Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Philippines in pictures

Gestart door gosternokke, woensdag 22 mei 2013, 15:55:42

Vorige topic - Volgende topic

MrJean

Zo Gosternokke, je bent dus 'n cultuurliefhebber, net als ik!!

Die eerste foto vind ik mooi, inderdaad net als 'n schilderij!!!!!! Verder ben ik niet zo technisch.

Ik wist niet dat die brug tussen Samar en Leyte er zo mooi uitziet en van die bijzondere kerk had ik nog nooit gehoord!!!

Je kunt inderdaad zien dat 't 'n mix van bouwstijlen is. Toen mijn zus en haar man de Fillippijnen bezochten voor 'n duikvakantie, vond die achteraf al dat de Filippijnen wel wat weg hadden van Mexico, waar hij wel'ns op vakantie was geweest.

Zo ben je helemaal zo ver in Palawan in Puerto Princesa geweest; ik heb wel 'ns gelezen en gehoord dat er meer kans op malaria daar is; wat is daarvan waar?

Ik heb hier nog 'n mooie site voor je met mooie foto's van de Filippijnen.

https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&ved=0CDQQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.philippines.hvu.nl%2F&ei=5pmjUdrjDoif7AbYxIH4Dg&usg=AFQjCNGazQh055YgIf4TWvp0Vn4FFAUHig&sig2=Xo-mwm3xzO0Q8CcsRRPfNQ


gosternokke

Klopt ben wel een liefhebber van cultuur , maar ook van natuur. Ik zit liever in de Jungle bij een mooie waterval dan in een  drukke stad.


  En die malaria in Palawan met een korrel zout nemen.  Als je op internet kijkt zie je vaak dat palawan als malariagebied word omschreven.   In vertelde dat vorig jaar aan een dokter in palawan , die lachte zich helemaal krom.  palawan is al 15 jaar malariavrij , maar dat dringt maar moeilijk tot de rest vande wereld door schijnbaar.

Uitgezonderd dan het uiterste zuidelijke puntje van Palawan, dat Balabac heet ,daar komt nog wel malaria voor, maar als toerist kom je daar normaal gesproken niet.


We hebben in 2012 van januari tot augustus  in Palawan gewoond, was bedoeling voorgoed, helaas kreeg ik nogal wat medische problemen, die op een lekkende hartklep na , allemaal opgelost zijn , dus   :benweg:   uit Palawan, en snel naar een  :nederlandsevlag:  ziekenhuis.



MrJean

Wat vind je eigenlijk van die link van die site die ik je gegeven heb?

gosternokke

Ja ik kende deze link al wel .  Vind de fotoos niet echt bijzonder als ik eerlijk mag zijn.

Raventje


gosternokke



Mayon vanuit het vliegtuig gezien. Kleine rookpluim aan de top is goed te zijn en ook de gestolde lavastromen die recentelijk naar beneden zijn gekomen

gosternokke



Taboncaves  in het zuiden van Palawan.  Taboncaves is een enorm grottencomplex met meer dan 100 grotten.  Slechts enkelen zijn toegangkelijk. 

Anders dan bij de Palawan undergroundriver kom je hier weinig tot geen toeristen tegen.

gosternokke




Kerk in  Miag-Ao, zo 40 kilometer onder Ilo-Ilo city.  Staat ook op de Unesco werelderfgoedlijst, omdat het een bijzondere kerk is. Het is een mix van kerk en fort.

De torens werden gebruikt als uitkijktorens, om in zo vroeg mogelijk stadium  moslim aanvallen vanuit midanao te zien aankomen per boot.   

gosternokke




  meestal worden de rijstterrasen gefotografeerd als ze helemaal mooi groen  zijn.   Op deze foto is de boel nog niet zo lang geleden aangeplant, en dus nog niet groen, wat de foto wel ongebruikelijk maakt.

gosternokke

#19
Ik neem aan dat het gewoon regenwater is .   Ik heb het al vaker gezien waneer er teveel water is men gewoon zo een dammetje doorsteekt met een spade en het water geleidelijk een etage lager laat lopen




  Ook dit is Filippijnen. Mindanao heeft een aantal best wel mooie moskeen,  deze is blijkbaar  onder renovatie, de minaret is nog niet geverfd , rest van het gebouw wel