Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Ik ga op reis en neem mee

Gestart door pepefrombelgium, woensdag 2 januari 2013, 22:20:51

Vorige topic - Volgende topic

vvjoris

#30
Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op vrijdag  4 januari 2013, 01:05:59
Citaat van: vvjoris op donderdag  3 januari 2013, 21:14:06
Joris nu moet je natuurlijk zelf weten wat je doet in je relatie qua invulling, maar na een aantal recente posten van je krijg ik ineens zomaar de indruk dat Janice toch wel erg veel noten op haar zang heeft. Ik maak ook niet volledig de dienst uit, het sociale leven wordt merendeels door echtgenote ingevuld en dat interesseert me ook weinig, maar ze kan wel zoveel willen. Ik zal je een tip geven: Ze nemen alle ruimte die ze krijgen en terugveroveren is a hell of a job zie ik als ik om mij heen kijk. Tenzij je dit allemaal wilt natuurlijk.
Citaat
Ja, dat is zo, ik kan dat niet ontkennen. Gelukkig heb ik het talent uit te leggen en te overtuigen, zodat het uiteindelijk toch 'my way' gaat, al heb ik altijd wel een beetje water bij de wijn gedaan. Uitleggen en overtuigen is wel een lifetime job, en soms zeg ik ook 'you have to follow me on this', en soms zeg ik ook gewoon 'nee', en soms zeg ik ook 'je doet dat zo en zo, en niet anders' ....

Ik hoop dat je dat zeker weet allemaal, mijn echtgenote trekt haar eigen plan en laat mij maar lullen al leg ik het hartstikke duidelijk uit, ze zijn meesters in ja zeggen en nee doen en het komt toch regelmatig voor dat ik het even niet in de gaten heb hoe de zaken weer geregeld zijn dus moet het af en toe strak. Bij mij werkt je doet het zo en zo tenminste niet. Just to think about.......

En uiteraard krijg ik nooit gelijk, er is altijd een ja, maar......
Het is allemaal wel erg charmant maar geef de regie nooit uit handen en laat ik je dit verklappen, soms willen ze dat ook niet.

Dat zit in hun cultuur: rond de pot draaien, 'tegenpartij laten lullen', ja zeggen en toch 'anders' doen, maar als het erop aan komt moeten ze toch bijdraaien, anders is 'het vat af' (of is de geldkraan even dichtgedraaid) en op den duur leren ze het wel: "oei, ik moet het 'his way' doen, anders is het vat af ..." Eigenlijk gaat dat helemaal in tegen hoe ik wil omgaan met mijn partner, lief, vrouw: ik moet ze in bepaalde opzichten behandelen als een klein kind: belonen als ze 'braaf' is en straffen als ze stout is ....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Pjottr

Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op vrijdag  4 januari 2013, 01:05:59
Citaat van: vvjoris op donderdag  3 januari 2013, 21:14:06
Joris nu moet je natuurlijk zelf weten wat je doet in je relatie qua invulling, maar na een aantal recente posten van je krijg ik ineens zomaar de indruk dat Janice toch wel erg veel noten op haar zang heeft. Ik maak ook niet volledig de dienst uit, het sociale leven wordt merendeels door echtgenote ingevuld en dat interesseert me ook weinig, maar ze kan wel zoveel willen. Ik zal je een tip geven: Ze nemen alle ruimte die ze krijgen en terugveroveren is a hell of a job zie ik als ik om mij heen kijk. Tenzij je dit allemaal wilt natuurlijk.
Ja, dat is zo, ik kan dat niet ontkennen. Gelukkig heb ik het talent uit te leggen en te overtuigen, zodat het uiteindelijk toch 'my way' gaat, al heb ik altijd wel een beetje water bij de wijn gedaan. Uitleggen en overtuigen is wel een lifetime job, en soms zeg ik ook 'you have to follow me on this', en soms zeg ik ook gewoon 'nee', en soms zeg ik ook 'je doet dat zo en zo, en niet anders' ....

Ik hoop dat je dat zeker weet allemaal, mijn echtgenote trekt haar eigen plan en laat mij maar lullen al leg ik het hartstikke duidelijk uit, ze zijn meesters in ja zeggen en nee doen en het komt toch regelmatig voor dat ik het even niet in de gaten heb hoe de zaken weer geregeld zijn dus moet het af en toe strak. Bij mij werkt je doet het zo en zo tenminste niet. Just to think about.......

En uiteraard krijg ik nooit gelijk, er is altijd een ja, maar......
Het is allemaal wel erg charmant maar geef de regie nooit uit handen en laat ik je dit verklappen, soms willen ze dat ook niet.
[/quote]

Ik krijg de indruk dat zodra je met een Filipina in zee gaat je de regie al kwijt bent. Wat jij zegt is juist.In je gezicht zeggen ze ja maar achter je rug is het een nee. En als je haar er dan op aanspreekt is het eh... eh.. casse (omdat.......)
Nu na 14 jaar is het wel veel en veel minder hoor maar af en toe steekt het toch de kop op
Dus als je het over regie hebt.....? hahaha
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

kristof19

Ik vertrek ook vanavond voor een maand naar de Filippijnen.
Deze keer neem ik ook cash geld mee.
Waar wissel ik dit het best? In mabini street kreeg ik een goede koers de vorige keer.
Kan ik ook in Cagayan de Oro terecht om geld te wisselen of is het beter in Manila?

Bedankt

MadRed

Citaat van: kristof19 op vrijdag  4 januari 2013, 10:55:51
Ik vertrek ook vanavond voor een maand naar de Filippijnen.
Deze keer neem ik ook cash geld mee.
Waar wissel ik dit het best? In mabini street kreeg ik een goede koers de vorige keer.
Kan ik ook in Cagayan de Oro terecht om geld te wisselen of is het beter in Manila?

Bedankt

Ik ben net terug en deze keer kreeg ik in Manila telkens meer dan op andere plekken.
Zeker NIET op Boracay wisselen. Daar krijg je 2-3 peso per euro minder dan in Manila.

vvjoris

Citaat van: MadRed op vrijdag  4 januari 2013, 12:48:49
Citaat van: kristof19 op vrijdag  4 januari 2013, 10:55:51
Ik vertrek ook vanavond voor een maand naar de Filippijnen.
Deze keer neem ik ook cash geld mee.
Waar wissel ik dit het best? In mabini street kreeg ik een goede koers de vorige keer.
Kan ik ook in Cagayan de Oro terecht om geld te wisselen of is het beter in Manila?

Bedankt

Ik ben net terug en deze keer kreeg ik in Manila telkens meer dan op andere plekken.
Zeker NIET op Boracay wisselen. Daar krijg je 2-3 peso per euro minder dan in Manila.

Als ik cash wissel doe ik dat meestal in SM, omdat het nogal vlot (lees: snel vooruit) gaat, zouden die niet in al hun vestigingen dezelfde koers gebruiken?
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

kristof19

Citaat van: vvjoris op vrijdag  4 januari 2013, 13:55:01
Citaat van: MadRed op vrijdag  4 januari 2013, 12:48:49
Citaat van: kristof19 op vrijdag  4 januari 2013, 10:55:51
Ik vertrek ook vanavond voor een maand naar de Filippijnen.
Deze keer neem ik ook cash geld mee.
Waar wissel ik dit het best? In mabini street kreeg ik een goede koers de vorige keer.
Kan ik ook in Cagayan de Oro terecht om geld te wisselen of is het beter in Manila?

Bedankt

Ik ben net terug en deze keer kreeg ik in Manila telkens meer dan op andere plekken.
Zeker NIET op Boracay wisselen. Daar krijg je 2-3 peso per euro minder dan in Manila.

Als ik cash wissel doe ik dat meestal in SM, omdat het nogal vlot (lees: snel vooruit) gaat, zouden die niet in al hun vestigingen dezelfde koers gebruiken?

Ik had er geen weet van dat je in de SM-malls geld kon wisselen. Is dit aan een goede koers in SM Cebu?

Yoshi

Ik zit nu in Cebu en zit met een toch wel redelijk probleem. Ik wil geld afhalen met mijn maestro kaart aan de atm (met maestro logo), maar het wil niet lukken. Ik krijg steeds een foutmelding. Mijn kaart is wel degelijk geactiveerd voor wereldwijd gebruik. Ik heb het echt nodig omdat mijn visa een limiet heeft van 750. Iemand enig idee ervan wat ik fout doe? Hopelijk kan iemand met wat ervaring mij hiermee helpen :)

yepyep

Citaat van: Yoshi op vrijdag  4 januari 2013, 14:58:25
Ik zit nu in Cebu en zit met een toch wel redelijk probleem. Ik wil geld afhalen met mijn maestro kaart aan de atm (met maestro logo), maar het wil niet lukken. Ik krijg steeds een foutmelding. Mijn kaart is wel degelijk geactiveerd voor wereldwijd gebruik. Ik heb het echt nodig omdat mijn visa een limiet heeft van 750. Iemand enig idee ervan wat ik fout doe? Hopelijk kan iemand met wat ervaring mij hiermee helpen :)

Bij welke bank(en) pin je?

BPI, PNB, Metrobank zou je zo 10.000 pesos moeten kunnen opnemen. BDO is ook betrouwbaar, maar daar heb je weleens kans dat je maar 5000 pesos kan opnemen.
Kies je wel checkings account als je geld pint?


Yoshi

Citaat van: yepyep op vrijdag  4 januari 2013, 15:01:53
Citaat van: Yoshi op vrijdag  4 januari 2013, 14:58:25
Ik zit nu in Cebu en zit met een toch wel redelijk probleem. Ik wil geld afhalen met mijn maestro kaart aan de atm (met maestro logo), maar het wil niet lukken. Ik krijg steeds een foutmelding. Mijn kaart is wel degelijk geactiveerd voor wereldwijd gebruik. Ik heb het echt nodig omdat mijn visa een limiet heeft van 750. Iemand enig idee ervan wat ik fout doe? Hopelijk kan iemand met wat ervaring mij hiermee helpen :)

Bij welke bank(en) pin je?

BPI, PNB, Metrobank zou je zo 10.000 pesos moeten kunnen opnemen. BDO is ook betrouwbaar, maar daar heb je weleens kans dat je maar 5000 pesos kan opnemen.
Kies je wel checkings account als je geld pint?



Bedankt voor het snelle antwoord alvast. Heb 2 keer bij een verschillende BDO geprobeerd, maar kreeg steeds de foutmelding. Ik had wel checkingsaccount gekozen, maar wel voor 10,000. Misschien moet ik het morgen dan eens met 5,000 proberen. Hopelijk lukt dat wel en anders nog eens bij een andere bank proberen.

Marinero

#39
Ik heb checking account en saving account beide geprobeerd, ze werken allebei. Tegenwoordig doe ik in ieder land altijd maar savings, en dat werkt flitsend. Ik zou niet weten wat het verschil is. Je kan maar 1 keer per dag pinnen hè. Het maakt ook zeker uit welke bank je probeert, het maestro logo is zeker GEEN garantie dat het werkt. Vaak gaat het goed maar soms moet ik ook razend en tierend ;) een hele zooi atm's af voordat ik mijn geld heb.