Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Leuk beach resort in Bohol

Gestart door ron, zaterdag 27 oktober 2012, 11:35:45

Vorige topic - Volgende topic

ron

Ben opzoek naar een leuk beach resort in Bohol.
Plan is om daar ergens tussen kerst en eerste week januari naar toe te gaan.
Iemand misschien ideeen / tips voor een leuk beach resort aldaar ?

Rich

Dumaluan beach resort is goed en rustig.

Panglao beach :  Casa Nino beach resort is ook goed, en is gelegen in een zijstraatje van de "promenade" op een 50 meter wandelen van beach.

Allebei aanraders. :thumb:
Rich de Nederbelg.

ron

Tnxs Rich,

ziet er naar uit dat het deze gaat worden http://www.linawbeachresort.com , rest of de resorts geven allemaal aan al volgeboekt te zijn gedurende de periode dat wij willen.

PHwaarde

Citaat van: ron op woensdag 31 oktober 2012, 10:46:42
Tnxs Rich,

ziet er naar uit dat het deze gaat worden http://www.linawbeachresort.com , rest of de resorts geven allemaal aan al volgeboekt te zijn gedurende de periode dat wij willen.

Is idd een goede keus. Ben ik vorig jaar een weekje verbleven. Kamers zijn schoon, & ruim. Tip, boek een kamer aan de voorzijde op de 1e verdieping. Dan heb je "seaview", en meer privacy. Er loopt namelijk een pad langs de kamers op de onderste verdieping waar iedereen langs loopt die richting restaurant gaat. De zee is helaas niet echt geschikt om te zwemmen daar. Veel zeewier, & gedurende eb trekt de zee ver weg.   

ron

Citaat van: PHwaarde op zondag  9 december 2012, 08:15:06
Is idd een goede keus. Ben ik vorig jaar een weekje verbleven. Kamers zijn schoon, & ruim. Tip, boek een kamer aan de voorzijde op de 1e verdieping. Dan heb je "seaview", en meer privacy. Er loopt namelijk een pad langs de kamers op de onderste verdieping waar iedereen langs loopt die richting restaurant gaat. De zee is helaas niet echt geschikt om te zwemmen daar. Veel zeewier, & gedurende eb trekt de zee ver weg.   

Phwaarde bedankt voor je reactie.
Ziet er op de website goed uit en kwam een paar goede recenties tegen op internet dus ben benieuwd.
Heb helaas dan wel een kamer beneden maar is niet anders resort is verder volgeboekt in de periode dat wij gaan.
ze gaven wel netjes aan tijdens de boeking dat de zee inderdaad niet veel was maar naar wat ik begreep zijn er op redelijke afstand zat mogelijkheden om in zee te zwemmen.

Heb je nog leuke tips voor de omgeving van het resort ?

PHwaarde

Citaat van: ron op zondag  9 december 2012, 10:19:08
Citaat van: PHwaarde op zondag  9 december 2012, 08:15:06
Is idd een goede keus. Ben ik vorig jaar een weekje verbleven. Kamers zijn schoon, & ruim. Tip, boek een kamer aan de voorzijde op de 1e verdieping. Dan heb je "seaview", en meer privacy. Er loopt namelijk een pad langs de kamers op de onderste verdieping waar iedereen langs loopt die richting restaurant gaat. De zee is helaas niet echt geschikt om te zwemmen daar. Veel zeewier, & gedurende eb trekt de zee ver weg.  

Phwaarde bedankt voor je reactie.
Ziet er op de website goed uit en kwam een paar goede recenties tegen op internet dus ben benieuwd.
Heb helaas dan wel een kamer beneden maar is niet anders resort is verder volgeboekt in de periode dat wij gaan.
ze gaven wel netjes aan tijdens de boeking dat de zee inderdaad niet veel was maar naar wat ik begreep zijn er op redelijke afstand zat mogelijkheden om in zee te zwemmen.

Heb je nog leuke tips voor de omgeving van het resort ?

In de directe omgeving is niet veel te doen. Het resort ligt aan een zeer rustig strand. Als je van hun terrein afloopt, kom je in een klein dorpje terecht waar alleen een lokale foodstore ligt voor chipsnacks/frisdrank & load voor je mobieltje. Wil je er echt op uit, dan ben je aangewezen op de tours die je gewoon aan de balie v/h resort kunt boeken. Hou je van rust (lees: niet constant lastig gevallen worden door verkopers op het strand), relaxen in het zwembad, & massage, dan zit je hier goed. Voor heftig uitgaansleven dien je elders te wezen.

ron

Citaat van: PHwaarde op zondag  9 december 2012, 08:15:06
In de directe omgeving is niet veel te doen. Het resort ligt aan een zeer rustig strand. Als je van hun terrein afloopt, kom je in een klein dorpje terecht waar alleen een lokale foodstore ligt voor chipsnacks/frisdrank & load voor je mobieltje. Wil je er echt op uit, dan ben je aangewezen op de tours die je gewoon aan de balie v/h resort kunt boeken. Hou je van rust (lees: niet constant lastig gevallen worden door verkopers op het strand), relaxen in het zwembad, & massage, dan zit je hier goed. Voor heftig uitgaansleven dien je elders te wezen.

Perfect dus :D  ik hou wel van een beetje rust , uitgaan soms is leuk maar dat zoek ik dan zelf wel op kan ik het tenminste ook weer achter me laten en hoef ik er niet in te slapen.
De irritante verkopers aan het strand heb ik in Boracay al meer dan genoeg gehad vorig jaar en werdt er zachtjes gezegt stront ziek van had al een beetje hoop deze niet te veel aan te treffen op Bohol.
Wil er wel op uit ja wat dingen zien van het eiland dus zullen wel dagtours worden zit er ook aan te denken een lichte motorfiets te huren en zelf er op uit te trekken.