Visum aanvragen voor reis naar niet EU of niet Schengen land

Gestart door dio_63, donderdag 3 december 2015, 16:12:26

Vorige topic - Volgende topic

dio_63

Mijn vrouw is sedert begin mei 2015 in België. Haar integratie is inmiddels al achter de rug en ze heeft haar inburgeringscertificaat (cursus NT1 & NT2, cursus maatschappelijke oriëntatie en loopbaanbegeleiding) behaald. En dat binnen 7 maanden  :applaus:
Ze werkt ondertussen ook al; zodoende heeft ze vanaf 2016 recht op enkele dagen betaald verlof. Mijn vraag is de volgende: Kunnen wij zonder problemen op reis naar een niet-EU land of niet Schengen land? Zij is in het bezit van een kaart F (verblijfskaart van een familielid van een burger van de Unie, geldig tot juni 2020) en uiteraard ook een geldig internationaal paspoort. Concreet ... wat moeten wij doen om zonder problemen bvb naar Turkije te gaan voor een weekje verlof. Telt haar int paspoort voor Turkije of is een e-visa voldoende? Of moet zij zich richten tot de Turkse of Filipijnse ambassade in België voor het verkrijgen van een geldig reisvisum?  :ikkeniebegrijp:

Luke

Volgens het Turks E-visum applicatie: https://www.evisa.gov.tr/nl/prerequisites/

Om door te kunnen gaan met uw e-Visumaanvraag, dient u de hieronder vermelde bepalingen zorgvuldig te lezen en ieder voorwaarde te accepteren door het vakje ernaast aan te vinken.


  • Ik ben houder van een geldig paspoort voor de periode dat ik in Turkije zal verblijven.

  • Ik heb reisdocumenten bij me die in overeenstemming zijn met mijn verblijfs- of reisdoeleinden. Verder ben ik in het bezit van een retour vliegticket en hotelreservering. Ik beschik over enige financiële middelen (voor elke dag minstens 50 US Dollars).
    Het doel van mijn reis is toeristisch of business/handel.

  • Ik beschik over een geldig Schengenvisum of een geldig visum voor tijdelijk verblijf in één van de OESO-landen (geen elektronisch visum) of ik heb een geldige verblijfsvergunning voor één van de Schengenlanden of één van de OESO-landen.

  • Ik bevestig dat ik alle bepalingen en voorwaarden zorgvuldig heb gelezen en ik ga akkoord met deze bepalingen en voorwaarden.



Ik veronderstel dat ze een legaal Belgisch verblijfsvergunning heeft.

fastlane

Geen probleem om naar Turkije te gaan. Je moet gewoon een visa voor Turkije aan te vragen voor jullie beide. Bij haar hebben ze iets meer gegevens nodig dan voor jou. Staat allemaal goed uitgelegd op de site voor het visa. Wij zijn dit jaar ook zonder probleem geweest.

dio_63

Dank je wel Luke en Fastlane ... en ja hoor Luke, ze heeft een geldig verblijfsdocument. Dan nu eens gaan kijken op die site.
:thankyoufw5: