Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Fhil rijbewijs --> Be rijbewijs

Gestart door Fail_over, woensdag 28 december 2011, 13:51:00

Vorige topic - Volgende topic

Fail_over

Citaat van: kamperman op woensdag 28 december 2011, 17:16:47
logisch toch?

Situaties in het verleden die voor mij, en anderen logisch leken, bleken dat niet zo te zijn voor ambtelijke beslissers.

Citaat van: kamperman op woensdag 28 december 2011, 17:16:47
voor de rest hebben ze wel gelijk het is verstandig om in belgië examen te doen
dan weet je tenminste dat ze goed kan rijden lijkt me voor jou ook een gerustellende gedachte

Tuurlijk is het het verstandigst om in België examen te doen. En ook alle verkeersregels te kennen, en in iedere situatie juist te handelen.
(Voor geruststellende gedachtes ben ik niet met een  :smiley-philippines: getrouwd, en daar m'n leven gewaagt in die taxi's daar, maar dat terzijde)

Het ging mij met name om de eis van de BE gemeente voor de 180 dagen eis. Hoe hadden zij dat in gedachte?
Gaan zij er zomaar vanuit dat ik op QC CityHall en uitreksel van woonst kan gaan bekomen?  :lachen:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

klootzakken (voorheen Jens)

ik weet niet anders dan dat het  :smiley-philippines: rijbewijs in geen enkel ander land word erkend.
ben dan ook benieuwd of jij dat voor elkaar krijgt fail-over.

dat zou een gat in de markt zijn .
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Bulldozer

Als je vrouw trouw ieder jaar de community tax betaald heeft kan je bij de barangay een bewijs van residentie halen. Heb ik gisteren nog gedaan voor mijzelf en mijn vrouw.

balikbayan

Ik denk dat dan de betrokken personen door de schaduwregering worden geliquideerd.

Beter voor iedereen  :biggrinn:

Fail_over

Het zou zoiets moeten zijn:

Hoofdstuk II - Voorwaarden tot verkrijging.

Artikel 23

§ 1.

Het Belgisch rijbewijs wordt afgegeven indien de verzoeker aan de volgende voorwaarden voldoet :

    1° een verklaring hebben ondertekend, waarin bevestigd wordt dat hij niet vervallen is van het recht om voertuigen te besturen van de categorie waarvoor het rijbewijs wordt aangevraagd; de verzoeker moet voldaan hebben aan het onderzoek, hem eventueel opgelegd krachtens artikel 38 § 3, voor het besturen van een voertuig van de categorie waarvoor het rijbewijs wordt aangevraagd;

    2° geslaagd zijn voor een door de Koning in te richten praktisch examen betreffende de kennis en vaardigheid die nodig zijn voor het besturen van voertuigen van elke categorie, waarvoor het rijbewijs wordt aangevraagd. De Koning bepaalt de nadere regelen inzake scholing;

    3° een verklaring hebben ondertekend waarin bevestigd wordt dat hij niet lijdt aan een van de lichaamsgebreken en aandoeningen bepaald door de Koning. De Koning kan deze verklaring aanvullen met of vervangen door de verplichting om zich aan een geneeskundig onderzoek te onderwerpen.

    4° geslaagd zijn voor een door de Koning in te richten examen over de kennis van de wetten en reglementen, het gedrag ter voorkoming van ongevallen, de voornaamste begrippen van mechaniek, alsook de eerste hulp bij ongevallen, betreffende het gebruik van de voertuigen van de categorie waarvoor het rijbewijs wordt aangevraagd; de Koning bepaalt de nadere regelen inzake het onderricht.

§ 2.

Van de examens, bedoeld bij §1, 2°, 3° en 4°, is vrijgesteld de verzoeker die overlegt :

    1° ofwel een geldig nationaal buitenlands rijbewijs dat is afgegeven overeenkomstig de voorwaarden die inzake internationaal wegverkeer van toepassing zijn of waarvan de geldigheid is erkend krachtens door de Koning afgesloten akkoorden;

    De Koning kan deze vrijstelling afhankelijk maken van voorwaarden inzake het verblijf van de verzoeker in de Staat die het rijbewijs heeft afgegeven.

    2° ofwel een getuigschrift dat is afgegeven door een overheidsorgaan dat door de Koning is aangewezen en waarin bevestigd wordt dat hij geslaagd is voor een gelijkwaardig geoordeeld
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Fail_over

Citaat van: jens op woensdag 28 december 2011, 17:43:46
ik weet niet anders dan dat het  :smiley-philippines: rijbewijs in geen enkel ander land word erkend.
ben dan ook benieuwd of jij dat voor elkaar krijgt fail-over.

dat zou een gat in de markt zijn .

Of het een gat in de markt zou zijn weet ik niet.

Wel dat ik het volgende week ga proberen. Gesteund door een pas gevonden document.

www.mobilit.fgov.be/data/route/ozb/34ozbn.pdf

wie weet  :weetikniet:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

innka3

tja,je weet het nooit in belgie.ze geven ook 500 p/d aan gelukzoekers  :thumb:
maar zelf in div arabische landen telt een ph rijbewijs niet,maarja misschien een gat in de wet  :weetikniet:

Cees


Het is jammer maar het kan niet Filippijnen staan niet bij de erkende landen.

[/url]http://www.ternat.be/12206.fil[/url]

heb dit even bij gemeente ternat weggehaald maar die lijst is overal gelijk.

gr.Cees
Je hoeft niet altijd geluk te hebben, als je maar geen pech heb

Luc

#18
Dan wordt het tijd dat Ternat zijn site eens update

Lijst van de erkende niet-Europese buitenlandse rijbewijzen

http://www.mobilit.fgov.be/nl/indexReframed.htm?newURL=%2Fnl%2Fweg%2Frijbewijs%2Frijbewijsozb35.htm

OMZENDBRIEF AAN DE GEMEENTEBESTUREN
HOOFDSTUK 36
FILIPPIJNEN

http://www.mobilit.fgov.be/data/route/ozb/36ozbphl.pdf

Er zijn daar ook al een paar topics over geweest

http://www.filippijnen.org/index.php/topic,869.msg5088.html#msg5088
http://www.filippijnen.org/index.php?topic=869.10
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Digos


Klopt Luc.

:smiley-philippines: rijbewijs kan inderdaad omgezet worden in een  :belgiesmiley: rijbewijs.

Je hebt de link hier al gezet  :thumb: ......die vind je gewoon via de zoekmachine van het forum.

LIVE ONCE - LIVE IT