Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Echte liefde ?

Gestart door g, zondag 6 december 2009, 09:06:39

Vorige topic - Volgende topic

Adriaan

Ik heb op het 'andere forum' nog eens via de zoekfunctie nagegaan wanneer en door wie het het eerst werd gebruikt. Dat was in mei  2005 en door 'Admin.' (Jaap?). Ik vind het een heel geschikte term omdat het twee van de voornaamste kenmerken aanduidt waarom wij bij Filipino's/na's opvallen: onze witte huid en onze lange neus. Trouwens, wat moet je anders zeggen: 'blanke' klinkt zo plechtstatig. We kunnen ook kiezen voor het Afrikaanse 'witmens' maar ik denk niet dat dat er ingaat. Voor mij blijft het 'witneus' dus.

TheDolphin

Ach mijn idee is, lokken met geld en de blanke huid en als ze me beter leert kennen gaat ze vanzelf van me houden. Of niet natuurlijk maar dat zal ik gaandeweg in moeten schatten. De hebberige typjes vallen inderdaad al gauw door de mand. De meeste willen wel geld van je, maar er niks voor teruggeven. In 40 dagen heb ik nog niet de juiste gevonden daar en dan was ik in Manila en op Palawan een groot verschil al. Mischien dat de vrouwen in Negros liever zijn of Mindanao misschien, wie zal het zeggen.

Digos


CitaatDe meeste willen wel geld van je, maar er niks voor teruggeven.

Wat versta jij onder de noemer "teruggeven" ?  :ikkeniebegrijp:


O0

LIVE ONCE - LIVE IT

Limburger

Dat lijkt le wel duidelijk Digos :lachen:

Baron

 :hoedjeaf: :hoedjeaf:


Ik ben er zeker van het gaat om het volgende:

Zekerheid

De man "zorgt" voor je, voor de kinderen, voor de familie.
Zeker in dit land, waar een op drie honger lijdt, is dat het belangrijkste.

Een ouder man heeft meer verantwoordigings gevoel. Is rustiger, minder streken,
Een blanke heeft die reputatie ook. En heeft de reputatie rijk (er) te zijn.

Daarom hebben wij, oudere blanken, kansen bij jonge vrouwen. Om de zekerheid die we hun kunnen bieden.

:jajaja: :jajaja: :jajaja:


Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

Phille

Zoals ik al eerder zei --> financiele garantie voor de familie  :denk: is dit echte liefde  :denk: wat gebeurt er wanneer er door omstandigheden het opeens financieel minder wordt, ongeval, ziekte, economische crisis, wanneer de geldstroom opdroogt? Dit spookt door mijn hoofd, wat als ...  :denk:

nils

Citaat van: Baron op zaterdag 16 januari 2010, 06:38:33
Zekerheid
Een ouder man heeft meer verantwoordigings gevoel. Is rustiger, minder streken,

Dat zekerheid een rol speelt ben ik mee eens, evenals dat een oudere man geacht wordt een stabiel inkomen te hebben en wellicht geen rokkenjager meer te zijn.

Maar om zo stellig te beweren dat ze minder streken hebben.
Tenslotte is het in de westerse cultuur niet gebruikelijk dat een oude man met een jongere vrouw trouwt.
Dus dat met van die minder streken bij iedere oude man dat wil ik nog eens herzien.  :lachen:

Phille

Definieer "oude man" en definieer "streken"?

Vallen streken onder mid-life crisis?  :denk:

Vallen streken onder "Nu hebben ze er genoeg mee gerammeld, nu is het mijn beurt!"  :floet: 

Amice

Citaat van: Phille op zaterdag 16 januari 2010, 06:53:20
Zoals ik al eerder zei --> financiele garantie voor de familie  :denk: is dit echte liefde  :denk: wat gebeurt er wanneer er door omstandigheden het opeens financieel minder wordt, ongeval, ziekte, economische crisis, wanneer de geldstroom opdroogt? Dit spookt door mijn hoofd, wat als ...  :denk:

Buiten het leeftijds verschil tussen de jonge aziatische vrouwen en de wat oudere westerse vrouwen  lijkt mij die uitkomst eensluidend. Er is een percentage dat bij de man zal blijven maar een groot deel zal afhaken en proberen om het beter te krijgen Dat ligt niet enkel zo bij aziaten maar zeker ook bij de westerse vrouwen zo.

Het behoeft uiteraard geen betoog dat de jonge vrouwen dan meer kans van slagen hebben om zich te verbeteren dan de oudere vrouwen.
Daarnaast is de "zorg/zekerheid" behoefte groter in Azie dan in bv. europa, aangezien de vrouwen in europa terug kunnen vallen op een sociaal netwerk. Door dit netwerk is het vaak ook niet nodig om zich van de verarmde man te ontdoen. Was dit netwerk er niet zou het resultaat m.i. hetzelfde zijn ongeacht afkomst en zelfs ongeacht leeftijd.
het is dan nl. puur een kwestie van overleven.
Overigens doet dat fenoneem zich ook voor onder de mannen, indien het slecht gaat zal men zich toch afvragen of het niet beter is zich van een mee eter te ontdoen.

Daarbij zou je kunnen denken dat vrouwen een welkom luxe is die een man zich wel of niet kan permitteren waarbij de mannen een noodzakelijk kwaad voor de vrouwen kunnen zijn. Beide voorzien in een behoefte die niet enkel economisch is, althans niet behoort te zijn.

Het spreekwoord zegt echter " als de nood het hoogst is dan is de redding nabij"   :jajaja:



Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Phille

Tja ... heeft niet echt veel te maken met liefde als ik dit hier allemaal lees  :neeneenee: