wou graag een buitenlandse liefde,maar twijfel over de echtheid..

Gestart door richard1910, zondag 14 oktober 2012, 13:15:17

Vorige topic - Volgende topic

Mawibata

Citaat van: MadRed op woensdag 24 oktober 2012, 06:50:20
Pedofilie en wat verboden is zjin niet het zelfde inderdaad. In onze cultuur word al snel "pedo" geroepen terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn. Een leeraar dit het doet met een leerling van 14 is geen pedo zoals dit is gedefinieerd. Wel is hij strafbaar volgens de wet.



:jajaja:    :jajaja:


Citaat van: boldy op woensdag 24 oktober 2012, 05:55:52
: sommige meisjes zijn  al ongesteld op hun elfde Dus volgens jou mag je daar dus. Sex mee hebben en is dat geen pedofilie ????? Dit snap ik dan ff niet

Nee, dat is geen pedofilie.

Citaat van: Mawibata op dinsdag 23 oktober 2012, 20:55:46



Bron : Wikipedia

Pedofilie (woord afkomstig uit het Grieks; pais (παιÏ,, wortel paid- = 'knaap', 'kind', pedo = 'kind') en filia (φιλια, 'vriendschap') is een term, die wordt gebruikt voor het zich seksueel primair aangetrokken voelen van volwassenen en bepaalde adolescenten tot kinderen die nog niet geslachtsrijp zijn.



Maar het is wel verkrachting indien onder de 16. :

Wanneer een min-14-jarige wordt gepenetreerd tijdens een seksueel contact, is er altíjd sprake van een verkrachting. Ook als hij of zij daarmee heeft ingestemd. Volgens de wet kán een min-14-jarige daar geen toestemming voor geven, want op die leeftijd is hij of zij nog niet rijp genoeg om die keuze te maken.

Wanneer iemand van 14 of 15 gepenetreerd wordt tijdens een seksueel contact, is er daarentegen níét per definitie sprake van verkrachting. Als de jongere heeft ingestemd met de penetratie, gaat het volgens de wet wel om een aanranding van de eerbaarheid, maar niet om een verkrachting.



Boven de 16 (mits vrijwillig en toerekeningsvatbaar) is seksuele gemeenschap in Nederland legaal.

Volgens artikel 247 van het Wetboek van Strafrecht zijn ontuchtige handelingen met iemand die jonger is dan zestien jaar waar men niet mee is getrouwd strafbaar. Volgens artikel 248b is dit ook verboden met een prostitué (man) dan wel prostituee (vrouw) van zestien of zeventien. Artikel 244 en 245 behandelen zwaardere gevallen. Zo is volgens artikel 244 het verrichten van seksuele handelingen met minderjarigen tot twaalf jaar oud waarbij het lichaam wordt binnengedrongen strafbaar met maximaal twaalf jaar gevangenisstraf.


Opmerking : Deze wetten verschillen van land tot land.




:hoedjeaf:
Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

bananacreek

Citaat van: Amice op dinsdag 23 oktober 2012, 20:12:20
Dan zal ook de priester en/of overheidsambtenaar die zo'n huwelijk sluit naar jail moeten neem ik aan.
Zonder toestemming kan men normaliter ook hier niet trouwen met een minderjarige.

Ook met toestemming van wie dan ook kan je hier niet trouwen onder de leeftijd van 18 jaar.

Marriage applicants who are age 18 to 21 must have parental consent in writing, those age 21 to 25 must have written parental advice (a written indication that the parents are aware of the couple's intent to marry). The revised Family Code of the Philippines, which took effect on August 4, 1988, prohibits marriage for individuals below the age of 18.

boldy

ok mawibata das duidelijk wat je daar post maar dan moeten ze snel en wel heel snel de definitie van het woord pedo en de wet daarvan veranderen want sex hebben met  iemand van 12,13,14,15,16 of 17 jaar ongeacht  ze menstrueren of niet vind ik  gewoon pedofilie . (mijn definitie van pedofilie is dan nu verkeerd door hoe het beschreven staat).
laat mij dit nog te zeggen  dat ik hierbij het leeftijdsverschil wel zeker belangrijk vind voorbeeld: 14 jarig meisje/jongen heeft geslachts gemeenschap met 16 jarige/jongen/meisje  vind ik niks schandalig aan  meisje/jongen 14 met  man /vrouw van 30  beschouw ik dan als pedofilie (ik weet nu dat het volgens de officiele beteknis van het woord geen pedofilie is ) .  en waar leg je de grens  das een moelijk iets  en kan ik ook niet echt een antwoord op geven .



mvg  rein de vos

maar ik ga wel ver off topic   dus beter weer on topic
het leven is net een lul keihard en veel te kort

pepefrombelgium

Ik heb sinds ongeveer een half jaar contact met een Filippijnse dame.
We hebben elke dag contact, bijna dagelijks wel een uurtje; of meerdere uren via Skype.
Ik ken ondertussen ook een heel aantal van haar vrienden. Heb al gebabbeld met enkele van haar vrienden.
Ik ben ook op de hoogte van haar familiale situatie (ze heeft 4 zussen, waarvan 2 werken in het buitenland
en zorgen dat zijzelf kan studeren).

Ik ben vrij zeker dat de gevoelens tussen mij en haar wederzijds zijn.
We hebben al openlijk gesproken over elkaar binnenkort ontmoeten.
Qua geld opsturen is ze heel duidelijk. Ze wil absoluut geen geld van me krijgen. Ik heb haar 1 keer zelf
voorgesteld om haar internet te betalen (ze werd 2 weken lang afgesloten omdat ze dit niet meer kon betalen,
en ging toen dagelijks naar een internet cafe om contact te houden). Toen ik dat voorstelde was ze zeer boos (enkele dagen
enkel visueel contact ;) ).

Zie ik alles te rooskleurig in?
Of kan dit echte liefde zijn en een kans bieden op een mooie relatie?

yepyep

Ik denk dat het best een goede basis kan zijn voor een goede relatie.

Alleen verliefd zijn wordt na een tijd houden van, vooral als je eenmaal bij elkaar bent (en de relatie stand houd)... En dan begint het gezeik  :lachen:

Veel succes!

Kano

Pepefrombelgium het beste is om naar de Filipijnen af te reizen en haar in het echt te ontmoeten.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

pepefrombelgium

Ooh misschien toch nog wat meer info geven.
Ikzelf ben vroeg in de dertig en heb 2 kinderen.
Zij is 21. Soms zie ik tijdens het Skypen ook haar zussen, broer, neefjes, nichtjes,..

We hebben al enkele keren serieuze woorden gehad hoor :)
Met een lange stilte tot gevolg, maar uiteindelijk slagen we er toch steeds in het uit te babbelen.
Veelal zijn het misverstanden, taal & cultuurverschillen.

Zij woont in Makati, samen met haar 3 zussen.

Wat me vooral opvalt is dat alles er gewoon echt goed uitziet.
Ik ben best wel achterdochtig geweest, maar ondertussen vertrouw ik haar eigenlijk best wel heel goed.
Ik lees hier op het forum nochtans veel berichten over het vragen van geld, het niet kunnen vinden met de kinderen zodra een echte relatie, enz...

Ik ben van plan om begin Januari een eerste maal naar Makati te gaan om haar te ontmoeten.
Ze vraagt wel dat ik op hotel zou logeren, maar heeft er geen problemen mee dat ik haar thuis ontmoet en haar vrienden en familie opzoek..

mike-bel

als kan volg het advies van kano en ga haar bezoeken tijdens een vakantie

geloof wat je ziet met eigen ogen, en ervaar de werkelijkheid

je zou dan vlug moeten aanvoelen of het echt klikt of niet

succes

xav

als er twee zussen in het buitenland werken dan zal er niet vlug een vraag komen voor geld, dat doen ze wel naar de zussen toe  :floet:

zoals al meerdere leden hier voorleggen, ga er eens op bezoek en laat je leiden door het kopje op je schouders  :biggrinn:

alvast 1 voordeel, als ze in makati woont, dan heb je geen binnenlandse vlucht meer nodig  :thumb:

dat ze wil dat je in een hotel blijft slapen, volgens mij hebben bijna alle leden dit ondergaan denk ik  :happy2:

vvjoris

Citaat van: xav op woensdag 14 november 2012, 15:21:58

dat ze wil dat je in een hotel blijft slapen, volgens mij hebben bijna alle leden dit ondergaan denk ik  :happy2:


Dat vind ik wel normaal, ik zou het zelfs niet willen, bij janice en de rest van de familie overnachten, want ik ben op mijn eigen privacy ook gesteld....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.