :nederlandsevlag: :smiley-philippines: :nederlandsevlag:
helemaal geen fixer gebruikt, rechtstreeks en correct alles via LTO in Davao behaald

Citaat van: opinie op maandag 13 maart 2017, 10:43:28
Citaat van: Yoghurt69 op maandag 13 maart 2017, 01:08:12
Die theorie wordt al een huzarenstuk gezien het examen niet in de Engelse taal kan afgelegd worden.
Haar rijstijl is onvoldoende (lees gevaarlijk) om nog maar aan het praktijk examen te denken.
Alle hulp of advies is welkom.

Het kan wel in het Engels, ongeveer. Er mag een examen afgelegd worden m.b.v. bijstand van een beëdigd tolk Frans, Duits of Engels. Het is het examencentrum dat de tolk kiest en je betaalt per keer 50 euro extra.
die tolk is geen probleem wel de kennis en interpretatie van onze verkeer-regels

@ Michaela: proficiat voor je rijbewijs en je bijna foutloze beheersing van onze taal.
Mijn vriendin heeft al 40 km. op een autostrade gereden, dat is niet zo moeilijk. Dagelijks fiets ze 's morgens naar school en 's namiddag gaan werken gedurende het laatste jaar.
Door de weigering van omwisseling heb ik nu niet meer de mogelijkheid om haar nog verder op te leiden tot een veilige chauffeur naar onze normen.
Wij als Belgen zijn van kindsbeen af de verkeer-regels bijgebracht en daarmee opgegroeid.
Heb zelf al verschillende mensen opgeleid hier maar om een pinay onze rijstijl bij te brengen is toch even wat meer tijd nodig hoor.

@ peldoman: kan ik ergens die registratie checken?

BTW: in Manila met de auto rijden is zowat het enige die ik daar leuk vind

peldoman

Ik neem aan dat het alleen bij LTO te checken is.
Zou het zo niet weten.

Hou er wel rekening mee dat als je iets overkomt, JIJ altijd de pineut bent!!
Of je moet voor heel veel geld een advocaat in de arm nemen.
Engelsman hier in korte tijd 3 ongevallen, absoluut niet zijn schuld (zijn woorden)  maar wel kassa voor hem.
Oh ja, hij had een goede verzekering,  :lachen:

Yoghurt69

Net daarom was ik mijn pinay zo goed aan het opleiden, zodat zij ook in de Filipijnen het stuur kan nemen.
Je kan toch niet ontkennen dat eigen vervoer je vrijheid, veiligheid, comfort en snelheid van reizen drastisch verhoogd in  :smiley-philippines:
Al dan niet met de ganse familie op de achterbank  :lachen:

Luc

Citaat van: peldoman op maandag 13 maart 2017, 14:48:30
Hou er wel rekening mee dat als je iets overkomt, JIJ altijd de pineut bent!!
Of je moet voor heel veel geld een advocaat in de arm nemen.
Engelsman hier in korte tijd 3 ongevallen, absoluut niet zijn schuld (zijn woorden)  maar wel kassa voor hem.

Dashcam aanschaffen  :jajaja:
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Pinkpanther

Is het trouwens toegestaan een Dashcam te gebruiken in the PHP  ??
En wordt het ook als bewijs toegestaan >>
In NL mag het wel maar in diverse Europeesche landen mag het niet !!

PP   :nederlandsevlag: :smiley-philippines: :nederlandsevlag: