Wat begon als een vakantie liefje

Gestart door sven76, vrijdag 11 november 2011, 17:43:11

Vorige topic - Volgende topic

josv

Tis m'n bekende standpunt : waarom meteen alles op alles zetten ! Probeer eerst eens 'n soort "verleden" aan te leggen. Waarom meteen 3 maanden ?? 3 weken is m.i genoeg om de sfeer van BE/NE op te pikken. Dat is "vakantie", niet 3 maanden. Ik snap dus ook Koy ook niet ! Het is echt niet zo moeilijk om ( als je elkaar vertrouwd en zo zeker bent van je relatie !!!!!!! ) om z'n vriend als toerist naar BE toe te krijgen. Er reizen honderden Filippijnen door europa voor een rondrit langs alle bezienswaardigheden. Als een Filippijn kan bewijzen dat ie over het nodige geld kan beschikken dan krijgt ie een schengen-visum, daar hoeven echt geen foto's van geliefdes aan te pas te komen.

Ander punt : Het is niet van belang WIE de  :smiley-philippines: uitnodigd. Als ie maar aan de eisen voldoet. Mijn vrouw is vorig jaar naar  :nederlandsevlag: geweest op uitnodiging van mijn nichtje. Die stond garant en de reden van terugkeer was dat mijn vrouw een bedrijfje heeft hier.

Sorry dat ik erop blijf hameren, het kan allemaal WEL maar probeer niet meteen voor de hoofdprijs te gaan.

@Koy, ik ken de  :belgiesmiley: wet niet maar wat als een  :smiley-philippines: , met volledig gelegaliseerde papieren en voor 3-4 weken op vakantie is in  :belgiesmiley: , mag hij/zij dan trouwen in  :belgiesmiley: ???? Klinkt een beetje "Las Vegas route" maar wie weet ????
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Tinulang_Manok

Zoiets dergelijks doen ze in Duitsland wel, vriendin met touristenvisum laten overkomen, en dan trouwen in Denemarken, en vervolgens mag de vrouw in Duitsland blijven...
Amare et sapere vix deo conceditur

josv

Tis 'n optie !  Vandaar dat jij in Duitsland woont ? ? ?   :floet:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Tinulang_Manok

Nee ik woonde al jaren in duitsland voordat ik iets met de filippijnen te maken had, ik ben daar gaan wonen omdat de huizen 40% goedkoper en (vind ik) van betere kwaliteit zijn dan in  :nederlandsevlag:
Amare et sapere vix deo conceditur

josv

Citaat van: Tinulang_Manok op maandag 28 november 2011, 12:56:48
Nee ik woonde al jaren in duitsland voordat ik iets met de filippijnen te maken had, ik ben daar gaan wonen omdat de huizen 40% goedkoper en (vind ik) van betere kwaliteit zijn dan in  :nederlandsevlag:

Ok, maar wat ik eigenlijk bedoelde is : heb jij gebruik gemaakt van die regel ?

Btw, ik ben geen "belanghebbende", gewoon nieuwsgierig. Als je het prive wilt houden, ok lang !!
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Tinulang_Manok

Nee, ik heb hiervan geen gebruik gemaakt, als :nederlandsevlag: in duitsland ben je :eu: burger, en is het brengen van je vrouw naar jouw woonplaats geen voorrecht maar een recht, de duitse overheid zal dus altijd een verblijfsstatus moeten geven.
Mijn vrouw heeft dus een aufenthaltserlaubnis voor 5 jaar en die wordt na die 5 jaar om de 10 jaar verlengd, en ze hoeft geen duits te leren of een inburgeringstoets te doen, dat doet ze wel, maar vrijwillig.
Ik heb dus geluk gehad dat ik al in duitsland woonde, maar er komen ook :nederlandsevlag: in duitsland wonen om hun filipina te importeren, dat gebeurt geloof ik ook in :belgiesmiley:.
Amare et sapere vix deo conceditur

josv

Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Hansy

Citaat van: Tinulang_Manok op maandag 28 november 2011, 13:13:03
Nee, ik heb hiervan geen gebruik gemaakt, als :nederlandsevlag: in duitsland ben je :eu: burger, en is het brengen van je vrouw naar jouw woonplaats geen voorrecht maar een recht, de duitse overheid zal dus altijd een verblijfsstatus moeten geven.
Mijn vrouw heeft dus een aufenthaltserlaubnis voor 5 jaar en die wordt na die 5 jaar om de 10 jaar verlengd, en ze hoeft geen duits te leren of een inburgeringstoets te doen, dat doet ze wel, maar vrijwillig.
Ik heb dus geluk gehad dat ik al in duitsland woonde, maar er komen ook :nederlandsevlag: in duitsland wonen om hun filipina te importeren, dat gebeurt geloof ik ook in :belgiesmiley:.


Juist, dat is, wat we in NL noemen, de zogenaamde Begiƫ- of Duitslandroute.
Allemaal heel legaal, en inderdaad, dan is ineens :eu: recht van toepassing, je krijgt veel gemakkelijker die verblijfsvergunning en geen verplichte inburgeringscursussen, etc.

sven76

#48
Hey iedereen,  :atyourservice:


Alvast HEEEEL erg bedankt voor de wijze raad!!

Het is inderdaad mijn bedoeling haar maar voor een 3 tal weken naar belgie te laten komen! kan ook niet anders, want langer zal haar werkgever nooit toelaten.  O0
Ik ben haar nu duidelijk aan het maken dat de brief van haar werkgever een groot voordeel voor ons kan zijn.
Zij durft het momenteel nog niet te vragen uit angst haar werk te verliezen. ( als ze naar het buitenland gaat, zoeken ze misschien vervanging)
Ik ben begonnen met de documenten te verzameld en ben nu al bezig met de uitnodigingsbrief. ( kan ze ook aan haar werkgever laten zien dat het geen smoesje is)
Heb deze brief in het nederlands geschreven en op de achterkant in het engels vertaald (je weet maar nooit!! en het toont ook mijn inzet dacht ik  :floet:)
Ik zal haar in feb. nog eens bezoeken in abu dhabi en haar pas rond Juni- Juli in belgie uitnodigen. Dat geeft me nog genoeg tijd om alles voor te bereiden en indien nodig aan te passen. dan neem ik ook het originele ten lasten nemings formulier mee (als dat dan al kan)

Ik heb nog wel enkele vragen rond de visum aanvraag!!!! ( ik lees hier enkele tegenstrijdigheden)
Ik dacht een visit a friend visum aan te vragen, dus heb ik in de uitnodigingsbrief, buiten de nodige informatie ook wat verteld over onze relatie (bewijs dat we elkaar kennen en verliefd zijn)
Ik heb enkele foto's, enz bij de nodige documenten gestoken maar volg Westhoek's raad en zal die afzonderlijk houden en mijn vriendin vertellen deze enkel te tonen als er twijfel over onze relatie bestaat tijdens het intervieuw.
Heb ook een brief gemaakt met informatie over mijzelf en mijn familie die ze voor het intervieuw kan bestuderen/ Herhalen.

Toch lees ik verschillende berichten over de toeristen visum. Waarom zou dat beter zijn???? En mag ik dan ook in de uitnodigingsbrief vermelden dat we een relatie hebben????
lijkt me te opervlakkig! als je op bezoek bent bij een vriend kan je toch ook den toerist uithangen  :biggrinn:

Ik moet bekennen dat mijn voorkeur momenteel naar een visit a friend visum gaat aangezien dat ook de waarheid is!!!
Indien iemand een krachtig argument of een negatieve ervaring had, met de visit a friend tegenover het toeristen visum. Hoor ik het HEEEEL graag.

Aangezien zij in Abu dhabi woont en hier een werkvisum tot 2013 heeft denk ik dat we de aanvraag idd bij de belgische ambassade in Abu dhabi moeten doen.
Hoop dat dat een voordeel is ( Ik neem aan dat zij geen honderde visum aanvragen per dag te verwerken hebben  :biggrinn: )



Btw; Het certificate NoMar is nog niet duidelijk. haar zuster is daar nu mee bezig in manila.
Maar als ik het goed begrijp heb ik dat momenteel nog niet nodig voor het eerste bezoek naar belgie. Juist??? 


Nog eens bedankt iedereen.
Dit forum is zeer leerrijk voor leken zoals ik
Ik ben nog altijd zeer optimistisch en wacht vol ongeduld op jullie opmerkingen 


Groetjes Sven76 :benweg:

westhoek

Is allemaal "ene pot nat', het is het formulier voor visum type C (kort verblijf).

En die uitnodigingsbrief, ik zou dat daar allemaal niet inzetten hoor, ook geen vertaling. Ik heb mijn backup hier nu niet bij me, anders zond ik je de brief toe (die ik tot 3 maal heb gebruikt, enkel datum veranderd).

Op het interview zullen ze wel vragen waar jullie elkaar hebben ontmoet enzo.