Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Diploma vraagje

Gestart door joge, woensdag 21 mei 2014, 14:11:23

Vorige topic - Volgende topic

joge

Hallo,

Wie van de Belgen hier is er getrouwd toevallig met een Filippijnse verpleegster ?
Eentje welke haar diploma ginder heeft behaald, mijn vraagje is ; is het NCLEX examen dat ze ginder extra afleggen hier van enig nut  ??
Heb al een paar personeelsdiensten van ziekenhuizen gebeld , die weten het niet
Ook bij NARIC de dienst die de vergelijking doet en een uitspraak doet of het al dan niet overeenkomt met een Belgisch diploma , weet het ook niet , ze sturen me enkel een aanvraag formulier op , maar van NCLEX geen sprake

Wie weet meer

Dank bij voorbaat

Joge
End is not the end, in fact E.N.D is " Effort Never Dies " and if you get NO in an answer , then remember NO is " Next Opportunity ". Always be positive..

Michaela

#1
Citaat van: joge op woensdag 21 mei 2014, 14:11:23
Hallo,

Wie van de Belgen hier is er getrouwd toevallig met een Filippijnse verpleegster ?
Eentje welke haar diploma ginder heeft behaald, mijn vraagje is ; is het NCLEX examen dat ze ginder extra afleggen hier van enig nut  ??
Heb al een paar personeelsdiensten van ziekenhuizen gebeld , die weten het niet
Ook bij NARIC de dienst die de vergelijking doet en een uitspraak doet of het al dan niet overeenkomt met een Belgisch diploma , weet het ook niet , ze sturen me enkel een aanvraag formulier op , maar van NCLEX geen sprake

Wie weet meer

Dank bij voorbaat

Joge


Ben niet getrouwd met een filippijnse verpleegster. Mijn broer heeft wel de opleiding verpleegkundige afgerond in de fil. Hij is nu in Australia, heeft een studyvisa voor verpleegkundige voor een aantal jaar. Hij moet opnieuw de opleiding doen. Zijn diploma/opleiding als verpleegkundige heeft niet hetzelfde niveau als de afgestudeerde verpleegkundige in Australia. En ik denk dat het wereldwijd het geval is. Vooral hier in Europa. Bovendien,om opdracht te kunnen uitvoeren moet zij de taal beheersen. En dat zou niet meevallen.
Ik kan wel voorstellen, dat wanneer jouw vrouw/vriendin opnieuw de opleiding willen doen in Belgie dat zij een vrijstelling krijgt omdat zij de opleiding al gedaan heeft.

Fail_over

NARIC is de instantie om te laten verifiëren of uw buitenlandse diploma iets waard is in  :belgiesmiley:

:nederlandsevlag: of  :smiley-philippines: maakt niet uit.

http://www.ond.vlaanderen.be/naric/nl/
Ook al kennen ze de opleiding niet, toch insturen.
Ik geef u echter weinig kans omdat de  :belgiesmiley: erg hechten aan de (opleidings) papieren.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

joge

Opleidings papieren de transcripts zogezegd zijn erbij natuurlijk , elk tussen " exam" gepresteerde uren klas en on duty welke afdelingen alle details staan op papier ,
Maar de vraag ging over het NCLEX exam om een RN the worden..
we zullen wel zien dan
End is not the end, in fact E.N.D is " Effort Never Dies " and if you get NO in an answer , then remember NO is " Next Opportunity ". Always be positive..