Het dagelijkse leven met een Filipina

Gestart door Pjottr, woensdag 2 november 2011, 15:40:21

Vorige topic - Volgende topic

Fail_over

Een dagje zonder getetter is ook wel eens prettig hoor. :lachen: :floet:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

gosternokke

Citaat van: Fail_over op zaterdag  1 september 2012, 21:53:39
Dagelijkse leven met Filipina's. ( 4 !  :applaus: :happy: :thumb: )

Douche putje verstopt??? Neen, douche putje verstopt zich onder een kluwe van zwarte haren!

Ponytails all over the house! Om gek van te worden, die dingen duiken overal op, het lijkt wel of ze in het wild groeien.

De meiden hebben alle drie hun eigen slaapkamer. Wat blijkt als wij naar bed gaan en ik controleer de kleine? Liggen ze alle drie in 1 bed.  :ikkeniebegrijp:

Enfin, ik erger me niet, verwonder me slechts. Zou niet anders meer willen.  :thumb:


  Kan me voorstellen als je sinds geboorte altijd met meerderen in 1 bed of 1 kamer heb geslapen, het vreemd is als je ineens op een kamer alleen moet slapen.    Dat went moeilijk.

Mijn kinderen die allemaal in  :nederlandsevlag:  zijn geboren  hebben hun eerste 2 levensjaren ook altijd tussen ons in geslapen.

  Hoewel we zowel een wiegje als een babyledikantje hadden ,werd het nauwelijks gebruikt, want tussenin slapen bied zoveel voordelen.  Kinderen hoefden maar  te kikken en ze kregen gelijk een tepel in de mond geduwd.   Leg je de baby in een wieg moet je uit bed enz.       Gemakzucht ?

Mensen uit de midische wereld raden het altijd af om kinderen tussen in te laten slapen, zou gevaarlijk zijn.  Nou ja nooit iets gebeurd, ja je moet natuurlijk niet dronken zijn, maar als zo een baby in de verdrukking komt gaat ie echt wel piepen.

  Toen ze 2jaar  waren heb ik gezegd tis genoeg geweest, nou naar de eigen kamer.

Sommige dingen zijn moeilijk af te leren , In de provincie in   :smiley-philippines:  is het gebruikelijk om niet naakt maar in je ondergoed  onder de douche te staan.  Men vrouw heeft er jaren over gedaan om het af te leren, niet zo vreemd natturlijk als je dat al 19 jaar gewend ben.

  Andere dingen leren ze nooit af , als er maar een klein beetje zon is parkeert ze de auto dus niet voor het huis ,maar 2 straten verder.   .  Vraag ik waarom zo ver.  ja want daar staat ie onder een boom in de schaduw     :biggrinn:

bertalert

@ Boldy: "ow wat zijn wij tog weer suprieur  aan andere bevolkingen . alles wat wij doen is tog normal maar wat ze in andere landen gewoon zijn dat hoort niet . Zo zie ik wel meer dingen . Ik denk dat sommige hier een beetje koloniale trekjes hebben . Beetje heel erg jammer ."

Helemaal niet. Dus is het in jouw mening  nooit toegelaten een waarde-oordeel te vellen over een gewoonte in een ander land? Hmmm..... :denk:

Maar soms is het toch toegelaten te zeggen dat je een bepaalde gewoonte vervelend vind en dat je hier niet mee opgezet bent. Ik ben gewoon van mening dat je in geval van meningsverschil veel verder komt met het uit te praten dan door een dag lang te bokken en de ander te negeren, of mss zelfs lelijke dingen te zeggen over de ander...
(Idd, erg kolonialistisch van mij... :weetikniet:)

Voel ik mij superieur ? Neen
Vind ik dat een betere oplossing: Ja

Bij (interculturele) relaties moet je kunnen geven en nemen en samen naar een gouden middenweg zoeken zodat beide partners zich gerespecteerd en begrepen voelen... Bij die "tampo" lijkt het mij toch eerder éénrichtingsverkeer...

Fail_over

#113
Citaat van: bertalert op zondag  2 september 2012, 16:56:36
Bij (interculturele) relaties moet je kunnen geven en nemen en samen naar een gouden middenweg zoeken zodat beide partners zich gerespecteerd en begrepen voelen... Bij die "tampo" lijkt het mij toch eerder éénrichtingsverkeer...

Dat hoeft helemaal niet. Als Asawaatje een dagje Tampo heeft, plak ik er gewoon nog 1 aanvast. : 2 dagen geen getetter!  :applaus:

Het respecteren van elkaars cultuur houdt ook in dat je soms wel, soms niet een meningsverschil uitpraat. (Wat overigens 9 van de 10 x na de Tampo toch gebeurt  :jajaja: ) En dat je de cultuur van je  :smiley-philippines: partner respecteerd, en dat houdt dus in dat er voor gekozen wordt niet de confrontatie aan te gaan, maar een dagje stil te zijn.

Vaak genoeg lijdt de confrontatie tot dingen die men in het heetst van de strijd zegt, en niet meend, met het slaan van deuren tot gevolg, of erger. Dat je  :smiley-philippines: partner daar niet voor kiest dien je dan ook te respecteren.

Mijn ervaring is dat ze haar mondje toch wel kan roeren, en als het echt moet de confrontatie best wel aangaat.

Als je praat over :"Dat krijg ik er wel uit". Dat moet je niet voor een  :smiley-philippines: of niet  :eu: partner kiezen, dan kies je maar een molenpaard, daar hoef je dan niets meer uit te slaan, die zijn precies zoals je wenst.  :kotsen:.

:hoedjeaf:  :thankyoufw5:


Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Budgie

Citaat van: Fail_over op zondag  2 september 2012, 17:18:30


Als je praat over :"Dat krijg ik er wel uit". Dat moet je niet voor een  :smiley-philippines: of niet  :eu: partner kiezen, dan kies je maar een molenpaard, daar hoef je dan niets meer uit te slaan, die zijn precies zoals je wenst.  

Sorry dan kan jij het paard niet Die kan soms wel zeer geduldig doen wat je wil maar als ze eindelijk een keer in Tampo schieten kan het zijn dat je een welgemikte trap krijg waarvan de gevolgen erger zijn dan van een kwade vrouw
Getting older beats the alternative -dying young

bertalert

hey,

opmerkingen genoteerd.

Was mss wat ongelukkig uitgedrukt maar blijf erbij dat praten toch meestal de betere oplossing lijkt (na eventueel een kleine afkoelingsperiode).

Is overigens geen groot probleem en valt gelukkig niet veel voor, maar zoals blijkt enkele posts hierboven kan het toch danig escaleren bij sommigen, dat is toch niet fijn...

Fail_over

Citaat van: Budgie op zondag  2 september 2012, 20:54:11
Citaat van: Fail_over op zondag  2 september 2012, 17:18:30


Als je praat over :"Dat krijg ik er wel uit". Dat moet je niet voor een  :smiley-philippines: of niet  :eu: partner kiezen, dan kies je maar een molenpaard, daar hoef je dan niets meer uit te slaan, die zijn precies zoals je wenst.  

Sorry dan kan jij het paard niet Die kan soms wel zeer geduldig doen wat je wil maar als ze eindelijk een keer in Tampo schieten kan het zijn dat je een welgemikte trap krijg waarvan de gevolgen erger zijn dan van een kwade vrouw

Zal dan toch ff iets duidelijker moeten zijn denk ik.

Met Molenpaard bedoel ik een Europese of NL of BE vrouw. (14 jaar ervaring mee) Die schieten niet in Tampo omdat ze dat gewoon weg niet kennen.

Praten is idd altijd de beste oplossing en 9 van de 10 x zal je zien dat beide het probleem opgeblazen hebben  :jajaja:

Gewoon weer goed maken  :copulatie: is het beste.  :lachen:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

boomerang

"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

Kano

Er moet nog een mirakel bij:  Een man laten komen zonder te roepen   :haha:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Budgie

Citaat van: Fail_over op zondag  2 september 2012, 22:28:21

Zal dan toch ff iets duidelijker moeten zijn denk ik.

Met Molenpaard bedoel ik een Europese of NL of BE vrouw. (14 jaar ervaring mee) Die schieten niet in Tampo omdat ze dat gewoon weg niet kennen.


Begrijp best wat je bedoel Je merkt alleen bij die dikke trekpaarden niet dat ze in Tampo schieten want als het ze niet bevalt dan krijg je op een keer een schop onder je kont Het huis uit en je huis en centen weg. 

Kan je beter een Filipina hebben, heeft wat sneller Tampo maar dat word normaal gesproken
Gewoon weer goed maken  :copulatie: is het beste.  :lachen:
Getting older beats the alternative -dying young