eind oktober/1e helft van november geschikt om te reizen?

Gestart door PHwaarde, zondag 8 mei 2011, 09:25:44

Vorige topic - Volgende topic

PHwaarde

Aangezien ik nog niet zo bekend ben met het klimaat in de Filippijnen, vroeg ik me af of de periode eind oktober/1e helft van november toch geschikt is om af te reizen naar de Filippijnen voor een vakantie? Valt er veel regen te verwachten? Typhonen? Is het mogelijk om toch binnenlandse vluchten te boeken naar bijv. Palawan of Boracay?

didier

Je kan die informatie zomaar te grabbel nemen op internet.
Ziehier enkele voorbeelden...

http://www.aroundtheglobe.nl/reizen/filipijnen/klimaat-beste-reistijd-voor-filippijnen-si354.html

http://www.azie.nl/filipijnen/praktische-informatie/klimaat/

Ben persoonlijk nog nooit in deze maanden geweest, kan er dus niet echt van meespreken.
Mijn reis was geboekt eind feb, begin maart : super weer in en rond Manila, met slechts 1 dagje regen (wel in de bergen)

Veel plezier met je reis  :thumb:

Amice

Reizen kun je wel maar houdt wel rekening met vertraging en in het slechtste geval uitwijking naar n andere airport.

Zelfs vandaag ging iemand van cebu naar manila en had 6 uur vertraging door onweer en regen. Het typhoon seizoen moet nog beginnen(meestal na juli)
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Rich

Vroeger ging ik alle jaren 2 weken in april en 2 weken in oktober om naar de beurs te gaan, en 2x heb ik een paar dagen slecht weer gehad in oktober, maar voor de rest altijd goed weer hoor. Je moet een beetje geluk hebben.
Rich de Nederbelg.

PHwaarde

Dus de Filippijnen zijn eind oktober/begin november over het algemeen toch goed te bereizen?  :applaus:

Carpie

Hey,

Ik ben vorig jaar ganse maand oktober in PH geweest, meer bepaald in Cagayan de Oro.

Af en toe hadden we eens een regenvlaag en dan vooral s'avonds maar om te spreken van overlast? Nee, niet echt maar nogmaals, ging dan vooral in de omgeving van CDO.

Grtz

JO

Robert

Citaat van: cagayanmelanie op maandag  9 mei 2011, 19:25:37
Dus de Filippijnen zijn eind oktober/begin november over het algemeen toch goed te bereizen?  :applaus:

Gewoon gaan, is toch nooit helemaal te voorspellen.
En als je daar bent en het is slecht weer, dan kijk je gewoon even waar het wel goed is.

Quezonboy

Ik was vorige jaar daar ook in september en oktober, soms regende het maar dat viel wel want het is warme regen. Oktober was juist droog. In tegenstelling tot Japan was er geen tyfoon toen ik op de Filippijnen was.

Tinulang_Manok

Ik ben enkele keren in oktober/november/december op Negros geweest, af en toe warme regen, niet genoeg om te schuilen, wel genoeg om mijn SM te beschermen  :biggrinn:
De filippijnse overheid was begin november ook druk bezig de regenwolken weg te 'lazeren' met grote zoeklichten, omdat er dan Pinta Flores is in San Carlos, dus dat kan de regen ook weggehouden hebben  :denk:
Er was wel meer regen dan in april/mei maar ik heb er geen hinder van gehad, dit in tegenstelling tot januari, toen ben ik bijna nog bijna gestrand door slecht weer/kerst-nieuwjaarsdrukte op de schepen en santo nino (volgens tatay).
Amare et sapere vix deo conceditur

bigfoot12345

Ik was vorig jaar in de fillipijnen de periode oktober - november en het weer was er beter dan dit jaar in july - augustus.
Geen problemen gehad met binnenvluchten toen.
Dit jaar wel een keer op een andere plaats moeten landen toen we van cebu naar boracay vlogen door de regen.