wou graag een buitenlandse liefde,maar twijfel over de echtheid..

Gestart door richard1910, zondag 14 oktober 2012, 13:15:17

Vorige topic - Volgende topic

pepefrombelgium

@xav, de zussen doen dat inderdaad dus momenteel.
Zijzelf voelt er zich niet goed bij, ze wil graag zo snel mogelijk onafhankelijk zijn en gaat vanaf December parttime werken in een callcenter.

Dat op hotel gaan...ze wil vooral niet dat ik slaap in de omstandigheden zoals zij wonen.
Ik heb het appartement waar ze wonen al op foto, skype gezien. Ik heb ook aangegeven daar geen probleem mee te hebben.
Heel eerlijk denk ik dat ze het wel tof vind om zelf dan ook een tijdje op hotel te zijn.

Toen haar zus afgelopen week op bezoek kwam vanuit Europa verbleef deze zelf op hotel en sliep zei heel die week bij haar zus op de kamer.

Als ik het goed begrijp dan is geld, op zoek zijn naar betere leefomstandigheden altijd de belangrijkste drijfveer?
Zelfs wanneer ze me nu nooit geld vraagt, er nooit op aanstuurt, er zelfs boos over is als ik nog maar iets voorstel dat in de buurt komt van haar te ondersteunen.

De uren die we bijna alle dagen via Skype met elkaar doorbrengen doen me echt wel serieus geloven dat ze echt liefde voor me voelt en echt wil gaan voor een serieuze relatie.

Tinulang_Manok

Citaat van: pepefrombelgium op woensdag 14 november 2012, 15:34:47

Als ik het goed begrijp dan is geld, op zoek zijn naar betere leefomstandigheden altijd de belangrijkste drijfveer?


Dat zal altijd een van de drijfveren zijn (tenzij ze uit een echt rijke familie komt), is ook niet zo gek als je kijkt naar de omstandigheden waarin vaak geleefd wordt. En iedereen kan zien op de :smiley-philippines: TV dat de USA en :eu: het paradijs op aarde zijn.

Als het de echter de belangrijkste drijfveer is, dat zou niet goed zijn, dat zijn golddiggers en die blijven niet lang bij je (ongeveer totdat je volledig geplukt bent).

Dat ze nu geen geld van je wil is goed, houdt er wel rekening mee dat als zij in :belgiesmiley: woont van haar hetzelfde verwacht wordt als wat haar zussen nu doen.
Amare et sapere vix deo conceditur

xav

Citaat van: pepefrombelgium op woensdag 14 november 2012, 15:34:47


Als ik het goed begrijp dan is geld, op zoek zijn naar betere leefomstandigheden altijd de belangrijkste drijfveer?
Zelfs wanneer ze me nu nooit geld vraagt, er nooit op aanstuurt, er zelfs boos over is als ik nog maar iets voorstel dat in de buurt komt van haar te ondersteunen.



de enige drijfveer zal het niet zijn, maar wel een goede weg om haar zelfstandig te maken later... zie het ook een beetje zo, filippijnse vrouwen zijn exotisch voor ons, maar aan de andere kant zijn witneuzen ook exotisch voor hen... een status symbool zeg maar... maar dit is weer terug niet voor iedere filippina zo natuurlijk...

pepefrombelgium

hey, bedankt voor de raadgevingen. Heb ik momenteel heel veel aan.

We spreken samen ook veel over mogelijke cultuurverschillen, maar ik heb het moeilijk die momenteel te zien.
Achterdochtig ben ik ondertussen niet meer. Te vaak heeft ze me al getoond dat ik haar echt kan vertrouwen.
Vertellen waar ze naar toe gaat, daarna op fb van haar vrienden daarvan foto's zien. Chatten met haar vrienden enz..

Wat bedoel je met "bureaucratische" zaken aan te gaan?

pepefrombelgium

#64
Ja, ik heb hier al over gelezen.
Ik besef dat dit niet gemakkelijk is en een tijd zal duren.
Maar dat mag ons niet stoppen vind ik.

Bedoeling is het eerste jaar 4x 2 weken naar daar te gaan.
Daarna zien we wel verder.

OOh,waarom gaat het iemand van 30 makkelijker af?
In welk opzicht bedoel je dit?

Baron

Citaat van: richard1910 op zondag 14 oktober 2012, 13:15:17
Goedemiddag iedereen,
Ik ben een alleenstaande man van 50 jaar, heb twee kinderen in huis, meiden,10/16, heb werk en ben 5 jaar gescheiden.
Ik heb de hoop al een beetje opgegeven dat ik ooit nog een leuke en trouwe hollandse vrouw zal tegenkomen, heb aardig wat dates gehad, ben veelvuldig op datingsites te zien geweest,ben 11 keer naar de Oekraiene gegaan voor dates, heb een paar leuke contacten gemaakt,maar uiteindelijk toch het gevoel gehad dat ik de "rijke" nederlander voor hun was,en ik dat geen goede basis vind voor een eerlijk kontakt, hoewel er daar veel rijken rondlopen ,die autos en villas  hebben waar de gemiddelde hollander erg hard voor moet werken, het lijkt wat op amerika, arm- rijk is duidelijk te onderscheiden. Maar uiteindelijk kwam ik deze site tegen, en dacht ,waarom geen vrouw uit azie?, ik ben per slot een halve indo,
dus..heb me aangemeld bij filipinocupid, profiel gemaakt en ja,elke dag berichten en smiles,leuk om te zien,kreeg van zowel jonge als van oudere vrouwen reakties, en vele vinden mijn leeftijd geen probleem, maar als ik zoek bv naar filipijnse vrouwen in nederland op die site,dan zijn ze niet geinteresseerd in een gewone rijpe man zoals ik, vreemd,
maar waar, immers we zijn allemaal gelijk eigenlijk,jong bij jong/oud bij oud,het is wel iets wat mij tegenhoud voorlopig, maar je de liefde is oeverloos..

[/quote


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tja, arme Richard, waarom willen die Hollandse en Aziatische vrouwen IN !! Nederland je niet? Vermoed dat je niet interessant of zo genoeg bent als persoon en materieel weinig te bieden hebt AAN VROUWEN DIE AL IN NL ZIJN.
Je beste verkooppunt is dat je er een uit de Aziatische ellende naar het betere NL kunt halen, waar geen honger is, scholen zijn enz.

In onze familie zijn veel buitenlandse partners. Ook Indonesische. Om eerlijk te zijn sla ik de Filipijnse vrouw 20 maal zo hoog aan als de Indonesische. Maar dat komt beslist voort uit mijn persoonlijke ervaringen met hen. Overigens was mijn Filipina al 30 jaar in EU en yhad al de duitse nationaliteit, werk enz.
Maar jij als (halve?) Indonesier, ik begrijp niet waarom je niet naar Indonesie kijkt voor een vrouw. Heb het al zo vaak gezien, zeker met een half Indonesische achtergrond hoef je ze maar zo een beetje af te halen.
Ga maar eens naar een datingsite of plaats (via familie en kennissen) een advertentie in een Indonesische krant.

:atyourservice: :atyourservice:
Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

Baron

Citaat van: pepefrombelgium op woensdag 14 november 2012, 13:41:20
Ooh misschien toch nog wat meer info geven.
Ikzelf ben vroeg in de dertig en heb 2 kinderen.
Zij is 21. Soms zie ik tijdens het Skypen ook haar zussen, broer, neefjes, nichtjes,..


Ik ben van plan om begin Januari een eerste maal naar Makati te gaan om haar te ontmoeten.
Ze vraagt wel dat ik op hotel zou logeren, maar heeft er geen problemen mee dat ik haar thuis ontmoet en haar vrienden en familie opzoek..


Dus als een volwassen (30 plus) man een volwassen vrouw (21, STUDEREND) 15000 KM VERDER BEZOEKT,  die al geruime tijd een relatie op afstand hebben, op bezoek komt (15000 km) dan wordt ie verzocht om in een hotel te gaan wonen. Zelfs in de PH zeker in Makati met een studerende volwassene een "beetje" vreemd en overdreven. Maar misschien heeft ze wel meer "vreemde " verrassingen zoals neefjes en nichtjes  die opeens haar kinderen blijken te zijn. En wil ze haar "grote kans" niet in gevaar brengen en pas op het juiste moment (bv zwanger van jou of zo) je informeren over haar kindje. En als je dat dan ge-accepteerd hebt zul je dan wel iets later ook haar tweede kindje dat ze blijkt te hebben accepteren.

Ben ik negatief. ach nee, ik zou er zelf geen moeite mee hebben een of meerdere kinderen te accepteren, maar het zou volgens PH begrippen best waarschijnlijk zo kunnen zijn. Het is allemaal al gebeurd in de PH, en vaker dan een maal en niet alleen bij de domsten.

:haha: :haha: :haha: :crazy:
Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

vvjoris

Citaat van: pepefrombelgium op woensdag 14 november 2012, 20:57:08
Ja, ik heb hier al over gelezen.
Ik besef dat dit niet gemakkelijk is en een tijd zal duren.
Maar dat mag ons niet stoppen vind ik.

Bedoeling is het eerste jaar 4x 2 weken naar daar te gaan.
Daarna zien we wel verder.

OOh,waarom gaat het iemand van 30 makkelijker af?
In welk opzicht bedoel je dit?

4 keer 2 weken? Je beseft toch dat je dat zo'n 8 à 10.000 euro gaat kosten, vliegen is niet zo goedkoop é...., ik zou dan toch eerder voor 2 keer 4 weken opteren ...

Of je nu 20, 30 of 60 bent, hou er rekening mee dat hoe groter het leeftijdsverschil is, de kans dat het echt 'grote liefde' is kleiner is, het gaat er voor de Filipina altijd over een menswaardig of meer confortabel leven te krijgen, zowel voor haar als voor haar familie, wat niet wil zeggen dat er geen echte liefde kan groeien é. Zo houden Janice en ikzelf wel van mekaar, maar onvoorwaardelijke rozegeur en maneschijn overgave aan mekaar, dat zie ik enkel als ik mijn heel donkerroze bril opzet, en alleen als ik minstens een halve fles Tanduay binnen heb....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

pepefrombelgium

Het leeftijdsverschil is 12 jaar.
Ik heb vannacht met haar nog eens gebabbeld over dat 'op hotel gaan'.
Ze zou dan gewoon bij mij verblijven.
Ze woont samen in een klein appartementje (eigenlijk gewoon 2 kleine kamers) met haar 2 zussen
en wil gewoon wat privacy. Dat lijkt me een goede reden. Het hotel is vlakbij, dus we gaan ook elke dag
gewoon ook even langs dan.

We hebben ook duidelijk afgesproken die eerste weken wel bij, maar niet met elkaar te slapen.

Ik besef dat 4x/jaar naar daar reizen duur is.
Maar ik heb 2 kinderen, en moet mijn vakanties dus wat plannen, zodat ik ook mijn kinderen genoeg vakanties bij mij heb.

Het grappige is dat de manier waarop we met elkaar omgaan op Skype, de manier van babbelen, kijken, lachen, emoties delen,enz enz...
zo echt is; dat ik me afvraag; zelfs is dit geen echte liefde van haar kant, dan is dat verdorie toch fantastisch knap gedaan. Moet ik me dit
dan wel constant in het achterhoofd houden dat er andere redenen voor zijn... ik weet het niet...

Haar mama overleed toen zijzelf 4 waar was en ze is opgevoed in een soort weeshuis (ze zei dat haar papa heel ziek was, maar later,
toen we elkaar beter kenden heeft ze dan toegegeven dat haar papa eigenlijk gewoon niet voor hen wilde zorgen).
Haar papa leeft nog en woont vlakbij, met een andere vrouw. Ze bezoekt hem wel af en toe, maar het contact is vrij afstandelijk.
Zijzelf is de jongste dochter. Ze heeft me uitgelegd dat de zussen die in het buitenland werken (nanny, Turkije) echt wel aanzien worden
als belangrijk omdat ze haar en haar 2 andere zussen ondersteunen. Maar ze heeft het daar moeilijk mee. Zelf zegt ze later niemand van haar
familie te willen ondersteunen.

callebaut

Citaat van: pepefrombelgium op donderdag 15 november 2012, 06:43:53

Zijzelf is de jongste dochter. Ze heeft me uitgelegd dat de zussen die in het buitenland werken (nanny, Turkije) echt wel aanzien worden
als belangrijk omdat ze haar en haar 2 andere zussen ondersteunen. Maar ze heeft het daar moeilijk mee. Zelf zegt ze later niemand van haar
familie te willen ondersteunen.


Kan ik moeilijk geloven , maar uitzonderingen bepalen de regel niet .....