Belang van het leeftijdsverschil

Gestart door stijn54, vrijdag 17 februari 2012, 15:23:09

Vorige topic - Volgende topic

Budgie

Citaat van: innka3 op maandag 20 februari 2012, 13:37:19
Citaat van: Fail_over op maandag 20 februari 2012, 11:45:43

Gisteren bij de optocht toch frisse meiden langs zien komen, jammer dat die na hun 21ste uitgroeien tot de algemene veestapel. Met name molenpaarden.

:offtopic: maar nu een foto van je vrouw,schrijf het gewicht en maten er op en over 3 jaar doe je het zelfde.
geluk er mee :biggrinn: :hoedjeaf:


Nu dat is geen probleem met mijn asawa Is ondanks dat ze 10 kg zwaarder is geworden nog steeds een slanke dame zonder die kont als een molenpaard die mij net als Fail-Over ergert bij de vrouwen van hier
En zelfs de dikke Filipina hebben vaak niet zo`n breede
Alleen ziet ze er nu wel 15 jaar jonger uit dan toen ik haar eerst ontmoette Samen zijn we wel 112 jaar jong.
Getting older beats the alternative -dying young

opinie

Citaat van: jiggy op maandag 20 februari 2012, 16:43:41
iemand van 20 en 40 behoren m.i. tot een andere generatie..
wanneer diezelfde personen 40 en 60 zijn... zijn ze beiden volwassen en normaliter ook geestelijk ontwikkeld..
bij 60 en 80 .. zijn ze in de herfst van hun leven, en dus .. generatiegenoten...

Citaat van: Digos op maandag 20 februari 2012, 14:37:28
Wij hebben totaal geen probleem met het leeftijdsverschil......maar buitenstaanders wel, maar daar trekken we ons al lang niks meer van aan, kijken ze maar effe een andere kant op.

Het is afhankelijk van persoon tot persoon. Komt daarbij het relatief leeftijdsverschil.
Voor de buitenwereld geldt mogelijk volgende berekening die ik ooit in de serie "Bones" hoorde:
Leeftijd oudste partner delen door twee plus acht.
Voorbeelden:
20/2 + 8 = 18 verschil: 2
30/2 + 8 = 23 verschil: 7
40/2 + 8 = 28 verschil: 12
50/2 + 8 = 33 verschil: 17
60/2 + 8 = 38 verschil: 22
70/2 + 8 = 43 verschil: 27
80/2 + 8 = 48 verschil: 32
90/2 + 8 = 53 verschil: 37
100/2 + 8 = 58 verschil: 42
Met de jaren wordt het dus meer geaccepteerd.

Citaat van: Rich op maandag 20 februari 2012, 15:23:07
Molenpaarden, gewicht, maten, veestapel, geluk ermee.  :denk: :ikkeniebegrijp: 

"Shallow Hal" had een soortgelijk probleem.

Ik ben nog één van de gelukkigen als ik het soms zie wat er na enkele jaren van een slanke Filippijnse overblijft.
Op een feestje liep er één rond die een jurk droeg dat haar op Bibendum deed lijken. Ze zag zichzelf waarschijnlijk zo:


Ter informatie, dit is Bibendum:


Citaat van: Budgie op maandag 20 februari 2012, 21:25:03
zonder die kont als een molenpaard die mij net als Fail-Over ergert bij de vrouwen van hier
En zelfs de dikke Filipina hebben vaak niet zo`n breede

Zou je dat denken? Ik heb toch al brede achterstevens gezien, hoor. Ook zet bij kleinere mensen het vet zich op de buik omdat door de kleinere been-romp verhouding daar meer plaats is.
Zoiets:
:rennen: :eek:  :benweg:
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Fail_over

Citaat van: innka3 op maandag 20 februari 2012, 13:37:19
Citaat van: Fail_over op maandag 20 februari 2012, 11:45:43

Gisteren bij de optocht toch frisse meiden langs zien komen, jammer dat die na hun 21ste uitgroeien tot de algemene veestapel. Met name molenpaarden.

:offtopic: maar nu een foto van je vrouw,schrijf het gewicht en maten er op en over 3 jaar doe je het zelfde.
geluk er mee :biggrinn: :hoedjeaf:


Mijn vrouw is geen keuringsvlees, en ga dus voor dat doel hier geen foto van haar plaatsen. De goede verstaander weet wat ik bedoel met een vrouw met een vrouwelijk postuur, of een Molenpaard, zoals ik menigeen NL en Be vrouw noem, die met hangende schouders en tieten, een kont te breed voor de standaard plastic stoel, en een onverzorgd uiterlijk. Natuurlijk zijn er vrouwen in NL en Be die NIET aan dit profiel voldoen. Ik wil daarom ook niet iedere vrouw over 1 kam scheren. Zoals ook niet iedere Pinay een schoonheidsmodel is. (Voor haar Kano dan wel, maar dat terzijde)
Ik heb relaties met NL en BE vrouwen gehad, waarvan ik dacht dat ze 3 weken niet gewassen hadden, (Duurde dus ook niet lang) De gemiddelde Pinay (Lees: Dus niet iedere, maar wel degene die ik tegengekomen ben) Wast zich bijna iedere dag van boven tot onder MET ZEEP, of er nu warm of koud water ter beschikking is. Het postuur van die gemiddelde Pinay is ook fijner gebouwd dan de westerse dames.
Ik hoop dat dit voor de betrokkene duidelijk mag zijn.

Wat betreft het leeftijdsverschil had ik al aangegeven dat de 15 jaar bij ons geen enkel probleem is. Ik voel me jonger dan ik ben. Mijn Asawa is voor haar leeftijd, met drie kinderen behoorlijk wereldwijs. Voor de kids ben ik Pappa, en we stoeien er lekker op los. Buiten voetballen en tikkertje.
Op de PS2 versla ik ze nog steeds. (Nog wel ;-)

De uitspraak dat alleen buitenstaanders problemen hebben met het (te) grote leeftijdsverschil kan ik wel onderschrijven.

De wet voorziet in de beperking dat er niet te jong getrouwd mag worden, maar asl de leeftijdsgrens is bereikt zit er geen limiet aan het leeftijdsverschil. Dat moeten de echtlieden dan maar zelf oplossen, ze kiezen voorelkaar. Als dat als volwassenen een keuze van hun is, dan is dat toch hun pakkie an?
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Cees


CitaatNog even een toevoeging aan de statistieken hier. Er zijn beduidend meer vrouwen dan mannen hier, zelfs 4 vrouwen op 1 man.
Het is allemaal gods werk, dus wie ben ik om me daar tegen te verzetten.

@Amiche
Welke statistiek je gebruikt weet ik niet maar ik kwam deze tegen.

Leeftijdsopbouw

0-14 jaar: 34,6% (mannen 17.999.279/vrouwen 17.285.040)
15-64 jaar: 61,1% (mannen 31.103.967/vrouwen 31.097.203)
65 jaar and over: 4,3% (mannen 1.876.805/vrouwen 2.471.644) (2011 est.)

Bevolking naar sekse

at birth: 1,05 man/vrouw
onder 15 jaar jaar: 1,04 man/vrouw
15-64 jaar: 1 man/vrouw
65 jaar and over: 0,76 man/vrouw
totale bevolking: 1 man/vrouw (2011 est.)

Bron:http://www.indexmundi.com/


Dus alleen in de groep boven de 65 zijn er iets meer vrouwen als mannen omdat de vrouwen iets ouder worden als vrouwen.


gr.Cees
Je hoeft niet altijd geluk te hebben, als je maar geen pech heb

ladgar

Citaat van: Fail_over op maandag 20 februari 2012, 23:34:22

Ik heb relaties met NL en BE vrouwen gehad, waarvan ik dacht dat ze 3 weken niet gewassen hadden, (Duurde dus ook niet lang)

Zegt natuurlijk veel over het milieu waarin u vertoefde. Een leuk café in Antwerpen was vroeger 't Koetsierke in de Statiestraat.

vvjoris

CitaatEen leuk café in Antwerpen was vroeger 't Koetsierke in de Statiestraat.

Dat bestaat al lang niet meer zenne.... Beter is de  'Tijger' in Deurne, daar zitten Filipinos/as......
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Amice

Citaat van: Cees op dinsdag 21 februari 2012, 00:40:43

CitaatNog even een toevoeging aan de statistieken hier. Er zijn beduidend meer vrouwen dan mannen hier, zelfs 4 vrouwen op 1 man.
Het is allemaal gods werk, dus wie ben ik om me daar tegen te verzetten.

@Amiche
Welke statistiek je gebruikt weet ik niet maar ik kwam deze tegen.

Leeftijdsopbouw

0-14 jaar: 34,6% (mannen 17.999.279/vrouwen 17.285.040)
15-64 jaar: 61,1% (mannen 31.103.967/vrouwen 31.097.203)
65 jaar and over: 4,3% (mannen 1.876.805/vrouwen 2.471.644) (2011 est.)

Bevolking naar sekse

at birth: 1,05 man/vrouw
onder 15 jaar jaar: 1,04 man/vrouw
15-64 jaar: 1 man/vrouw
65 jaar and over: 0,76 man/vrouw
totale bevolking: 1 man/vrouw (2011 est.)

Bron:http://www.indexmundi.com/


Dus alleen in de groep boven de 65 zijn er iets meer vrouwen als mannen omdat de vrouwen iets ouder worden als vrouwen.


gr.Cees

Die gegevens van mij berusten op allereerst beweringen van filipino(taxidrivers) maar zijn alweer gedateerd en gebaseerd op de geboortegolf na de marcos periode,waar veel vrouwen zijn geboren die nu ergens in de 20-30 zijn. Inmiddels is ook de polulatie flink toegenomen van toen 85  naar nu 101 miljoen. Dus Ladgar zal wel juist zijn.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

josv

Citaat van: Amice op dinsdag 21 februari 2012, 08:49:46
Die gegevens van mij berusten op allereerst beweringen van filipino(taxidrivers) maar zijn alweer gedateerd

Wat weten die jongens toch veel !!  :happy2:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Kano

 :offtopic:  Maar wie heeft cijfers over het aantal homoseksuelen in de Filipijnen?? Met de natte vinger, schat ik in dat dit minstens 10% is van het aantal personen die bij de geboorte als man zijn aangegeven.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

vvjoris

Heb altijd gehoord dat het 1 op 20 is.
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.