Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Zamboanga City and Ozamis City; veilig?

Gestart door MrJean, zaterdag 11 mei 2013, 23:25:22

Vorige topic - Volgende topic

Ketelbinkie

Citaat van: Bulldozer op maandag 13 mei 2013, 02:23:16
Ketelbinkie heeft inderdaad gelijk met de opmerking dat je de eerste keer in de Filippijnen best wat kan rondreizen om wat van get land te zien, maar met de eerste opmerking ben ik het helemaal niet mee eens.

Komop zeg, je wilt toch geen huppelkutje als vriendin dat niet eens een paar uur in de bus zitten voor je overheeft en geen enkele honderden pesos kan missen om de man van haar dromen te ontmoeten. Bij een relatie moet het toch echt van twee kanten komen en als ze je niet eens van het vliegveld wilt/kan ophalen kan je bij voorbaat de relatie wel vergeten.

Waarom heb je eigenlijk contact met meerdere vrouwen Jean, eentje niet genoeg? Dan ben je inderdaad op moslimgebied aangewezen want dan mag je 4x trouwen!

Geredeneerd vanuit ons  :nederlandsevlag: denkpatroon heb je volkomen gelijk. Maar in de PH denken ze vaak toch nog even anders. Alles valt of staat eigenlijk met hoe groot de "klik" is.
Chat contact met meerdere vrouwen moet gezien worden als meerdere ijzers in het vuur. Want stel dat die ene echt helemaal niks wordt, sta je toch met lege handen. Ik weet wel, ter plaatse, maak je soms nog eenvoudiger contact als via internet, maar iemand die voor de 1e keer naar de  :smiley-philippines: reist, wenst wat zekerheid, hoe je dat ook wilt omschrijven enz.

Ketelbinkie

Als ik ergens wel een hele, hele grote hekel aanhad bij een eerste afspraak dat er 1,2,3 of soms wel 4 personen mee kwamen. Bij mij was het dan gelijk over en uit. Dat moet je heel duidelijk van tevoren aangeven zodat er geen enkel misverstand over kan zijn. Zoals Ronny ook zegt ergens in een mall op terras maakt eigenlijk niet zoveel, maar jij bepaalt en laat je niet na 5 min. meeslepen naar een andere locatie. Ik weet wel, het is ver gezocht, maar in feite is alles mogelijk. Denk aan het spreekwoord: better safe than sorry.

Bulldozer

Wil je serieus een vriendin die er al verloren bij loopt in een mal? Wil je serieus een vriendin die geen P200 over heeft voor een buskaartje naar het vliegveld? Wat nou geen geld, ik mag hopen dat je "iemand uit kiest" die werkt en zelf geld verdiend, hoe weinig dat dan ook is Als je uren kan zitten chatten zoals ik hier lees dat sommige doen kan je ook best een paar uur opofferen om naar het vliegveld te komen. En als het provinciaalse meisje er niet achter kan komen hoe ze in haar eigen land bij het vliegveld komt hoe kan ze dan in hemelsnaam met een Nederlandse man leven. Laat staan naar Nederland komen?

Maakt ook allemaal niet uit dat de dame in questie met allemaal andere (buitenlandse) mannen loopt af te spreken om meerdere ijzers in het vuur te hebben?

LMBen

Moet wel zeggen dat we elkaar al 1.5 jaar kende via chat en ik wist dat ze alleen kon reizen.
Ze werkte toen als wedding planner en reisje het hele land door.
Het is ookgeen dom provincie meisje en wist wat en hoe.
Voor mij was het meer veilig eerst in manila te zijn en de kat uit de boom te kijken.
Na 8jaar philipijnen weer terug europa

bananacreek

Vroeger als je met een (onschuldige)  :smiley-philippines: vrouw wilde uitgaan dan kon je er op rekenen dat ze een "chaparone" mee bracht (zus, broer, nicht of wat dan ook) en zoals P. van Wies al aangaf was dat gewoon een onderdeel van de  :smiley-philippines: cultuur en ik zie daar dan ook helemaal niets verkeerd in zolang je de zaak maar in de gaten houd om te klijken of je niet belazerd zou gaan kunnen worden (ook mogelijk natuurlijk dat er een nep-chaparone meekomt).

Een meisje van wat lichtere zeden heeft dan ook geen chaparone nodig.

Zodra ik zag dat ze ergens een tattoo hadden dan was het............ :benweg: :benweg: :benweg:



Maar dat was alleen mijn mening en misschien zie ik het verkeerd omdat ik totaal paranoid ben (alijt zo geweest).......... :jajaja: :jajaja:

bigfoot12345

Mijn vrouw woonde in Ozamis City en dus heb ik daar al een tijdje verbleven en het is veilig maar ik kreeg de raad van de inwoners daar om als het donker was niet alleen rond te lopen.
Er is daar wel niet veel te beleven,van waar is ze ergens in Ozamis?
Zamboanga is dan de woonplaats van de beste vriendin van mijn vrouw en daar zou het niet veilig zijn voor blanken,ben er nog niet geweest.

klootzakken (voorheen Jens)

#16
Citaat van: bananacreek op maandag 13 mei 2013, 12:43:38
Vroeger als je met een (onschuldige)  :smiley-philippines: vrouw wilde uitgaan dan kon je er op rekenen dat ze een "chaparone" mee bracht (zus, broer, nicht of wat dan ook) en zoals P. van Wies al aangaf was dat gewoon een onderdeel van de  :smiley-philippines: cultuur en ik zie daar dan ook helemaal niets verkeerd in zolang je de zaak maar in de gaten houd om te klijken of je niet belazerd zou gaan kunnen worden (ook mogelijk natuurlijk dat er een nep-chaparone meekomt).

Een meisje van wat lichtere zeden heeft dan ook geen chaparone nodig.

Zodra ik zag dat ze ergens een tattoo hadden dan was het............ :benweg: :benweg: :benweg:



Maar dat was alleen mijn mening en misschien zie ik het verkeerd omdat ik totaal paranoid ben (alijt zo geweest).......... :jajaja: :jajaja:

moet wel zeggen dat dit een bijzonder mooi kind is hoor . dan maar een tattoo wand deze ging genadeloos voor de bijl  :lachen:. 5 x daarna mogen ze hen er bij mij af snijden . 
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

klootzakken (voorheen Jens)

ja Jean . neem boven staande post goed in overweging . gevaarlijk in enkel gebied daar . maar dat zou jij toch eigenlijk wel moeten weten . jij bent immers wel eerder op de fils geweest als ik mij niet vergis. ook zwerf jij al jaren op diverse fora rond . en heb jij meer gelezen dan 100 schoolmeesters bij elkaar . dus als jij het nu nog niet weet ?. wel dan weet ik het ook niet meer . heb je ook foto,s van je harem?haha.

gr jens........
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Ronny55

Citaat van: jens op maandag 13 mei 2013, 21:35:14
moet wel zeggen dat dit een bijzonder mooi kind is hoor . dan maar een tattoo wand deze ging genadeloos voor de bijl  :lachen:. 5 x daarna mogen ze hen er bij mij af snijden . 
Maar je gaat het maar 4 keer doen he slimme.   :lachen: :lachen:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieƫn vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

klootzakken (voorheen Jens)

heb je helemaal goed 4 x  :sexhq0: en dan  :dump:  :benweg:  :lachen:
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.