Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Ik ga op reis en neem mee

Gestart door pepefrombelgium, woensdag 2 januari 2013, 22:20:51

Vorige topic - Volgende topic

Baliw-katok

Citaat van: pepefrombelgium op donderdag  3 januari 2013, 09:29:23
Chocolade..ok..
maar welke chocolade? Wij hebben veel keuze hé!
Cosmetica..geen probleem :)

Gewone repen melkchocolade van Côte d'Or of "zeevruchten" van Guylian, of die eindejaarspakketjes in Aldi ... zolang er op staat "made in belgium" smaakt ze dubbel zo lekker.

Rich

Citaat van: pepefrombelgium op donderdag  3 januari 2013, 09:29:23
Chocolade..ok..
maar welke chocolade? Wij hebben veel keuze hé!
Cosmetica..geen probleem :)


Hagelslag   :lachen:  :jajaja:  :thumb:
Rich de Nederbelg.

yepyep

Citaat van: Marinero op donderdag  3 januari 2013, 09:41:30

Vitaminepilletjes (kreeg na een week knallende koppijn???) als ik die nam had ik geen hoofdpijn meer.  :weetikniet: Placebo effect? hypochonder?


Koppijn kan best uitdroging zijn door zon of airco. Onze airco gebruiken we 's nachts en daardoor wordt de lucht (de laatste tijd) erg droog, waardoor ik 's morgens weleens met kopppijn opsta.

Bulldozer

Citaat van: vvjoris op donderdag  3 januari 2013, 00:03:36
Citaat van: Bulldozer op woensdag  2 januari 2013, 23:54:16
Citaat van: vvjoris op woensdag  2 januari 2013, 22:43:26
Wat zeker niet: "formele" kledij, kousen, 'gesloten' schoenen
Zou ik wel meenemen. Als je 's avonds uit gaat in Makati heb je wel eens kans dat je in een korte broek en slippers er niet in komt.
Kan, daar ben ik nooit geweest, ik 'mag' zoiets niet aandoen van Janice....
Waarom mag je dat niet? Ik wordt als we naar bepaalde gelegenheden gaan wel verzocht door mijn vrouw om "fatsoenlijke" kleding aan te trekken. Voel me ook niet echt op mijn gemak als ik de enigste ben in korte broek en slippers terwijl ieder ander er keurig uit ziet. En inderdaad overheidsgebouwen. Je zou maar naar de ambassade moeten omdat je paspoort kwijt is ofzo...  :floet:

vvjoris

Citaat van: Bulldozer op donderdag  3 januari 2013, 10:43:16
Citaat van: vvjoris op donderdag  3 januari 2013, 00:03:36
Citaat van: Bulldozer op woensdag  2 januari 2013, 23:54:16
Citaat van: vvjoris op woensdag  2 januari 2013, 22:43:26
Wat zeker niet: "formele" kledij, kousen, 'gesloten' schoenen
Zou ik wel meenemen. Als je 's avonds uit gaat in Makati heb je wel eens kans dat je in een korte broek en slippers er niet in komt.
Kan, daar ben ik nooit geweest, ik 'mag' zoiets niet aandoen van Janice....
Waarom mag je dat niet? Ik wordt als we naar bepaalde gelegenheden gaan wel verzocht door mijn vrouw om "fatsoenlijke" kleding aan te trekken. Voel me ook niet echt op mijn gemak als ik de enigste ben in korte broek en slippers terwijl ieder ander er keurig uit ziet. En inderdaad overheidsgebouwen. Je zou maar naar de ambassade moeten omdat je paspoort kwijt is ofzo...  :floet:
Voor haar is dat veel te formeel, "boastfull", dat heeft ze niet graag ... ma ja nu er toch over trouwen gesproken wordt zullen we vroeg of laat naar de ambassade in Manila moeten, dus zal ik me maar eens behoorlijk kleden ginder ... pas op ze wil wel altijd dat ik er proper uitzie, en ze is ook heel proper op 'haarzelf' ... Ik lach er altijd mee dat ik op 10 minuten klaar ben in de badkamer en zij er anderhalf uur over doet ('t is natuurlijk ook een vrouw é...)
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

mike-bel

ja, een hemd , lange zomerbroek en zomerschoenen heb je zowiezo mee

of stap op het vliegtuig in belgie, in januari,  in t-shirt, short & slippers ?   :denk:






vvjoris

Citaat van: yepyep op donderdag  3 januari 2013, 10:29:09
Citaat van: Marinero op donderdag  3 januari 2013, 09:41:30

Vitaminepilletjes (kreeg na een week knallende koppijn???) als ik die nam had ik geen hoofdpijn meer.  :weetikniet: Placebo effect? hypochonder?


Koppijn kan best uitdroging zijn door zon of airco. Onze airco gebruiken we 's nachts en daardoor wordt de lucht (de laatste tijd) erg droog, waardoor ik 's morgens weleens met kopppijn opsta.

Vitamines daar zijn ze idd. verzot op ... ik neem er altijd mee van 'kruidvat', daar heb je dikwijls 2 + 1 en zo, en veel verschillende soorten ....
Ik heb er nooit hoofdpijn gehad, maar de airco mag ook niet te 'laag' staan, anders heeft ze het koud ...aan 25° C ....
Heb ook wel Ibobrofen bij, maar dat dient dan ook om in te nemen na overdreven San Miguel of Tanduay verbruik ....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

mike-bel

#17
en middel tegen diarree, altijd handig ..

en misschien ook belangrijk, (thans voor mezelf), stel zo weinig mogelijk uw "rijkdom" ten toon
zoals geld, dure horloge, camera,... noemmaar of maw  "blijf onder de radar" of  "down to earth" 
maar dat dit geldt uiteraard niet alleen voor de Philippijnen.

goede reis !

Marinero

Citaat van: mike-bel op donderdag  3 januari 2013, 11:32:23
en middel tegen diarree, altijd handig ..

:jajaja: oh JA! don't get me started on that one! standaard riedel: ORS, Loperamide, actief kool!

:jajaja: :jajaja:

gosternokke

Citaat van: Bulldozer op donderdag  3 januari 2013, 10:43:16
Citaat van: vvjoris op donderdag  3 januari 2013, 00:03:36
Citaat van: Bulldozer op woensdag  2 januari 2013, 23:54:16
Citaat van: vvjoris op woensdag  2 januari 2013, 22:43:26
Wat zeker niet: "formele" kledij, kousen, 'gesloten' schoenen
Zou ik wel meenemen. Als je 's avonds uit gaat in Makati heb je wel eens kans dat je in een korte broek en slippers er niet in komt.
Kan, daar ben ik nooit geweest, ik 'mag' zoiets niet aandoen van Janice....
Waarom mag je dat niet? Ik wordt als we naar bepaalde gelegenheden gaan wel verzocht door mijn vrouw om "fatsoenlijke" kleding aan te trekken. Voel me ook niet echt op mijn gemak als ik de enigste ben in korte broek en slippers terwijl ieder ander er keurig uit ziet. En inderdaad overheidsgebouwen. Je zou maar naar de ambassade moeten omdat je paspoort kwijt is ofzo...  :floet:


Klopt wat Bulldozer zegd ,veel overheidsgebouwen kom je met korte broek en slippers niet in.  Ik weet niet of het nog zo is maar het kantoor van Immigration  in Intramuros is er zo een.  Weet niet of het nog zo is, maar jaren terug wel.

En het staat zo lullig als je bij  iemand word uitgenodigd voor een feestje o.i.d. en je ben de enigste in korte broek.

 Trouwens als je  er geen bij je heb een nette broek voor 600 of 700 peso koop je al een nette broek , misschien nog wel voor minder.    En ook als men vrouw naar een kerk gaat ga ik daar niet in korte broek rondhangen.   Ik heb een hekel aan dichte schoenen ,dus bij kerkbezoek ga ik op slippers en neem men schoenen in een plastic tasje mee. Net voor ik binnenstap doe ik men schoenen aan, en waneer ik naar buiten stap deze snel weer uit te doen.