Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Fhil rijbewijs --> Be rijbewijs

Gestart door Fail_over, woensdag 28 december 2011, 13:51:00

Vorige topic - Volgende topic

Fail_over

Mijn vrouwtje heeft een  :smiley-philippines: rijbewijs. Goed, het gaat er nu niet om of het verstandig is om haar meteen in een auto te laten rijden, of hoe en op wat voor manier ze aan het rijbewijs is gekomen.

Het gaat erom om te kijken of het mogelijk is om het  :smiley-philippines: rijbewijs om te zetten naar een BE rijbewijs.

Hier op het gemeentehuis zeiden ze dat het mogelijk is, maar dan moet het wel eerst vertaalt worden.

En er wordt een bewijs verlangt, dat mevrouw iets van 180 dagen voorafgaand aan het behalen van het rijbewijs op de  :smiley-philippines: is geweest.
Tuurlijk willen ze voorkomen dat jan en alleman voor 2 weken een reis boekt en dan een rijbewijs haalt op de  :smiley-philippines: manier.

Maar de  :smiley-philippines: wetgeving en gang van zaken een beetje kennend, hoe in godsnaam is het mogelijk om van de  :smiley-philippines: GOV een officiële verklaring te krijgen dat ze die 180 dagen in de phils is geweest?

Ze heeft vanaf april 2008 in QC manila gewoond, maar een officiële inschrijving in City hall is er nooit geweest.

Iemand een suggestie of ervaring hiermee?    :weetikniet:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

balikbayan

Klinkt bijna als een belgenmop.

Hier in NL kun je een PH rijbewijs niet omruilen voor een NL en daar ben ik heel erg blij om  :biggrinn:

Lijkt mij dat het bij Be ook niet kan maar hey 2 landen 2 wetgevingen

Fail_over

Citaat van: balikbayan op woensdag 28 december 2011, 14:25:54
Lijkt mij dat het bij Be ook niet kan maar hey 2 landen 2 wetgevingen

Kan in  :belgiesmiley: dus wel, mits de vermelde dingen worden voorgelegd. Vroegah kon het in  :nederlandsevlag: ook met een Surinaams rijbewijs. Weet je nog? De snoepreisjes naar Suriname, ff slalommen langs 5 lege colaflesjes en hupatee een rijbewijs wat in NL geldig was. NL heeft dat afgeschaft maar BE (nog) niet. Alleen die 180 dagen aantonen is erg lastig.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

kamperman

kun je dat niet aantonnen door middel van de stempels in haar paspoort
daar staan toch datums op/bij ??

Fail_over

Citaat van: kamperman op woensdag 28 december 2011, 14:46:54
kun je dat niet aantonnen door middel van de stempels in haar paspoort
daar staan toch datums op/bij ??

Ja, daar heb ik ook al over lopen peinzen. Maar dat is een bewijs dat ze NIET UIT de  :smiley-philippines: is geweest.
Ze vragen bewijs dat ze 180 dagen voorafgaand aan het behalen van het rijbewijs IN de  :smiley-philippines: is geweest.
het is een klein verschil, maar zo mierenneukerig zijn ze in Brussel.  :jajaja:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Robert

Zou haar maar lekker laten afrijden in België, de meesten zijn een gevaar op de weg.
Helemaal die vrouwen, mooiste is nog op een brommer, zonnebril op, haartjes netjes, en dan recht vooruit.
Om hun heen kijken is er echt niet bij.


balikbayan

Jawel hoor als ze een sms ontvangen en beantwoorden kijken ze om zich heen  :biggrinn:

Vroeger deed men in NL de Sabah route vakantie en rijbewijs en die konden ook voor geen meter rijden.

Robert

Citaat van: balikbayan op woensdag 28 december 2011, 15:49:26
Jawel hoor als ze een sms ontvangen en beantwoorden kijken ze om zich heen  :biggrinn:

Vroeger deed men in NL de Sabah route vakantie en rijbewijs en die konden ook voor geen meter rijden.

Je hebt nog gelijk uit, dan kijken ze wel ja.
Vriendin van een kennis van me is zo eens gelanceerd, daar was die lancering van Andre Kuipers niks bij.
Wat zag die eruit zeg.

Digos


Wat betreft rijbewijzen  :smiley-philippines:  :belgiesmiley: is hier op het het forum alreeds wat neergezet.

http://www.filippijnen.org/index.php/topic,869.0.html

Gebruik de zoekmachine hier maar eens.....vind je nog meer.

O0
LIVE ONCE - LIVE IT

kamperman

Citaat van: Fail_over op woensdag 28 december 2011, 15:37:03
Citaat van: kamperman op woensdag 28 december 2011, 14:46:54
kun je dat niet aantonnen door middel van de stempels in haar paspoort
daar staan toch datums op/bij ??

Ja, daar heb ik ook al over lopen peinzen. Maar dat is een bewijs dat ze NIET UIT de  :smiley-philippines: is geweest.
Ze vragen bewijs dat ze 180 dagen voorafgaand aan het behalen van het rijbewijs IN de  :smiley-philippines: is geweest.
het is een klein verschil, maar zo mierenneukerig zijn ze in Brussel.  :jajaja:

ok maar als dat het bewijs is dat ze er niet uit is geweest betekent dat toch dat ze er verbeleven is.
want als je er niet uit bent ben je er toch binnen logisch toch?
voor de rest hebben ze wel gelijk het is verstandig om in belgië examen te doen
dan weet je tenminste dat ze goed kan rijden lijkt me voor jou ook een gerustellende gedachte