Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Armere mensen helpen

Gestart door Christof, woensdag 30 juli 2014, 23:21:27

Vorige topic - Volgende topic

robert van dijck

Citaat van: peldoman op vrijdag 22 augustus 2014, 10:28:20
Als je als (gewone) arbeider zo'n â,¬15 a â,¬1600,00 netto per maand hebt is het al moeilijk.
En dat zijn normale salarissen hier.
Gezin met 1 of 2 kinderen en 1 inkomen.

Huur â,¬650,00
Ziektekosten â,¬225,00
Gas/water licht â,¬170,00
Auto â,¬100,00
Verzekeringen â,¬50,00
Internet/tv/telefoon â,¬50,00
Voedsel/pilsje  â,¬300,00

Zit je al op â,¬1545,00 komt kleding en schoeisel nog bij, je wilt eens met je kids naar Mc.Donalds , etc.
Elke 7 jaar jaar moeten er zaken vervangen worden, wasmachine, tv , nieuwe computer etc.

Wat Amice zegt, Jens heeft geluk, eigen bedrijf gehad of nog heeft, dat is niet de doorsnee arbeider.




slechts 300â,¬ voor eten, en dat met een gezin van 4 personen?,  ik woon moederziel alleen hier in   :belgiesmiley: en consumeer ongeveer  300â,¬ per maand voor eten (géén alcohol)

gosternokke

Kinderbijslag ?      Ja das geen vetpot in  :nederlandsevlag:  Ik weet niet hoeveel ze in  :belgiesmiley: vangen, is beter dacht ik , daar heb je ook een geboortepremie toch ?

Ik vang per kwartaal ongeveer 450 euro voor 2 kids. dus das 150 per maand kinderbijslag zeg maar..  Ik had voorheen ook maandelijks een kindgebonden budget, van een paar honderd euro, maar  door strengere regels gaat dat aan me voorbij nu.

peldoman

Citaat van: robert van dijck op vrijdag 22 augustus 2014, 18:31:59
Citaat van: peldoman op vrijdag 22 augustus 2014, 10:28:20
Als je als (gewone) arbeider zo'n â,¬15 a â,¬1600,00 netto per maand hebt is het al moeilijk.
En dat zijn normale salarissen hier.
Gezin met 1 of 2 kinderen en 1 inkomen.

Huur â,¬650,00
Ziektekosten â,¬225,00
Gas/water licht â,¬170,00
Auto â,¬100,00
Verzekeringen â,¬50,00
Internet/tv/telefoon â,¬50,00
Voedsel/pilsje  â,¬300,00

Zit je al op â,¬1545,00 komt kleding en schoeisel nog bij, je wilt eens met je kids naar Mc.Donalds , etc.
Elke 7 jaar jaar moeten er zaken vervangen worden, wasmachine, tv , nieuwe computer etc.

Wat Amice zegt, Jens heeft geluk, eigen bedrijf gehad of nog heeft, dat is niet de doorsnee arbeider.




slechts 300â,¬ voor eten, en dat met een gezin van 4 personen?,  ik woon moederziel alleen hier in   :belgiesmiley: en consumeer ongeveer  300â,¬ per maand voor eten (géén alcohol)
Het is maar een gok, ik weet niet wat het kost voor een gezin van 4 personen.
Ikzelf, ben alleen, ben ongeveer â,¬200,00 per maand kwijt aan alleen eten, 15 x maandmenu Chinees , 1 menu is voor 2 dagen.
En dan 20 flessen witte wijn a â,¬3,00 per maand, ik drink niet elke dag!

Luc

Citaat van: peldoman op vrijdag 22 augustus 2014, 18:44:58
Citaat van: robert van dijck op vrijdag 22 augustus 2014, 18:31:59
Citaat van: peldoman op vrijdag 22 augustus 2014, 10:28:20
Als je als (gewone) arbeider zo'n â,¬15 a â,¬1600,00 netto per maand hebt is het al moeilijk.
En dat zijn normale salarissen hier.
Gezin met 1 of 2 kinderen en 1 inkomen.

Huur â,¬650,00
Ziektekosten â,¬225,00
Gas/water licht â,¬170,00
Auto â,¬100,00
Verzekeringen â,¬50,00
Internet/tv/telefoon â,¬50,00
Voedsel/pilsje  â,¬300,00

Zit je al op â,¬1545,00 komt kleding en schoeisel nog bij, je wilt eens met je kids naar Mc.Donalds , etc.
Elke 7 jaar jaar moeten er zaken vervangen worden, wasmachine, tv , nieuwe computer etc.

Wat Amice zegt, Jens heeft geluk, eigen bedrijf gehad of nog heeft, dat is niet de doorsnee arbeider.




slechts 300â,¬ voor eten, en dat met een gezin van 4 personen?,  ik woon moederziel alleen hier in   :belgiesmiley: en consumeer ongeveer  300â,¬ per maand voor eten (géén alcohol)
Het is maar een gok, ik weet niet wat het kost voor een gezin van 4 personen.
Ikzelf, ben alleen, ben ongeveer â,¬200,00 per maand kwijt aan alleen eten, 15 x maandmenu Chinees , 1 menu is voor 2 dagen.
En dan 20 flessen witte wijn a â,¬3,00 per maand, ik drink niet elke dag!


Ik kom in ieder geval met 300â,¬ per maand (3 personen) bijlange niet toe in  :belgiesmiley:

Als je een eigen huis hebt (afbetaald) dan kun je met 1 inkomen nog toekomen. Met huren ga je zwarte sneeuw zien met 4 personen. Huis kopen kun je vergeten. Daarvoor ga je nooit een hypotheek krijgen.

Eten is idd goedkoop geworden. Naar het restaurant gaan  :neeneenee:

Het zijn de vaste kosten die je de das omdoen. Als je hier net woont merk je daar niks van. Na 1 jaar komen de brieven met venstertjes af. Volgende week weer onroerende voorheffing  :negatief: net deze maand brandverzekering betaald en kwartaal voorschot water (1OOâ,¬). Voor 100 m3 water betaal je al snel tegen de 500â,¬ per jaar (tegenwoordig inclusief milieutaksen en kosten riolering) en 100m3 dat lukt je niet met 4 personen. Tenzij je met 4 in hetzelfde water een bad neemt zoals 50 jaar geleden in zo een zinken badkuip. 

There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: Amice op vrijdag 22 augustus 2014, 09:49:01
Ken ook ondernemers die na jarenlang ploeteren het florerend bedrijf overdoen aan zoon .

Dan kan Jens wel zeggen dat je dan iets verkeerd hebt gedaan, maar dat is dan wel mooie praat nu hij geluk heeft gehad met de overname door zijn zonen.


zonder  geluk vaart niemand wel , das makkelijk zat :neeneenee: ik was straatmaker van beroep [zelfstandig] dat wel. en ind heb ik een zoon die dat beroep ook uitoefent, en deze jonge man verdiend naar mijn mening het zout in de pap niet met zijn werkzaam heden , terwijl hij echt hard werkt . maar hij wil niets anders dan straat maken,  dat is zijn lust en zijn leven en natuurlijk zijn keuze . en ik vind het uiteraard een pracht beroep maar daar kun je vandaag de dag niet meer de kost mee verdienen. in ieder geval niet zo als wij vroeger. maar hij is er tevreden mee.   ik heb er ook één die ziet het leven geheel anders een echte zakenman , die heeft in zijn jonge leven nog nooit lichamelijk  gezweet zo als ik vroeger, maar die heeft het verstand op de juiste plaats zitten en is een ras echte zakenman, deze jonge man runt een schutting bedrijf en is in 5 jaar tijd uit gegroeid naar 1 van de grootsten in Nederland. hij doet meer dan 12,000 meter schuttingen per jaar ,daar komen de nodige schuren overkappingen en carports nog bij . dit alles in eigen beheer.
ik ben zeker trots op deze jongeman , maar op mijn straatmaker niets minder.  tis maar net hoe hoog je de lat legt, en hoe je wil leven.
geluk moet je afdwingen niet meer en niet minder.

maar wat ik er eigenlijk mee zeggen wil ?.    dit is in Nederland mogelijk en in veel andere landen NIET. dus slapen doen we s,nachts.   
   

           
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

gosternokke

@ Luc,   Oei das straf . 100 kuub water voor 500 Euro= 5 euro per kuub, das wel heel duur water. In  :nederlandsevlag: scharreld de prijs van een kuub rond de 1 Euro.

Dus in :belgiesmiley: 5 keer duurder  :ikkeniebegrijp:

Luc

Citaat van: gosternokke op zaterdag 23 augustus 2014, 15:37:14
@ Luc,   Oei das straf . 100 kuub water voor 500 Euro= 5 euro per kuub, das wel heel duur water. In  :nederlandsevlag: scharreld de prijs van een kuub rond de 1 Euro.

Dus in :belgiesmiley: 5 keer duurder  :ikkeniebegrijp:

Het zit er niet ver vanaf. Hangt van de gemeente af.

Een 4-persoonsgezin verbruikt gemiddeld 129 m³ leidingwater per jaar en betaalt hiervoor 475 â,¬ aan zijn watermaatschappij, zijnde 184 â,¬ voor de drinkwaterlevering en 291 â,¬ voor de afvalwatersanering.

http://www.vmm.be/water/drinkwaterfactuur/studies-en-onderzoek/de-drinkwaterprijs-is-sterk-verschillend-in-vlaanderen
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Ronny55

Citaat van: Luc op zaterdag 23 augustus 2014, 19:43:11
Citaat van: gosternokke op zaterdag 23 augustus 2014, 15:37:14
@ Luc,   Oei das straf . 100 kuub water voor 500 Euro= 5 euro per kuub, das wel heel duur water. In  :nederlandsevlag: scharreld de prijs van een kuub rond de 1 Euro.

Dus in :belgiesmiley: 5 keer duurder  :ikkeniebegrijp:

Het zit er niet ver vanaf. Hangt van de gemeente af.

Een 4-persoonsgezin verbruikt gemiddeld 129 m³ leidingwater per jaar en betaalt hiervoor 475 â,¬ aan zijn watermaatschappij, zijnde 184 â,¬ voor de drinkwaterlevering en 291 â,¬ voor de afvalwatersanering.

http://www.vmm.be/water/drinkwaterfactuur/studies-en-onderzoek/de-drinkwaterprijs-is-sterk-verschillend-in-vlaanderen
:belgiesmiley: is inderdaad duur met het water , elke liter water gaat als afvalwater door de riolering + het oppervlakte water, dat is hetgeen op je dak valt(regen) wordt er ook bijgeteld, op dat volume betaal je de sanering dan nog eens extra voor de riolering op zich. Niet tedereen is aangesloten op de riolering.....die betalen geen riolering maar wel watersanering......dat noemen ze dan millieuheffing....Klinkt beter dan legale diefstal.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Pinocchio

Citaat van: Luc op zaterdag 23 augustus 2014, 19:43:11

Een 4-persoonsgezin verbruikt gemiddeld 129 m³ leidingwater per jaar en betaalt hiervoor 475 â,¬ aan zijn watermaatschappij, zijnde 184 â,¬ voor de drinkwaterlevering en 291 â,¬ voor de afvalwatersanering.


Om een waterfactuur in Belgie te ontleden moet je voor boekhouder hebben gestudeerd.

Voor de gewone leek komt het evenwel hier op neer:

-Abonementsvergoeding (huur meter) +/- 45 Euro per jaar.
-Kostprijs water                               +/-  4,2 Euro / m3
-korting  ( een aantal m3 gratis/jaar)  +/-  2,3 Euro / m3                                     

Dat alles verdeeld in stukjes en brokjes over het jaar gespreid tot je er niet meer uit wijs raakt

klootzakken (voorheen Jens)

TIP . 1 de hoofdkraan dicht. 2 de meter andersom zetten. 3 de hoofdkraan los. 4 de meter loopt nu anders om .5 pas op de je het water bedrijf geen water levert .

is dit diefstal ........? JA .         word de gewone man iedere dag bestolen.........? JA.

:lachen:
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.