Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Philippines in pictures

Gestart door gosternokke, woensdag 22 mei 2013, 15:55:42

Vorige topic - Volgende topic

gosternokke




merkwaardig effect op de foto, beetje gefotoshopt neem ik aan ?

yepyep

Filtertje overheen gezet, kan tegenwoordig makkelijk met je smart phone.

Rich

Rich de Nederbelg.

Bulldozer

Ik vind die foto wel mooi. Jammer dat ik het niet zo kan maken.

Ronald-D

Citaat van: Bulldozer op donderdag 23 mei 2013, 01:54:45
Ik vind die foto wel mooi. Jammer dat ik het niet zo kan maken.

Met photoshop, en de juiste HDR plugin, is het werkelijk een fluitje van een cent....;)
Heb me daar een aantal jaar geleden ook in verdiept, en het was betrekkelijk simpel....een foto laden, de plugin eroverheen, en je krijgt dit effect...maar de laatste jaren daar niets meer mee gedaan....weet helaas ook niet meer hoe die HDR plugin heette....maar misschien zijn er wellicht anderen hier die dat wel weten? Of een dergelijke plugin voor photoshop?

O.B.Bommel

Ik vind het wel mooi, krijg je een beetje schilderij-effect. Als je dan zoiets op linnen laat printen heb je net een schilderij. Ik ga me er ook maar eens in verdiepen als ik tijd heb.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Rich

Citaat van: Bulldozer op donderdag 23 mei 2013, 01:54:45
Ik vind die foto wel mooi. Jammer dat ik het niet zo kan maken.

Ja hoor dat kan jij ook.  Er is heel wat software op de markt om je foto's in een handomdraai om te zetten naar HDR. Je moet eerst wel een paar dezelfde foto's maken van het onderwerp, en die worden dan via de software verwerkt tot één foto.

Er zijn ook ook gratis programmaatjes, maar dat zijn meestal trials.  http://www.techsupportalert.com/best-free-high-dynamic-range-hdr-software.htm

Soms vind ik HDR wel leuk, zolang het maar niet overdreven is want dan wordt het  TE gemaakt.
Rich de Nederbelg.

gosternokke

Dank voor de verhelderende uitleg Heren !  Plaatje was trouwens geschoten  aan de baywalk in Puerto Princesa




Eeen hele bekende. De San Juanico bridge tussen Samar en Leyte.

gosternokke



Intramuros  vanuit de lucht gezien.


  Ik  weet nog dat ik hier begin jaren 80 van de vorige  eeuw voor het eerst kwam.  Toen lang een groot deel van de oude binnenstad nog in puin.  Kun je nagaan na bijna 40 jaar na het bombardement  lag een deel van Intramuros en precies nog hetzelfde bij als na het bombardement.

De stadsmuren waren al wel gerestaureerd toen.  De laatste jaren word de wereopbouw voortvarend ter hand genomen, met het doel  er toch een toeristische trekpleister van te maken.

gosternokke




Paoay Church.  Een nar mijn mening een zeer ondergewaardeerd momnument , dat zeker internationaal veel te weinig bekend is.

Staat terecht wel op de Werelderfgoedlijst van Unesco.  Bijzondere is dat het niet zo maar een kerk in spaanse stijl is maar een mix van spaans, mexicaans en ook balinese stijl.