Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Etihad halveert waarde van miles

Gestart door ladgar, zondag 9 oktober 2011, 22:04:49

Vorige topic - Volgende topic

Tinulang_Manok

Citaat van: Johan En Elvie op donderdag 10 november 2011, 08:37:45
Even gekeken op de website van qatar airways en vond dit.

   
vertrek: QR942   Bruxelles (BRU) 15:10  - aankomst   Doha (DOH) 23:30                       
vertrek: QR656   Doha (DOH) 01:30 +1 day(s)   - aankomst Cebu (CEB) 15:55 +1 day(s)   
totale duur 17:45 hrs   
nu voor 926.98 EUR (als je nu gaat)

ik ben niet in de war met emirates
ik schrijf
niet met ethiat die te laat aankomt in manila
maar nu met Qatar die eerst naar Doha gaat en dan verder naar CEBU

Oei net gekeken bij de terugvlucht dan zou je 26:15 hrs onderweg zijn via dezelfde weg omdat je in doha s'avonds laat aankomt en pas de volgende dag om 7u35 kan vertrekken richting Brussel.
Daar heb ik dan ook geen zin in en zou daar toch een oplossing willen voor zoeken hoe het korter kan.
of weet iemand een goede verblijfplaats in doha om te overnachten die uw reeds uitgedunt budget (want je komt van de Filipijnen) niet te veel belast

Ik heb dit voorjaar 8 uur 'geslapen' op de stoelen in de vertrekhal in Doha, niet plezierig, maar te overleven.
Er zijn ook 2 rustkamers met slaapstoelen, maar volgens mij zijn die altijd bezet (ik heb er nooit een plaats kunnen vinden).
Je kunt ook via Qatar Airways een hotel regelen, dat vond ik te duur, was geloof ik $125 per persoon.
Amare et sapere vix deo conceditur

Rich

Citaat van: bigfoot12345 op donderdag 10 november 2011, 00:14:51
Ik vloog dit jaar voor het eerst met etihad en alles was dik in orde maar wat mij betreft niet beter dan klm.
Volgend jaar zou ik ook van brussel naar cebu willen vliegen en niet meer naar manila maar wat me nog doet twijfelen zijn de lange wachttijden in doha tijdens de terugreis.


In augustus probeerde ik Etihad omwille van de prijs, maar als je Cathay Pacific gewend bent is het verschil groot.

Vorige week vlucht Cathay vanaf Schiphol naar Hongkong 11  uur vliegen, en na 1,5 uur wachten vlucht naar Manila. Vanaf Schiphol 14 uur onderweg in een vliegtuig met veel beenruimte en uitstekende service. Gratis businessclass gevlogen van Hongkong naar Manila.  :thumb: Prijs vlucht was 760 euro dus voor mij is de keuze snel gemaakt.
Rich de Nederbelg.

Amice

Correct Rich  :thumb:,
Er zijn hier in manila nogal wat zakenlui die telkens heen en weer vliegen en zijn ook meer te spreken over Cathay dan de KLM.
Sommige hebben KLM zelfs afgezworen en peinzen er niet over om met ethihad of andere arabische lv mij te vliegen.

Cathay prijzen zijn allerzins redelijk blijkbaar.

Tijden veranderen blijkbaar ook want vroeger kreeg ik nog n gratis hotel aangeboden als je langer dan 5 uur moest wachten op doha,abu dabhi of muskat
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

bigfoot12345

Ik zal zeker cathay eens goed bekijken.
Met mijn 1,96m vallen die woordjes veel beenruimte direct op,want dat is mijn grootste probleem op een vliegtuig.
Ik moet wel zeggen bij klm kreeg ik telkens van een stewardess een plaatsje aan de nooduitgang toen ze me zagen zitten(geluk gehad).
Bij etihad de vraag gesteld bij het afhalen van mijn ticket om een plaatsje te krijgen bij de nooduitgang maar was niet mogelijk.
Wel goeie vluchten gehad en vriendelijke bediening,het eten kon ik wel niet meer rieken of zien.
Ik hoor trouwens ook veel goeds van finnair.

infas

De wachttijd loopt op de terugweg inderdaad lang op.
Normaal gaat op het einde van het jaar een nieuwe luchthaven open in doha.
Hopelijk zit daar dan ook een soort lounge bij waar je min of meer kunt overnachten mits betaling van wat eurootjes...
Toch overwegen we deze vlucht te nemen omdat we in cebu moeten zijn.
Vorig jaar met malaysian gevlogen via amsterdam aan 750â,¬ maar wel vier vluchten, dan ben je ook kapot als je in cebu aankomt.
Ik heb ooit in de luchthaven in singapore mijn wachttijd doorgebracht in het zwembad van een hotel daar in de luchthaven, dat was een tipje van de reisagent.

xav

ik heb mijn airmiles gecheckt en ik kreeg er evenveel zoals de vorige vluchten...   :weetikniet:

misschien was het maar een gerucht...

mork2007

Citaat van: xav op vrijdag 11 november 2011, 13:21:30
ik heb mijn airmiles gecheckt en ik kreeg er evenveel zoals de vorige vluchten...   :weetikniet:

misschien was het maar een gerucht...


Ik denk dat het verschil zit in wat je met die airmiles kan doen bij het omruilen voor upgrades, tickets of andere...
Je ontvangt misschien evenveel miles als vroeger, maar bij het omruilen  is de prijs misschien verdubbeld  :weetikniet:

xav

Citaat van: mork2007 op vrijdag 11 november 2011, 13:24:08
Citaat van: xav op vrijdag 11 november 2011, 13:21:30
ik heb mijn airmiles gecheckt en ik kreeg er evenveel zoals de vorige vluchten...   :weetikniet:

misschien was het maar een gerucht...


Ik denk dat het verschil zit in wat je met die airmiles kan doen bij het omruilen voor upgrades, tickets of andere...
Je ontvangt misschien evenveel miles als vroeger, maar bij het omruilen  is de prijs misschien verdubbeld  :weetikniet:

die omruilen voor tickets is zo wie zo niet aan te raden... had daar in het verleden al eens voor gekeken en het minimum is 120.000 airmiles voor een retour brussel manila... wanneer ik dit nu check komt het op 132.000 airmiles voor een bepaalde datum (maart volgend jaar)...

de producten die je kan "kopen" met je airmiles in hun shop zijn ook niet echt in prijs veranderd...

Herbie

Citaat van: xav op vrijdag 11 november 2011, 13:21:30
ik heb mijn airmiles gecheckt en ik kreeg er evenveel zoals de vorige vluchten...   :weetikniet:

misschien was het maar een gerucht...


Ja inderdaad ik ben ook juist terug en nog altijd de zelfde miles gekregen. Hopelijk blijft het zo,
want ben in de tijd gestop met vliegen klm omdat ze hun miles halveerden en later op 25%
gezet hebben.

Grz Herbie
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

xav

ben al aan het uitzien naar de volgende vlucht in maart... ook terug met etihad...

kwam ik tot de vaststelling dat deze hun vluchten veranderd hebben... brussel manila vertrekt nu s'morgens om 10.40u... aankomst 16.15u...

de reis duurd nu wel +- 4 uur langer...  :negatief:

ziet ernaar uit dat ze veel veranderingen aan het doorvoeren zijn...  :denk: