Het achtste wereldwonder: de Rijst terrassen van de Filipijnse Cordilleras.

Gestart door thalmaray, woensdag 25 april 2012, 17:23:47

Vorige topic - Volgende topic

thalmaray

De Rijst Terrassen van de Filipijnen zijn ingeschreven op de lijst van wereld erfgoed van de UNESCO in 1995. De Terrassen bestaan uit 5 gebieden: de Batad Rijst Terrassen en de Bangaan Rijst Terrassen beiden in het plaatsje Banaue, de Mayoyao Rijst Terrassen (in Mayoyao), de Hundugan terrassen ( in Hungduan) en tenslotte de Nagacadan Rijst Terrassen (in Kiangan). Al deze plaatsen zijn gelegen in de Filipijnse Provincie Ifuago.

http://www.xead.nl/1-het-achtste-wereldwonder-de-rijst-terrassen-van-de-filipijnse-cordilleras


bruno13


Emigrant

Ongeveer 9 kilometer vanaf het centrum van Banaue in de richting van Hungduan, staat een mini resort met een fantastisch uitzicht vanaf 2 grote picknic tafels, je kunt er overnachten in traditionele Ifugao huisjes, douche ruimtes en toiletten staan separaat van de huisjes maar zijn modern en schoon en hebben warm water.
Tijdens regenachtige periodes heb je een 4x4 of iedergeval een wagen met hoog cassis nodig om er te komen.
Het resort ligt op 1250 meter boven zee niveau dus lekker koel in de nacht.

www.nativevillage-inn.com

Mawibata






Jawadde, de prijzen zijn wel niet Native     :dollareyes:    :dollareyes:


Maar lijkt me heel leuk om te doen.    :thumb:
Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Emigrant

Citaat van: Mawibata op woensdag  2 mei 2012, 17:34:46





Jawadde, de prijzen zijn wel niet Native     :dollareyes:    :dollareyes:


Maar lijkt me heel leuk om te doen.    :thumb:


Ja, overnachting a 1750 php vind ik nog mee vallen, het menu is wel prijzig maar ja alles moet uit Banaue komen daarom dien je ook van te voren te boeken.

Die pakkage incl. transport zou ik niet aan beginnen er rijden daar zoveel goede bussen naar toe, Banaue is zowiezo leuk om te combineren met Sagada en andere plaatsen in de CAR regio, vanuit Bontoc kun je kriskras door de bergen via Benguet en Ilocos sur via de bessang pass naar Vigan rijden in 5 uur en wanneer de Cervantes brug klaar is is minder dan 4,5 uur

Er bestaat nog een vergelijkbaar resort op een paar kilometer ten Noorden van Banaue maar die hebben geen website, prijs voor een cottage is onder de 1000 pesos en ze hebben ook nog een zwembad.

http://www.facebook.com/pages/Banaue-Ethnic-Village-Pine-Forest-Resort/302632163138114

Mawibata

Citaat van: Mawibata op woensdag  2 mei 2012, 17:34:46





Jawadde, de prijzen zijn wel niet Native     :dollareyes:    :dollareyes:


Maar lijkt me heel leuk om te doen.    :thumb:


Edit :  Sorry, ik had de prijzen van Special Package Deals bekeken. :stomstomstom: ( 3 nights stay 2 adults   23,500 Pesos )
Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.