Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Black Shama

Gestart door Baliw-katok, dinsdag 11 augustus 2009, 22:38:17

Vorige topic - Volgende topic

Baliw-katok

De Cebu-shamalijster (Copsychus cebuensis) is een vogelsoort uit de familie van de vliegenvangers. De Cebu-shamalijster komt alleen voor op het Filipijnse eiland Cebu.

De Cebu-shamalijster is een vliegenvanger van gemiddelde grootte en is geheel zwart met een blauwachtig gloed erdoorheen. De vleugelveren zijn wat valer van kleur.

De Cebu-shamalijster is te vinden in de tropische laaglandregenwouden, struikgewasgebieden en plantages van Cebu. De soort is op verscheidene locaties op het eiland waargenomen. De belangrijkste daarvan zijn Central Cebu Protected Landscape, de bossen van Alcoy en Argao en het struikgewasgebied Casili in Consolacion.

Door de sterke ontbossing van Cebu en de daarmee gepaard gaande sterke achteruitgang van de populatie heeft de IUCN deze vogel als "bedreigd" geclassificeerd. Naar schatting was de populatie in 2004 tussen de 1000 en 5000 exemplaren groot.

BRON : wikipedia




toyoke

hallo
leuk te weten dat als ik naar de  :smiley-philippines: ga ik deze vogels mss zal zien
ik kweek namelijk al één soort shamalijster , puur voor de zang
echt zalig als je op je teras zit

callebaut

Citaat van: toyoke op maandag 30 augustus 2010, 19:55:39
hallo
leuk te weten dat als ik naar de  :smiley-philippines: ga ik deze vogels mss zal zien
ik kweek namelijk al één soort shamalijster , puur voor de zang
echt zalig als je op je teras zit

Vogels horen vrij in de natuur rond te vliegen en niet in een kooi opgesloten te worden voor hun zang .... géén verwijt ... maar dat is mijn stelling ...

Budgie

@ Callebout Ben het met je eens als het gaat om vogels die uit de natuur worden gevangen om in een kooi te stoppen zoals in het verleden is gebeurd
Als het gaat om vogels die al vele generaties in kooien leven ligt het voor mij anders Bij deze vogels zijn ook certificaten bij in Nederland als het beschermde soorten zijn
Voor grasparkieten zoals ik kweek is het zo dat ze totaal anders zijn als de vogels die 150 jaar terug geimporteerd werden uit Australië Lijken nu net zoveel op de oorspronkelijke als kippen op hun voorouders
Getting older beats the alternative -dying young

callebaut

#4
Citaat van: Budgie op dinsdag 31 augustus 2010, 21:11:14
@ Callebout Ben het met je eens als het gaat om vogels die uit de natuur worden gevangen om in een kooi te stoppen zoals in het verleden is gebeurd
Als het gaat om vogels die al vele generaties in kooien leven ligt het voor mij anders Bij deze vogels zijn ook certificaten bij in Nederland als het beschermde soorten zijn
Voor grasparkieten zoals ik kweek is het zo dat ze totaal anders zijn als de vogels die 150 jaar terug geimporteerd werden uit Australië Lijken nu net zoveel op de oorspronkelijke als kippen op hun voorouders

Zoals ik reeds zei , geen verwijt , trouwens vogels  geboren in een kooi hebben meestal geen schijn van kans om te overleven in de vrije natuur , misschien was ik te cru of te direkt , ik bedoel maar , men houdt toch ook geen hond om in een kooi te stoppen 1 meter op 1 meter wat dagelijkse kost is  hier in de Phills . Ik krijg daar echt hartzeer van als men ziet een dobberman in een kooi zittind in eigen uitwerpselen ..... deze honden hebben dagelijks hun loop nodig . Als ik de eigenaar dan vraag waarom , krijg je als antwoord , He is so agressive ... men zou voor minder ... respect voor deze honden maakt dat deze honden ook respect zullen opbrengen voor jezelf en medebewoners .

Budgie

Wat betreft de honden zoals die op de Filippijnen worden gehouden maak je ze nerveus en agressief Zeker als ze in een kooi zitten of aan een tekort touw staan. Ergert mij ook en ik heb medelijden met ze.
En volgens mij zijn er geen honden die vals geboren worden. Ze worden vals gemaakt. Heb zelf een schat van een Rottweiler die als mensen dat willen zo bij ze op schoot komt en iedereen blij ontvangt En als men de opmerking maakt maar er zijn ook valse zeg ik altijd Pas dan op voor zijn baas want die deugt dan niet of hij kan niet met een dominante hond omgaan. En meestal zal het het eerste zijn want ook een dominante hond valt normaal niet aan
Getting older beats the alternative -dying young

Guadalupe

Wie lacht niet wie de mens beziet.

toyoke

iederéén heeft ze'n eigen mening hierover en dat is maar goed ook

mss wil je wat meer weten hoe ik ze huisvest mijn shama's
per koppel zitten ze in een box van 2m lang 1m breed en 2.40hoog
goed bepland en dagelijks voorzien van insekten
ja deze vogels behoren hier tot de groep van hogere prijs klasse wat zeker niet onterecht is
want als je ze goed wil verzorgen kosten ze veel geld aan voeding en insekten

kanaries kweken is mij te eenvoudig

laatst in otk 2010 was ik in bangupan was het denk ik op dooreis naar 100 iselands 
terwijl we daar wachten tot de van vertrekte dwaalde ik er wat ronnd en zag er een klein
dierenwinkeltje waar ook vogels zaten
tot mijn verwondering zaten er 5 grote JAVA BEO's waren super tam ( met de hand opgekweekt )
en spraken engels prijs stuk was 50euro hier kost dat beestje zo'n 900euro

als vogelliefhebber heb ik in 100iselands mooie vogels gezien
van glansspreeuwen tot zeldzame gaaien
echt een streling voor mijn oog dit in de natuur te zien vliegen