Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Ik ga op reis en neem mee

Gestart door pepefrombelgium, woensdag 2 januari 2013, 22:20:51

Vorige topic - Volgende topic

pepefrombelgium

Dit weekend vertrek ik voor mijn eerste bezoek aan Manilla, meerbepaald Makati.
Tijd om de koffer zo stilaan te pakken.
Ik heb al wat tips gekregen, wat goede raad.
Wat moet ik nu absoluut meenemen?
Cadeautje voor de vriendin natuurlijk, wat kledij, wat basismedicijnen.
Maar wat nog?

vvjoris


Wat zeker niet: "formele" kledij, kousen, 'gesloten' schoenen
Om cadeau te geven: alleszins chocolade, cosmetica (maar dat wist je al), afhankelijk van de smaak van je vriendin, bijvoorbeeld corned beef, dat hebben ze ginder ook, maar als die uit een 'vreemd' land komt is dat 'beter' (al zit er net hetzelfde in het blikje)
Lichte kledij (ik dacht ik koop dat ginder, maar ik heb in vergelijking met de meeste Filipino's wel een erg grote maat)
Vergeet uw hepatitis spuit niet (op voorhand)
Malariamedicatie als je naar risicogebieden gaat (in stedelijk gebied niet nodig)
Anti-mug middel met Deet
Zangtalent voor Karaoke

Goeie reis !!!!!

Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Kano

Neem ook absoluut geld mee en/of bankkaarten  :lachen:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Bulldozer

Citaat van: vvjoris op woensdag  2 januari 2013, 22:43:26
Wat zeker niet: "formele" kledij, kousen, 'gesloten' schoenen
Zou ik wel meenemen. Als je 's avonds uit gaat in Makati heb je wel eens kans dat je in een korte broek en slippers er niet in komt.

vvjoris

Citaat van: Bulldozer op woensdag  2 januari 2013, 23:54:16
Citaat van: vvjoris op woensdag  2 januari 2013, 22:43:26
Wat zeker niet: "formele" kledij, kousen, 'gesloten' schoenen
Zou ik wel meenemen. Als je 's avonds uit gaat in Makati heb je wel eens kans dat je in een korte broek en slippers er niet in komt.
Kan, daar ben ik nooit geweest, ik 'mag' zoiets niet aandoen van Janice....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

pepefrombelgium

Ik heb de nodige vaccinaties,
maar ik kan nergens mijn inentingskaart meer vinden.
Wordt hierop nagekeken, moet men hiervoor een bewijs van vaccinatie kunnen voorleggen?

O.B.Bommel

Citaat van: pepefrombelgium op donderdag  3 januari 2013, 08:37:03
Ik heb de nodige vaccinaties,
maar ik kan nergens mijn inentingskaart meer vinden.
Wordt hierop nagekeken, moet men hiervoor een bewijs van vaccinatie kunnen voorleggen?
Nee
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Marinero

Citaat van: Bulldozer op woensdag  2 januari 2013, 23:54:16
Citaat van: vvjoris op woensdag  2 januari 2013, 22:43:26
Wat zeker niet: "formele" kledij, kousen, 'gesloten' schoenen
Zou ik wel meenemen. Als je 's avonds uit gaat in Makati heb je wel eens kans dat je in een korte broek en slippers er niet in komt.

En zo kom je er in bepaalde overheidsgebouwen dus ook niet in  :jajaja:

pepefrombelgium

Chocolade..ok..
maar welke chocolade? Wij hebben veel keuze hé!
Cosmetica..geen probleem :)

Marinero

Ik heb zelf veel plezier gehad van een zaklamp met laadstation als de stroom weer eens uitviel. Reisstekkers kun je ook goed gebruiken, maar je kan ze daar ook makkelijk in de supermarkt kopen, omdat een hoop buitenlandse apparatuur in zo'n balikbayan box aankomt en dan past de stekker niet.

Ik probeer juist kleding mee te nemen want de kleine maatjes hier blijven altijd over  :jajaja: en dr zitten goede merken tussen uit italie waar ze in de filipijnen heel erg blij mee zijn. Of uit parijs  :thumb:  :kusxe8:

Zorg dat je ook een creditcard hebt, erg makkelijk (ook voor criminelen trouwens)  :haha:

En ik kon eigenlijk nergens een lagere factor zonnebrand vinden - maar dat zal wel weer aan mij liggen - alleen maar van dat heavy duty "ik sta de hele dag in de zon" spul waar je wit van uitslaat.

Vitaminepilletjes (kreeg na een week knallende koppijn???) als ik die nam had ik geen hoofdpijn meer.  :weetikniet: Placebo effect? hypochonder?