Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

wat nodig voor een binnenlandse vlucht

Gestart door kamperman, zondag 10 juni 2012, 18:09:23

Vorige topic - Volgende topic

kamperman

Beste forumleden

Wat heb je nodig voor een binnenlandse vlucht?
Ik heb uiteraard wel een paspoort maar is voor de filippijnse vrouw ook een paspoort nodig, of mogen die op een id kaart reizen???
Ik zag trouwens ook dat je alleen handbagage mee mag nemen ter gewicht van 10 kilo, klopt dat of komt er een meerprijs voor de koffer op het vliegveld?
Ik probeer vanuit hier (nederland) een vlucht te boeken van manila naar boracay maar dat lukt niet, de site loopt steeds vast,
de data zijn heen 25-07 2012 terug 09-08-2012 heeft iemand sugesties over een vlucht of maatschappij?

alvast bedankt voor de informatie

yepyep

Airphilexpress is niet duur. Het scheelt ook als je op Kalibo vliegt i.p.v. Aklan.

What do I present for check-in? 

For Domestic flights: valid ID card (company, school, government issued: Driver's license, TIN, SSS, Barangay, Voter's, PRC and the likes) with picture and e-ticket itinerary.

For International flights: a valid Passport, Visa and/or other travel documents required for the country of destination and passenger e-ticket itinerary.

NOTE: It is the sole responsibility of the passenger to ensure that he/she has the proper travel documents required for his/her destination. The Airline will not be liable for any consequential expense or loss as a result.
 
I don't have an ID card, what can I present? 
Valid NBI or Police clearance with picture. Infants/children without IDs can present their birth certificates. 

Bron: http://www.airphilexpress.com/Check-in

koy

De reden dat je voor landing op Caticlan (Boracay) slechts 19kg mag meenemen, is omdat de landingsbaan heel kort is en ze daarom trachten het gewicht te beperken. Je kan meer meenemen, maar dat zal je geweten hebben, je betaald extra per kilo. Ik heb me speciaal hiervoor een lichtere Kipling koffer aangeschaft.

Goede maatschappijen zijn Cebupacific, waarmee ik al meerdere keren vloog (kom zeker op tijd want te laat is niet meer mee, heb ik ook al meegemaakt), Philippines Airlines natuurlijk maar moet je niet zijn voor koopjes, maar wel Zest Air heb ik een keer mee gevlogen heel goedkoop en goede service. Kan je allemaal online boeken.

Succes!

Koy
leven en laten leven...

disnoke

Gewicht is afhankelijk van maatschappij tot maatschappij, indien je checked luggage hebt kan het zijn dat je hiervoor moet bijbetalen, handbagage is gratis maar dan ben je beperkt ivm vloeistoffen, schaar, ...

Indien je met creditcard betaald zeker die meenemen, daar kunnen ze achter vragen op de luchthaven

Picture id is voldoende voor een filippina

Luke

Citaat van: kamperman op zondag 10 juni 2012, 18:09:23
Beste forumleden

Wat heb je nodig voor een binnenlandse vlucht?
Ik heb uiteraard wel een paspoort maar is voor de filippijnse vrouw ook een paspoort nodig, of mogen die op een id kaart reizen???
Ik zag trouwens ook dat je alleen handbagage mee mag nemen ter gewicht van 10 kilo, klopt dat of komt er een meerprijs voor de koffer op het vliegveld?
Ik probeer vanuit hier (nederland) een vlucht te boeken van manila naar boracay maar dat lukt niet, de site loopt steeds vast,
de data zijn heen 25-07 2012 terug 09-08-2012 heeft iemand sugesties over een vlucht of maatschappij?

alvast bedankt voor de informatie

Welke websites heb je al geprobeerd?

kamperman

@luke

ik heb het via de site van cebu pacific geprobeerd die ik via google gevonden heb

Luke


gosternokke

Okay en geld dat voor alle maatschappijen in  :smiley-philippines:  die binnenlandse vluchten uitvoeren  dat kinderen zonder ID ,op een birthcertificate mogen reizen ?

Mijn zwager is met zijn jongste zoon van 2  vorige maand vanuit Palawan met de boot naar Manila gegaan, nu wil die terug is die boot uit de vaart tot december, wegens regenseizoen weinig passagiers, dus onrendabel.

Ik zeg vlieg maar naar Puerto toe, maar niet bij stil gestaan dat zijn kind geen ID heeft.

Waarschijnlijk vliegen ze van Clark met airasia naar Puerto P.

  Probleem is ik krijg die site van airasia niet open ,omdat internet zo traag is hier in het oerwoud,dus ik kan zelf niks opzoeken.

Luke

Clark - Puerto Princessa voor 1800 PHP all involgens de website van AIR ASIA.

(Zelfde prijs van Clark naar HK  :thumb:)

gosternokke

Okay,maar mag die kleine nou bij airasia op een birtcertificate reizen of niet ?

Luke

De website zegt dat iedere passagier een ID of BC moet kunnen voorleggen. Dat is bij alle vliegmaatschappijen zo.
Ik ben verleden weekend effe naar Boracay gevlogen met Cebu Pacific en mijn vriendin had ook geen ID bij (vergeten).
Bij het inchecken wees de dame erop dat ze de volgende keer haar ID moet meebrengen.....